Primark zdradza plany ekspansji na 2020 rok

Spółka AB Foods, właściciel sieci Primark, przewiduje, że sprzedaż w bieżącym roku wzrośnie o 4 proc. To zasługa m.in. uruchomienia 14 nowych sklepów. Równocześnie sprzedaż like for like spadnie prawdopodobnie o 2 proc. rok do roku.

Znamy już także plany sieci Primark na najbliższe miesiące. 13 rynkiem, na którym zadebiutuje Primark, będzie Polska. Pierwszy sklep ruszy w Warszawie, w Galerii Młociny. Łącznie w 2020 roku Primark chce uruchomić 19 nowych sklepów.

Wyniki Primark na świecie

W strefie euro sprzedaż sieci Primark ma wzrosnąć o 5 proc. w stosunku do wyników osiągniętych rok wcześniej (licząc po stałym kursie walut). Szczególnie dobrze wyglądała sprzedaż w Hiszpanii, Francji, Włoszech i Belgii.

W tym samym okresie sprzedaż like for like spadnie najprawdopodobniej o 3 proc. w ujęciu rok do roku. W dużej mierze to skutek słabych wyników osiągniętych na rynku niemieckim.

Dużo lepiej pod tym względem wygląda sytuacja za Oceanem. W USA sieć notuje dynamiczny wzrost sprzedaży, również w ujęciu like for like. Jesienią Primark otworzy 10 sklep w USA – w New Jersey. Kolejne, już w 2020, powstaną m.in. na Florydzie i Chicago.

Ekspansja sieci Primark

W bieżącym roku sieć Primark otworzyła 14 nowych sklepów: 4 w Wielkiej Brytanii, 3 w Niemczech, 2 w Hiszpanii i Francji, oraz po 1 w Belgii, Holandii i – debiutancki – w Słowenii. Na przyszły rok sieć zapowiada uruchomienie 19 nowych sklepów – część będzie stanowiło przeniesienie lub rozbudowanie już istniejących. Łącznie przybyć ma ok. 1 mln stóp kwadratowych powierzchni handlowej. Większość zlokalizowana będzie w Hiszpanii i Francji, a także Holandii i Wielkiej Brytanii.

Już wiadomo, że pierwszy sklep w Polsce powstanie w Galerii Młociny. – Primark szukał odpowiedniego miejsca na swój pierwszy sklep w Polsce i bardzo cieszymy się, że otworzymy go w najnowszym centrum handlowym w Warszawie – komentuje otwarcie nowego sklepu, Tom Meager, dyrektor ds. nieruchomości w Primark.

Nowy sklep Primark zajmie 3,660 tys. mkw. powierzchni handlowej na dwóch piętrach i będzie oferował kolekcje zgodne z najnowszymi trendami w modzie damskiej, męskiej i dziecięcej, w tym obuwie, akcesoria, a także bieliznę i wyposażenie domu. Przed ogłoszeniem daty otwarcia Primark we współpracy z Echo Investment dostosuje wynajętą przestrzeń do swoich potrzeb.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl