Womak Holding: planujemy, weryfikujemy, adaptujemy

Grupa kapitałowa Womak działa na polskim rynku już od 15 lat. Zarządza 8 obiektami handlowymi o łącznej powierzchni 64 tys. mkw GLA, zlokalizowanymi w 5 miastach Polski: Wrocławiu, Rzeszowie, Gdańsku, Poznaniu i Olsztynie. Od 2016 r. co roku otwierany jest nowy obiekt handlowy, z czego ostatnie 3 znalazły swoje miejsce we Wrocławiu, gdzie firma ma również swoją siedzibę.

– Stały rozwój i sukces organizacji możliwy jest dzięki prostym zasadom, na których opieramy nasze działania – tłumaczy członek zarządu Sebastian Moskal. – Planujemy, weryfikujemy i adaptujemy się do dynamicznej sytuacji na rynku.

Wszystkie projekty Grupy zostaną zaprezentowane podczas Shopping Center Forum 2019 CEE na stoisku 5.6.

10 lat na rzeszowskim rynku – centrum handlowe Nowy Świat

Nowy Świat to największy z obiektów w portfolio Womak Holding, liczący sobie 24 tys. mkw. GLA i 100 lokali. O jego sukcesie stanowi przede wszystkim prowadzona strategii rekomercjalizacji obiektu. Zgodnie z najnowszymi trendami, centra handlowe przestają być dla klientów tylko środkiem do realizacji zakupów handlowych, a stają się miejscem spędzania wolnego czasu. Kluczowa staje się więc różnorodność oferty food & leisure, która w przypadku Nowego Świata stanowi aż 25 proc. powierzchni galerii. Znajdziemy tu przedstawicieli branży edukacyjnej (CodeFun – akademia programowania dla dzieci i młodzieży, czy Szkoła Muzyczna YamahaA, która powiększyła lokal o 180 mkw.), sportowej (Calypso Fitness Klub, Klub Sportów Walki, Akademia Judo, Szkółka Rolkowa Wodzu, Acrogym Rzeszów), kulturalnej (Młodzieżowy Dom Kultury), czy rozrywkowej z wyjątkową na skalę całego Podkarpacia kręgielnią Kula & Bowling Club. Na szczególną uwagę zasługuje ta ostatnia, gdyż na powierzchni ok. 1,8 tys. mkw. znajduje się m.in. 12 torów bowlingowych, stoły bilardowe, część klubowa z dyskoteką i dwoma barami, a także miejsce dla kibiców, dzięki specjalnie wydzielonej strefie zwanej sport area.

Galeria Nowy Świat

Centrum handlowe można znaleźć zwykle na trzeciej pozycji wśród miejsc, gdzie spędzamy najwięcej czasu – zaraz po domu i miejscu pracy. Żeby to osiągnąć niezbędna jest bogata i szeroka oferta, spełniająca wszystkie najpilniejsze potrzeby. Nowy Świat posiada nie jednego, a dwóch operatorów spożywczych: Supermarket Stokrotka i Delikatesy Frac, co zapewnia bogactwo pełnej oferty spożywczej. Klienci znajdą tu również firmy z branży wnętrzarskiej – Jysk, Komfort i Pepco oraz modowej: Tatuum, Gerry Weber, Monnari, czy wiele innych. Szeroką gamę sklepów uzupełniają również inni najemcy z branży sportowej, dziecięcej oraz kosmetycznej jak Sekrety Urody, Alle Beauty, Inglot, Silcer, Salon Pielęgnacji Ciała i Umysłu Good Mood. W myśl galerii przyjaznej rodzinom w centrum działa plac zabaw Kinderplaneta. Na powierzchni prawie 300 mkw. powstała księgarnia Świat Książki, której nowoczesny koncept otworzył ją także na artykuły wykraczające poza standard, rozwijając się w kierunku multimediów.

Na przestrzeni ostatnich 10 lat zmianie ulegał portfel najemców w myśl idei weryfikacji działań i adaptacji do nowych trendów. Dobra współpraca z partnerami przyniosła jednak wielokrotnie przedłużenie kontraktów. Obecnie centrum może się pochwalić nowymi umowami, zawartymi na kolejne lata, m.in. z operatorem spożywczym Stokrotka, czy sklepem Komfort.

Tarasy Grabiszyńskie – nie osiadamy na laurach

Tarasy Grabiszyńskie to obiekt handlowo usługowy o powierzchni 10 tys. mkw, zlokalizowany przy jednej z arterii miejskich Wrocławia. Jego realizacja została nagrodzona w XXVIII edycji konkursu Piękny Wrocław, w którym Prezydent Miasta i Towarzystwo Miłośników Wrocławia przyznało centrum wyróżnienie w kategorii obiekt użyteczności publicznej.

Tarasy Grabiszyńskie, analogicznie do Nowego Świata, charakteryzują się znaczącym udziałem stref społecznościowych w przestrzeni handlowej. Wśród najemców znaleźć można usługi medyczne oferowane przez Medicover (1,3 tys. mkw powierzchni, w skład której wchodzi Medicover Centrum Medyczne oraz Medicover Stomatologia), Fitness 24 Seven, strefa gastronomii oraz plac zabaw dla dzieci Fioletowa Sowa. Celem procesu komercjalizacji było zaspokojenie każdej potencjalnej potrzeby przyszłego klienta, stąd wśród najemców znalazły się branże: spożywcza, odzieżowa, finansowa, księgarska oraz oczywiście usługi pocztowe.

Dwa lata od działania obiektu to dobry moment na weryfikację oryginalnych założeń jego funkcjonowania. Budowa centrum, podobnie jak przy innych inwestycjach, poprzedzona była badaniami marketingowymi. W myśl galopujących zmian społecznych i zwyczajów zakupowych, Womak postanowił ponowić analizę, by zweryfikować, czy obecny portfel najemców i oferta marketingowa odpowiada klientowi tego wrocławskiego obiektu. Do tej pory zmianie uległ operator spożywczy – to tutaj Biedronka postanowiła otworzyć jedną ze swoich lokalizacji typu Premium – a pozostali najemcy powiększają swoje lokale i rozszerzają zakres usług. Charakterystyczne dla działania spółki jest dostosowanie się do oczekiwań najemców przez możliwość takiego rozplanowania powierzchni, by umożliwić kontrahentom rozwój ich biznesu, przez łączenie lub dzielenie lokali. Takie działanie pozwala firmie na stałą współpracę z kluczowymi partnerami, którzy zainteresowani są otwieraniem lokali w nowych lokalizacjach grupy Womak.

Swoja Olimpia – nowy projekt społecznościowego centrum handlowego

To pierwszy taki projekt we wschodniej części Wrocławia, na skrzyżowaniu ulic Swojczyckiej i Magellana, który uwzględniać będzie jednocześnie część spożywczą, usługową oraz sportową w kompaktowej, nieinwazyjnej bryle. Womak Holding postawił wielokrotnie nagradzanej pracowni PAG Architekci zadanie takiego zaprojektowania przestrzeni, by nie odstawała od istniejącej, nisko kondygnacyjnej zabudowy mieszkaniowej. Całość zostanie pokryta drewnem, w zgodzie z ekologicznymi wartościami firmy, co nada jej ciepłego klimatu oraz eleganckiego sznytu. Swoja Olimpia zostanie podzielona na dwa etapy. W pierwszym etapie powstanie budynek, którego znaczną powierzchnię zajmie Lidl. Pozostała powierzchnia najmu będzie uzupełnieniem oferty operatora spożywczego. Ten etap zostanie zakończony w II Q 2021 r., a kolejny rozpocznie się z półrocznym przesunięciem. Planowany tenant mix zakłada m.in. powstanie drogerii, sklepu z wyposażeniem wnętrz oraz zupełnie nowego konceptu samoobsługowego centrum rekreacyjno – sportowego, które zajmie wyższe piętra. W ofercie znajdzie się również lokal do krótkiego najmu dla przedstawicieli lokalnych społeczności. Celem tego projektu jest stworzenie miejsca spotkań, w których wszyscy klienci będą czuli się jak u siebie – stąd też m.in. wynika nazwa Swoja Olimpia.

Przy projektowaniu Womak Holding skupia się w szczególności na odpowiedzi na potrzeby klientów, dlatego proces inwestycyjny został ponownie poprzedzony badaniami marketingowymi, których wyniki wskazują nam kierunek przyszłych działań.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl