15 nowych restauracji francuskiej sieci Paul w Polsce

Francuska sieć piekarni i restauracji Paul rozgląda się za nowymi, atrakcyjnymi lokalizacjami w Polsce. – Nasz strategia rozwoju na najbliższe lata zakłada powstanie co najmniej kilkunastu punktów sprzedaży pod marką Paul. Zgodnie z planem rozwoju do 2025 roku będzie funkcjonowało ich co najmniej 15 – mówi dla Retailnet.pl Monika Cholewińska, Brand Manager Paul w Polsce. Przedstawiciele sieci będą obecni na targach Shopping Center Forum 2019 CEE. Już teraz zapraszają na stoisko Lagardere Travel Retail (nr 5.9) na francuskie wypieki.

Znakiem rozpoznawczym marki Paul są wysokiej jakości produkty. Podobnie jak w innych krajach, także w Polsce pieczywo jest wypiekane według tradycyjnych receptur, na miejscu, ze składników pochodzących z Francji. W restauracjach Paul można poczuć się jak w Paryżu czy Lille. Planując ekspansję w Polsce sieć postawiła na prestiżowe lokalizacje w największych miastach w Polsce. Ekspansja zakłada rozwój w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i Trójmieście. Wielkość punktów nie ma znaczenia.

– Nie zamykamy się na konkretną wielkość lokalu. Planujemy otwierać zarówno małe formaty takie jak wyspy handlowe, mobilne punkty sprzedaży mierzące (20-50 mkw.) oraz pełnowymiarowe lokale (80-150 mkw.), w których wyroby będą przygotowywane na oczach klientów – mówi Monika Cholewińska, Brand Manager Paul w Polsce.

Francuskie smaki w Polsce

Pierwsza restauracja Paul w Polsce zadebiutowała w lipcu 2015 roku w samym centrum Warszawy. W biurowcu przy ulicy przy ul. Emilii Plater 53 otwarto lokal w formacie Workshop boutique, w którym dzięki przeszklonym witrynom klienci restauracji mogą podejrzeć proces powstawania oferowanych produktów.

Po sukcesie debiutu, już 7 miesięcy później pasażerowie korzystający z transportu kolejowego mogli znaleźć Paul w hali głównej Dworca Centralnego PKP w Warszawie. Kolejne dwa lata to dynamiczny rozwój w portach lotniczych w stolicy i Gdańsku.

Obecnie funkcjonuje w sumie 8 lokali Paul w różnych formatach tj.: Workshop boutique, Satellite, Kiosk czy Mobilne punkty sprzedaży. W tym roku marka została wzbogacona o dwie kolejne osie rozwoju: Paul Le Cafe i Paul Express.

– Zawsze indywidualnie podchodzimy do wystroju wnętrz, który jest dopasowywany do otoczenia i architektury, w której znajduje się Paul. Istnieje możliwość wyboru wystroju wnętrz z dostępnej gamy tj.: stylu wyrafinowanego, rustykalnego, industrialnego czy new black. Tworzymy namiastkę Francji z przytulnym klimatem i jakościowo dobrym produktem – podkreśla sieć.

Restauracja Paul

Ekspansja w 45 krajach

Od Miami po Londyn, od Tokio do Dubaju eleganckie czarne witryny są synonimem najlepszej jakości wypieków i znakiem rozpoznawalnym marki Paul. Na rodzimym rynku Paul to ponad 390 piekarni i restauracji. Poza Francją sieć obecna jest w 45 krajach – od Europy, po Afrykę, Azję i Amerykę gdzie ma już ponad 350 lokali. Czarne logo można zobaczyć w wielu portach lotniczych, stacjach metra, dworcach kolejowych, a także w prestiżowych miejskich lokalizacjach i centrach handlowych.

Paul to marka ze 130-letnią tradycją. Wszystko zaczęło się od Charlemagne Mayot, który w 1889 roku założył piekarnię w Croix, niedaleko Lille we Francji. Jego wnuczka Suzanne wraz z mężem Julien Holderem przejęli rodzinny biznes. Po ich śmierci rozwojem sieci zajął się ich syn, który zapoczątkował rewolucję wypieku pieczywa w piecu na drewno na oczach klientów. Ten prosty, a zarazem awangardowy pomysł stał się początkiem sukcesu trwającego do dziś. Pieczywo wyrabiane jest z zachowaniem dawnej receptury i reguł rzemiosła z początków XX wieku: jest ugniatane, formowane, przyprawiane i pieczone w procesie długiej fermentacji. Lagardere Travel Retail Sp. z o.o. jest

Franczyzobiorcą marki Paul w Polsce jest Lagardere Travel Retail – wystawca Shopping Center Forum 2019 CEE. Lagardere jest jedną ze spółek wchodzących w skład grupy Lagardère Travel Retail SA, największego detalisty sprzedaży prasy w lokalizacjach podróżnych, obecnego w 34 krajach Europy, Ameryki Północnej i Azji. Spółka Lagardere Travel Retail, działająca wcześniej pod nazwą HDS Polska jest obecna na rynku sprzedaży detalicznej od 1998 roku i zarządza siecią 850 punktów sprzedaży, w tym 113 lokalami gastronomicznymi.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl