Grupa Inditex bije kolejne rekordy

zara-home-inditex

Hiszpańska Grupa Inditex osiągnęła w I półroczu bieżącego roku finansowego rekordowe przychody. Wyniosły one 12,82 mld euro, czyli o 7 proc. więcej niż przed rokiem.

Inditex może pochwalić się także wzrostem sprzedaży like for like. Wzrosła ona o 5 proc. To efekt dobrych wyników osiągniętych zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. Co ważne wszystkie marki wchodzące w skład Grupy Inditex zanotowały globalnie pozytywne wyniki sprzedaży.

Inditex z rekordowym zyskiem

To przełożyła się również na rekordowy w historii spółki zysk netto, które osiągnął wartość 1,55 mld euro, aż 10 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

– Wyniki osiągnięte w I półroczu tego roku odzwierciedlają trafność naszych inwestycji poczynionych zarówno w kwestii modernizacji sieci sprzedaży, rozwoju logistyki oraz wdrażania nowych technologii. Kluczowym elementem, z punktu widzenia naszych klientów, było przede wszystkim zintegrowanie sklepów stacjonarnych z naszą platformą internetową – komentuje Pablo Isla, prezes Grupy Inditex.

Jak prognozują władze spółki, na koniec roku finansowego wzrost sprzedaży like for like wyniesie 4-6 proc. Na koniec lipca Grupa Inditex posiadała 7,420 tys. sklepów zlokalizowanych na 96 rynkach. Zintegrowana platforma online działa na 62 z nich.

Inditex przechodzi cyfrową transformację

Pierwsza część roku była szczególnie intensywna z punktu widzenia polityki transformacji cyfrowej Grupy. Chodzi m.in. o znaczący rozwój zintegrowanej platformy internetowej. W tym roku Zara uruchomiła już swój zintegrowany sklep i platformę internetową w Brazylii, Maroku, Egipcie, Libanie, Indonezji, Izraelu, Serbii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Arabii Saudyjskiej. Tymczasem Uterqüe uruchomiła platformę internetową w Meksyku, jednym z najważniejszych rynków. Równocześnie Pull & Bear zainaugurował swój sklep internetowy w USA.

Dodatkowo marki Massimo Dutti, Pull & Bear, Stradivarius, Zara Home, Oysho i Uterqüe są dostępne online na ponad 100 nowych rynkach, na których klienci mogą teraz kupować najnowsze kolekcje online. W sezonie jesienno-zimowym Zara planuje uruchomić sprzedaż online w RPA, Katarze, Kuwejcie, Bahrajnie, Omanie, Jordanii, Kolumbii, na Filipinach i Ukrainie.

Prezes hiszpańskiej Grupy Inditex zapowiedział, że do 2020 roku wszystkie marki wchodzące w skład Grupy będą dostępne online w każdym zakątku świata. – Chcemy, aby nasze kolekcje były dostępne dla wszystkich klientów, niezależnie od tego, w jakiej części świata w danym momencie się znajdują – zapowiedział Pablo Isla. – Chodzi o wszystkie rynki, również takie, na których nie prowadzimy obecnie sprzedaży stacjonarnej – dodał.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl