MK Illumination na SCF: wsparcie sprzedaży i budowa wizerunku centrum handlowego

Centra handlowe już dawno przestały być, tylko i wyłącznie, miejscem robienia zakupów. Obecnie to bardziej miejsca spotkań, gdzie ludzie przychodzą aby się rozerwać, przeżyć nowe doświadczenia, spotkać się ze znajomymi. To sprawia, że stare metody przyciągania klientów do galerii przestają się sprawdzać. Bogata oferta handlowa i rozrywkowa nadal są oczywiście bardzo ważne, ale to nie wszystko.

Firma MK Illumination jest Partnerem merytorycznym Shopping Center Forum 2019 CEE Exhibition & Conference, które odbędzie się 25-26 września w Warszawie. Prezentacja MK Illumination „Jak wprowadzić galerię handlową w prawdziwie świąteczny nastrój, czyli iluminacje świetlne jako element tworzenia klimatu wspierającego sprzedaż i budującego wizerunek centrum handlowego” odbędzie się o godz. 13.20-14.05 pierwszego dnia Forum.

Nowe wyzwania dla zarządców centrów handlowych

Dzisiaj, żeby zachęcić klienta do przyjścia i pozostania w danym centrum handlowym, potrzeba czegoś więcej. Chodzi o emocje, atmosferę, szeroko pojęte doświadczenie zakupowe. Jednym z elementów, które budują footfall i przyczyniają się do dłuższej wizyty klienta w danym centrum są m.in. różnego rodzaju akcje, np. ekologiczne czy charytatywne, które budują zaangażowanie lokalnej społeczności. Jednym słowem galerie handlowe muszą stać się centrum lokalnej aktywności. Ważne jednak, żeby zaangażowanie lokalnej społeczności było naturalne i spontaniczne. Tylko wówczas będzie można osiągnąć zamierzony efekt, czyli zbudowanie pozytywnego wizerunku danego centrum. Dużą rolę odgrywają tutaj również spontaniczne wpisy klientów na mediach społecznościowych, czy marketing szeptany. Takiej “kampanii” reklamowej nie można kupić za żadne pieniądze. Akcje społeczne to jedna z metod przyciągnięcia ludzi do galerii. Inną jest stworzenie nieszablonowej i niezapomnianej atmosfery. Tutaj z pomocą przychodzą ciekawe, inspirujące, innowacyjne i co najważniejsze spersonalizowane instalacje świetlne, które wpisują się w szerszy przekaz marketingowy budowany przez dane centrum handlowe.

– Ludzie oczekują dzisiaj więcej, niż kiedykolwiek przedtem. Chodząc po ulicach miast czy wchodząc do galerii handlowej chcą się czuć wyjątkowo. Oczekują doświadczeń, które są bogatsze, bardziej spersonalizowane, wielowarstwowe, wielowątkowe, łączące świat analogowy i cyfrowy. Co więcej, wszystko musi być nienachalne, sprawiać wrażenie naturalnego, ponieważ współcześni klienci chcą przeżywać nowe doświadczenie we własnym zakresie. To stanowi dla zarządców centrów handlowych dodatkowe wyzwanie, w którym staramy się im pomóc. Tworzone przez nas instalacje świetlne są częścią starannie przemyślanych kampanii, które wypełniają przestrzeń, budując niezapomnianą atmosferę i klimat dla odwiedzających –  wyjaśnia Thomas Mark, prezes MK Illumination.

Kreowanie wizerunku galerii handlowej

Głównym przedmiotem działalności MK Illumination jest tworzenie świątecznych dekoracji w centrach handlowych, w miejscach użyteczności publicznej czy na ulicach miast. Ale nie jedynym.

– Nasza firma oferuje szeroką gamę produktów i motywów, produkowanych we własnym zakresie i – w miarę możliwości i czasu – szytych na miarę oczekiwań konkretnego klienta. Spersonalizowane podejście jest naszym znakiem rozpoznawczym. Warto wspomnieć, że tworzymy instalacje świetlne nie tylko dla centrów handlowych, ale również lotnisk, przestrzeni publicznych, a nawet osób prywatnych. Zajmujemy się nie tylko dekoracjami świątecznymi, pokazujemy, że elementy świetlne mogą mieć wiele innych zastosowań – komentuje Marzena Seweryniak, dyrektor zarządzająca w polskim oddziale MK Illumination.

Firma nieustannie inwestuje w innowacyjne rozwiązania i poświęca czas na zrozumienie tego, w jaki sposób może najlepiej służyć klientom w dynamicznie zmieniających się czasach.

– Chodzi o to, żeby dekoracja była spójna z architekturą obiektu, a równocześnie budowała nastrój świąteczny w nienarzucający się i nieprzytłaczający sposób. Chodzi także o działania marketingowe, które mają na celu zbudowanie pozytywnego postrzegania galerii np. wśród młodszego pokolenia konsumentów. Z myślą o tym tworzymy m.in. specjalne selfie place, gdzie ludzie mogą zrobić sobie zdjęcia i opublikować je następnie w mediach społecznościowych, a także hot spoty gdzie można za darmo korzystać z internetu. Tak jak wspominałam, budujemy nie tylko świąteczne dekoracje, ale robimy coś znacznie szerszego – kreujemy wizerunek danej galerii i tworzymy jej niepowtarzalną atmosferę – podkreśla Marzena Seweryniak.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl