AmRest otworzył setną restaurację KFC w Czechach

AmRest otworzył setną restaurację KFC w Czechach. Wraz z otwarciem KFC w Pradze firma została liderem lokalnego rynku gastronomicznego w kategorii Quick Service Restaurants.

Tym samym AmRest umocnił swoją pozycję w Czechach, gdzie zarządza już czterema markami: KFC, Starbucks, Burger King i Pizza Hut.

– 10 lat temu otworzyliśmy naszą 50. restaurację KFC. Wraz z superszybkim rozwojem marki podwoiliśmy liczbę restauracji. Setny lokal KFC to fantastyczny prezent urodzinowy na 25. rocznicę obecności sieci KFC w Czechach – mówi Libor Hubik Dyrektor KFC na rynek czeski.

Firma AmRest jest Partnerem jesiennej edycji Shopping Center Forum 2019 CEE Exhibition & Conference. Swoje oddzielne stoisko na SCF będzie miała Pizza Hut, gdzie uczestnicy Forum będą mogli skosztować tradycyjnej pizzy. Jak zwykle na kawę gości Forum zaprasza z kolei kawiarnia Starbucks.

AmRest: 300 nowych restauracji

Grupa AmRest podtrzymuje po pierwszym półroczu cele całoroczne dotyczące liczby otwarć restauracji, tempa wzrostu przychodów i wysokości marży EBITDA – poinformowali przedstawiciele spółki. Spółka podtrzymuje, że otworzy w tym roku ok. 300 restauracji brutto. W I połowie roku otwarte zostały 84 lokale. W całym 2019 roku nakłady inwestycyjne, bez uwzględnienia fuzji i akwizycji, mają wynieść ok. 250 mln euro.

– Z optymizmem patrzymy na cały rok. Jesteśmy przekonani, że zrealizujemy założone wcześniej cele – deklaruje Peter Kaineder, dyrektor ds. strategii w AmRest.

W drugim kwartale 2019 roku wyniki sprzedaży Grupy AmRest wyniosły 483 mln EUR i były o 32,5 proc. wyższe niż przed rokiem. W tym samym okresie sprzedaż Grupy w walutach lokalnych wzrosła o 32,8 procent.

Poza rozwojem organicznym na dynamikę sprzedaży Grupy w Q2 2019 pozytywnie wpłynęła konsolidacja wyników niedawno przejętych 15 restauracji KFC we Francji , sieci Pizza Hut w Rosji, Armenii i Azerbejdżanie, Bacoa w Hiszpanii oraz Sushi Shop. Z wyłączeniem sprzedaży wymienionych biznesów przychody Grupy w Q2 2019 wzrosły o 18,3 procent.

Sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej wyniosła w Q2 2019 203 mln EUR, co stanowi wzrost o 18,0 proc. w porównaniu do Q2 2018. Sprzedaż wygenerowana w tej dywizji w walutach lokalnych wzrosła o 19,1 procent. Sprzedaż dywizji Europa Zachodnia w Q2 2019 kształtowała się na poziomie 196 mln EUR i była o 56,5 proc. wyższa, niż przed rokiem. Przychody rynku hiszpańskiego, które zostały ujęte w wynikach dywizji Europa Zachodnia, wyniosły w Q2 2019 68 mln EUR i były o 19,8 proc. wyższe, niż przed rokiem.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl