Colliers na SCF: bułgarski rynek przyciąga polskie marki

O potencjale branży centrów handlowych w Bułgarii i ekspansji polskich marek na tamtejszym rynku mówi w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Dimitrinka Rakovska, Manager, Retail Services Colliers Bułgaria.

O potencjale i szansach rozwoju polskich marek na rynku bułgarskim będzie można porozmawiać z Dimitrinką Rakovską podczas targów Shopping Center Forum 2019 CEE, których Colliers International jest partnerem merytorycznym i wystawcą.

– Obecną sytuację na rynku detalicznym w Bułgarii można określić jako stabilną. W ostatnim roku otwarte zostały dwa nowe projekty – Plovdiv Plaza Mall i Delta Planet Mall w Warnie. Poziom komercjalizacji w najlepszych galeriach w Sofii i innych dużych miastach jest na wysokim poziomie. Oczywiście cały czas zarządcy i właściciele centrów handlowych dążą do maksymalnego wykorzystania potencjału danego obiektu, co przejawia się m.in. poprzez optymalizowanie tenant-mix oraz przebudowy i modernizacje samych galerii. Ten proces będzie kontynuowany również w bieżącym roku, ponieważ zainteresowanie inwestorów bułgarskim rynkiem nie słabnie – opowiada Dimitrinka Rakovska.

Dimitrinka Rakovska, Manager, Retail Services Colliers Bułgaria

– Równocześnie dostrzegamy inny trend, czyli rosnącą popularność parków handlowych, szczególnie w miasta poniżej 100 tys. mieszkańców, w których zwykle brakuje nowoczesnych centrów handlowych. W najbliższych miesiącach nie spodziewamy się zmian w poziomie czynszów zarówno w centrach i parkach handlowych, oraz przy głównych ulicach handlowych – dodaje.

Polskie marki rozwijają się w Bułgarii

– W bieżącym roku na bułgarskim rynku zadebiutowała europejska sieć dyskontów Pepco, której centrala znajduje się w Polsce. W zaledwie 7 miesięcy firma otworzyła aż 17 sklepów na terenie całego kraju. Oczywiście takie firmy jak Grupa LPP czy CCC kontynuują swój rozwój w Bułgarii – wylicza Dimitrinka Rakovska.

– Podobnie jak na innych rynkach w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, jesteśmy świadkami dynamicznego dostosowywania się sieci handlowych do cyfrowej ery: otwierają e-sklepy, ulepszają usługi online, budują omnichannelowe doświadczenie dla swoich klientów. Z drugiej strony onlinowi gracze coraz częściej wchodzą na tradycyjny rynek tworząc np. stacjonarne punkty odbioru, showroomy, czy nawet klasyczne sklepy stacjonarne – podkreśla ekspertka Colliers. 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl