Metropolitan Investment: parki handlowe – klucz do sukcesu

Sukces każdego obiektu handlowego zdeterminowany jest przez odpowiednio skomponowany tenant-mix. Standardowo wśród najemców naszych retail parków znajdują się m.in. operator spożywczy, sieć z kosmetykami oraz dyskont tekstylno-przemysłowy – opowiada w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Piotr Kret, Manager Biura Komercjalizacji.

Spółka Metropolitan Investment jest wystawcą jesiennej edycji Shopping Center Forum 2019 CEE.

Specjalizujecie się w realizacji parków handlowych. Jaka jest struktura najemców w waszych projektach?

Piotr Kret: Coraz bardziej nasycony rynek handlowy sprawia, że większy potencjał wykazują obecnie formaty w postaci parków handlowych realizujących określone cele np. na osiedlach mieszkaniowych dużych miast lub na lokalnym rynku w mniejszych miejscowościach. Takie projekty realizujemy teraz np. na warszawskim Wawrze. Struktura najemców w takich parkach handlowych opiera się na kompleksowej ofercie umożliwiającej zaspokojenie codziennych i podstawowych potrzeb konsumentów. Standardowo wśród najemców naszych retail parków znajdują się m.in. operator spożywczy, sieć z kosmetykami oraz dyskont tekstylno-przemysłowy. W zależności od powierzchni, jaką dysponuje park handlowy, ofertę uzupełnia sklep z elektroniką, sprzętem sportowym czy sklep obuwniczy.

W jaki sposób zmienia się tenant-mix galerii handlowych?

Piotr Kret: W ostatnim czasie szczególnie widoczny trend w komercjalizacji centrów handlowych dotyczy tworzenia miejsc, w których istotną część stanowi oferta gastronomiczna i rozrywkowa. Jednak w dalszym ciągu podstawowym segmentem każdej galerii handlowej, generującym traffic  jest oferta spożywcza i odzieżowa. W przypadku oferty odzieżowej szczególnie ważne, by wybierać marki, które zróżnicują ofertę na rynku i np. nie były wcześniej dostępne w regionie. W naszym najnowszym projekcie – Galerii Metro Kwidzyn – dzięki podpisaniu umowy najmu z grupą LPP, w galerii pojawią się dwie nowe marki: Reserved i House. Dodatkowo umowy najmu zostały podpisane także z Lidlem, CCC, Smykiem i Rossmannem.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl