[RAPORT] Mobilność marki wpływa na jej sprzedaż

Dla 77 proc. konsumentów ważne jest, aby marka była obecna w kanale mobilnym. W przeciwnym razie będzie to miało konsekwencje wizerunkowe i sprzedażowe.

Co więcej, dla 78 proc. posiadaczy urządzeń mobilnych uznaje niemobilne marki za nieprzyjazne, niedostosowane do rynku i przegrane. 70 proc. negatywnie zareaguje, gdy napotka na swojej ścieżce zakupowej niemobilny sklep – tak wynika z raportu  „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2019” przygotowanego przez Izbą Gospodarki Elektronicznej i opracowanego przez Mobile Institute.

Mobilność ma znaczenie dla biznesu

W tym roku konsumenci, podobnie jak rok temu, dość surowo oceniają markę, która nie jest mobilna. Jedynie dla 23 proc. badanych to, czy marka jest dostępna w kanale mobilnym, jest obojętne. Pozostali uznają, że wpływa to negatywnie na jej wizerunek, w szczególności jest ona dla nich niedostosowana do potrzeb klientów (26 proc.) i nie na czasie (26 proc.). Co 5. badany ocenił taką niemobilną markę jako nieprzyjazną, nieświadomą trendów i wręcz przegraną. Niemobilnej marki nie zaakceptują zwłaszcza konsumenci najmłodsi, a także mieszkańcy małych i największych miast.

Wśród osób kupujących w sieci lub mobilnie jeszcze mniejszy odsetek, to konsumenci obojętni wobec mobilności marki. W przypadku e-kupujących jest ich 14 proc., a w przypadku m-kupujących 15 proc. Oznacza to, że dla ponad 8 na 10-ciu konsumentów w tych grupach to, czy marka jest dostępna w kanale mobilnym ma znaczenie. W tym roku niemobilną markę oceniają podobnie jak w 2018., natomiast wzrosły wyraźnie wskazania na to, że taka niemobilna marka jest przegrana.

W tym roku jeszcze wyraźniej widać, że niemobilność marki ma wpływ nie tylko na jej wizerunek, ale i sprzedaż. Wyraźnie wzrosła liczba osób, które w odpowiedzi na styczność z taką niemobilna markę deklarują, że poszukają konkurencyjnych ofert i raczej nie kupią już jej produktów, a wręcz poinformują jeszcze innych konsumentów o złym doświadczeniu zakupowym. Jedynie 28 proc. badanych nie zrealizuje żadnej ze wskazanych aktywności. Podobnie jak w poprzednich latach, bardziej aktywni w tym kontekście będą mężczyźni, a także konsumenci najmłodsi i mieszkańcy średnich i małych miast.

Konsumenci zwracają uwagę na mobilność

Konsumenci kupujący w sieci i mobilnie są jeszcze bardziej wrażliwi na kwestię mobilności marki. Jedynie dla 20 proc. e-kupujących i 18 proc. m-kupujących ten element nie ma większego znaczenia. Pozostali w jakiś sposób zareagują na niemobilny sklep. Podobnie jak generalnie wśród internautów, w tym roku wzrosła skłonność klientów w kanale online i mobilnym do porzucenia marki, zwykle na rzecz konkurencji oraz podzielenia się informacją o negatywnym doświadczeniu zakupowym.

Wymagania wobec sklepu mobilnego są dość podobne, jak rok temu. Stawiamy na szybkie działanie (28 proc.), umożliwienie zakupu (25 proc.) i łatwe wyszukiwanie produktów (24 proc.). Spadły nieco wskazania na funkcje ułatwiające zakupy offline, czyli informacja o odbiorze towaru w sklepie czy wyszukiwarka lokalizacji sklepów.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.