AmRest na SCF: sieć kawiarni Starbucks ma liczyć 150 lokalizacji

Każdego roku Starbucks otwiera w Polsce około 5 nowych kawiarni – w sumie ma już ich ponad 70 w 9 polskich miastach. W okresie wakacyjnym funkcjonują również kawiarnie sezonowe (w tym roku np. na plaży w Sopocie). Choć rynek w Polsce jest wymagający, Starbucks docenia jego potencjał i docelowo zapowiada swoją obecność nawet w 150 lokalizacjach na terenie całego kraju.

Jak podkreślają przedstawiciele sieci Starbucks, sytuacja na polskim rynku zdecydowanie sprzyja rozwojowi sieci – także w centrach handlowych, które wyróżnia największe natężenie ruchu pieszego. Ze względu na dostępność dla gości i wygodę, Starbucks coraz częściej decyduje się na kolejne otwarcia w galeriach, w których znajduje się już ponad połowa z funkcjonujących w Polsce kawiarni sieci. Już w przyszłym roku kawiarnia Starbucks powstanie m.in. w Łodzi w Hi Piotrowska.

Firma AmRest jest Partnerem jesiennej edycji Shopping Center Forum 2019 CEE Exhibition & Conference. Swoje oddzielne stoisko na SCF będzie miała Pizza Hut, gdzie uczestnicy Forum będą mogli skosztować tradycyjnej pizzy. Jak zwykle na kawę gości Forum zaprasza z kolei kawiarnia Starbucks.

Dyrektor Starbucks: potrzeby gości na pierwszym miejscu

W ciągu 10 lat Polacy przywiązali się do Starbucks nie tylko dlatego, że cenią smaczną kawę. Ciepły wystrój kawiarni i serdeczna atmosfera sprawiają, że wielu gości odwiedza Starbucks, aby odpocząć czy spotkać się ze znajomymi. Często też to właśnie tam Polacy umawiają się na spotkania biznesowe, poznają swoich przyszłych partnerów i przygotowują się do egzaminów.

– Starbucks niezależnie od lokalizacji z założenia ma być miejscem otwartym na wszystkich. Nasi goście mają nieskończenie wiele możliwości personalizacji kawy. Nie jest istotne, czy ktoś woli mocną, typowo włoską espresso, czy mleczną cappuccino ze słodkim syropem, każdy znajdzie idealny napój dla siebie. Aby nikogo nie zanudzić, regularnie wprowadzamy nowości dostosowane do sezonu i pozwalamy naszym baristom eksperymentować ze smakami. Coraz popularniejsza w naszych kawiarniach staje się także kategoria przekąsek i posiłków – z tego względu uważnie obserwujemy trendy i wprowadzamy do naszej oferty coraz więcej opcji – mówi Mateusz Sielecki, Dyrektor Regionalny Starbucks w Polsce. – Wśród naszych gości dominują studenci i osoby pracujące zdalnie. Są to osoby, które oczekują spokoju, stałości, ale też szukają towarzystwa. Możliwość spożycia u nas ciepłego posiłku jest dla nich dodatkowym atutem – dodaje.

Sekret sukcesu marki Starbucks

Wszystkie mieszanki kawy Starbucks wyróżnia ciemniejszy kolor i bogatszy smak. Ma to związek z wyjątkową, dłuższą metodą jej palenia. Marka troszczy się też, aby wszystkie oferowane przez nią kawy były najlepszego gatunku arabicą. Ziarna pochodzą z 3 głównych regionów upraw: z Ameryki Łacińskiej, Afryki i Półwyspu Arabskiego oraz z Azji i Pacyfiku. Każdy z regionów ma swój unikalny smak i aromat, którym oryginalne mieszkanki Starbucks zawdzięczają swój niepowtarzalny charakter.

– Bazą wszystkich naszych kaw są ziarna najwyższej jakości. Kupujemy jedynie 3 proc. ze wszystkich światowych upraw, a dzięki długoletnim relacjom z plantatorami i dostawcami, mamy pierwszeństwo wyboru najlepszych ziaren. Dzięki temu nasze kawy zaspokajają podniebienia najbardziej wymagających kawoszy – podkreśla Adam Mularuk, Prezydent marki Starbucks CE w AmRest.

Starbucks myśli o środowisku

Jako globalna firma, Starbucks dużą wagę przywiązuje do środowiska. Z myślą o przyszłości, w 2018 roku wraz z Closed Loop Partners i Konsorcjum NextGen, Starbuck rozpoczął konkurs NextGen Cup Challenge, którego celem jest wynalezienie pierwszego w pełni biodegrowalnego kubka. Spośród prawie 500 zgłoszeń Organizatorzy wybrali 12 finalistów, którzy aktualnie pracują nad projektem idealnym. Koncept ma być dostępny dla całej branży spożywczej i w planach ma przysłużyć się wyeliminowaniu jednorazowych opakowań. Jednocześnie od 10 lat w Polsce Starbucks prowadzi akcję Bring Your Own Tumbler, w ramach której zachęca swoich gości do przychodzenia do kawiarni z własnym kubkiem wielokrotnego użytku. Akcje na rzecz ekologii są pozytywnie postrzegane i wspierane przez gości marki, co przekłada się nie tylko na wizerunek firmy, ale też popularność kawiarni.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl