BOIG 15 lat na rynku: ponad 70 projektów i 2,5 tys. transakcji

– Dzisiaj możemy śmiało powiedzieć, że nie ma wielu firm, które oferują tak szerokie możliwości realizacji inwestycji na każdym ich etapie, poparte praktycznym doświadczeniem całego zespołu – mówi Wojciech Cieślak, Prezes BOIG.

Nowoczesne projekty mixed-use, centra wyprzedażowe, parki handlowe, obiekty o charakterze convenience shopping center, przestrzenie handlowe w kompleksach biurowych – zakres i model realizacji projektów składających się na portfolio BOIG wyróżnia spółkę wśród specjalistów działających na polskim rynku nieruchomości komercyjnych.

BOIG jest wystawcą jesiennej edycji Shopping Center Forum 2019. Z przedstawicielami spółki będzie można spotkać się na stoisku 3.4. BOIG jest również partnerem Welcome Mixer.

Niewiele na polskim rynku jest firm, które mogą zaoferować tak szerokie możliwości realizacji projektów komercyjnych jak BOIG. W zależności od potrzeb partnera, firma w ramach własnych zasobów gotowa jest przejąć odpowiedzialność za cały proces deweloperski, od analizy rynku, wytypowania lokalizacji i nabycia terenu, pozyskania inwestora, projekt i nadzór nad wszystkimi etapami budowy, komercjalizację i ostatecznie sprzedaż zrealizowanego projektu.

– Odkąd pracujemy w obszarze polskiego rynku nieruchomości komercyjnych mogliśmy obserwować ogromne zmiany zarówno samego rynku, jak i procesów biznesowych związanych z obsługą inwestycji. W BOIG od zawsze wierzyliśmy w wartość doświadczenia i relacji. Wszystkiego, co dziś wiemy o rynku, nauczyliśmy się uczestnicząc w każdym etapie powstawania obiektów, analizując, jak zmieniają się potrzeby inwestorów, deweloperów i konsumentów i w jaki sposób możemy pomóc im w ich realizacji. Tak powstawały kolejne projekty i pojawiały się kolejne sektory usług,      które mogliśmy zaproponować naszym klientom. Dzisiaj możemy śmiało powiedzieć, że nie ma wielu firm, które oferują tak szerokie możliwości realizacji inwestycji na każdym ich etapie, poparte praktycznym doświadczeniem całego zespołu – mówi Wojciech Cieślak, Prezes BOIG.

Najważniejsze projekty w portfolio BOIG

Przykładem projektu, w którego powstanie zaangażowane były zespoły wszystkich działów firmy: od BOIG Investment&Finance, przez Project Management, Development, Property Consulting, Tenants Coordination i Marketing, jest Silesia Outlet w Gliwicach. Budowa obiektu trwała zaledwie 14 miesięcy. Podczas otwarcia dla klientów, które odbyło się w marcu tego roku, poziom jego komercjalizacji wynosił blisko 95 proc., a już trzy miesiące później obiekt został sprzedany i trafił w ręce Neptune, spółki joint venture Neinver i Nuveen Real Estate.

W portfolio BOIG przeważają projekty handlowe, dominujące w swoich lokalizacjach i kategoriach. Wśród nich są zarówno projekty outletowe, jak i niewielkie centra convenience, parki handlowe czy kompleksy mixed-use. Strategia i konstrukcja kompleksowej oferty handlowej jednych z pierwszych obiektów outletowych w Polsce, takich jak dawne centra Fashion House w Gdańsku, Sosnowcu i Warszawie (obecnie Designer Outlet) czy Ptak Outlet to efekt pracy działu BOIG Property Consulting. Ten sam zespół stworzył ofertę Silesia Outlet, 11 centrów convenience sieci Dekada, centrów handlowych Atut należących do KG Group, Focus Malli w Bydgoszczy, Piotrkowie Trybunalskim, Rybniku i Zielonej Górze, obiektów Vis a Vis czy Centrum handlowo-rozrywkowego Tkalnia w Pabianicach, a obecnie pracuje nad komercjalizacją kolejnych nowopowstających obiektów, m.in, Dekad w Nysie, Mińsku Mazowieckim i Koninie, obiektów Atut w Wieliczce, Bełchatowie, Suchej Beskidzkiej czy największego i najnowocześniejszego kompleksu łączącego ofertę outletową z centrum szybkich zakupów w stolicy Małopolski – Cracovia Outlet.

Kilkanaście lat doświadczenia, udział w najdynamiczniejszym okresie przemian gospodarczych, odpowiedzialność za rozwój znacznej części polskiego rynku nieruchomości komercyjnych w okresie jego silnego rozwoju, a także szerokie spektrum projektów, stawiają BOIG w gronie najlepszych specjalistów w Polsce.

–  Polski rynek nieruchomości komercyjnych przeszedł olbrzymie przemiany. Jego dzisiejszy kształt jest wynikiem kilkunastoletniego procesu wdrażania rozwiązań z bardziej rozwiniętych rynków zagranicznych i tworzenia nowej jakości dostosowanej do potrzeb i specyfiki rodzimej rzeczywistości. Obecnie jego kondycja jest bardzo dobra, coraz więcej firm oferuje też usługi wsparcia dla inwestorów i deweloperów, którzy chcą inwestować w nowe obiekty, modernizować lub rozbudowywać już istniejące. Za sukcesem każdego z tych przedsięwzięć musi stać jednak doświadczenie i bardzo dobra znajomość rynku, która pozwala na realne oszacowanie szans powodzenia projektu i zaplecze sprawdzonych rozwiązań. Ale także umiejętność szybkiego reagowania i dostosowania się do zmian zachowań konsumenckich, niestandardowych sytuacji na rynku czy otwarcie na innowacje, które będą miały coraz większy wpływ na działalność biznesową na rynku nieruchomości – mówi W. Cieślak.

– Nasz model pracy ulega pewnym zmianom wraz z rynkiem, ale od początku konsekwentnie trzymamy się zasady, że nie różnicujemy projektów na mniej lub bardziej ważne. Do każdego podchodzimy indywidualnie i dostosowujemy do potrzeb konkretnego rynku. Każdy jest tak samo istotny, niezależnie od tego, czy realizujemy go dla dużego, międzynarodowego dewelopera, czy dla lokalnego inwestora. O ile widzimy potencjał i jesteśmy pewni, że możemy zrealizować oczekiwania dotyczące projektu, koncentrujemy się na znalezieniu dla niego najlepszego rozwiązania i podchodzimy jak do najważniejszej inwestycji, bo taką też jest dla jej inwestora czy dewelopera – dodaje Tomasz Rydlewski, Wiceprezes BOIG.

Podsumowanie 15 lat pracy BOIG to ponad 70 zrealizowanych projektów komercyjnych, blisko 2,5 tys. transakcji na ok. 1,3 mln. mkw. powierzchni handlowej i grono partnerów, dla których profesjonalizm, skuteczność i partnerstwo oferowane przez firmę przekładają się na sukcesy własnych marek i inwestycji.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl