Grupa Helios rozwija sieć kin i trzy koncepty gastronomiczne

Wyjście poza tradycyjne ramy zakupów i rozrywki to istotny kierunek rozwoju współczesnych centrów handlowych. Ofertę nowoczesnych galerii kształtuje szeroki i precyzyjnie skomponowany dobór najemców (tzw. tenant-mix), proponujący klientom już nie tylko możliwość zrobienia zakupów, ale także zróżnicowaną ofertę gastronomiczną i miejsca, w których mogą skorzystać z rozrywki na najwyższym poziomie. Zmieniające się trendy rynkowe uważnie obserwuje spółka Helios – operator kin i właściciel konceptów gastronomicznych. Helios jest partnerem SCF After Party, które odbędzie się w najbliższą środę. 

Jak wskazują autorzy raportu CBRE „Retail 2030”, wraz z intensywnie zmieniającymi się potrzebami konsumentów, ewolucji ulegają także galerie handlowe, które coraz częściej pełnią funkcję centrów życia społecznego. Oferują one swoim klientom zakupy, rozrywkę, wydarzenia kulturalne, miejsca spotkań, wypoczynku czy pracy. Tradycyjne sklepy stacjonarne zaczynają pełnić rolę showroomów, w których klienci zapoznają się z ofertą marki, aby następnie dokonać zakupów przez internet. Z kolei coraz ważniejsze na mapie centrów handlowych stają się restauracje i miejsca proponujące interesujące formy spędzania wolnego czasu. W zgodzie z tymi trendami działa grupa Helios, która oprócz największej pod względem liczby obiektów sieci kin, rozwija także koncepty gastronomiczne:  Papa Diego, Van Dog i Pasibus.

Helios jak marzenie

Kina już od dłuższego czasu cieszą się popularnością wśród właścicieli galerii handlowych – to forma rozrywki z roku na rok przyciągająca coraz więcej Polaków. Aby zaspokoić wymagania nawet najbardziej wymagających kinomanów, sieć kin Helios jako pierwsza w Polsce wprowadziła innowacyjny koncept sal kinowych. Sieć multipleksów zaskoczyła widzów konceptem Helios Dream – salami wyróżniającymi się nowoczesnym designem, wyposażonymi w wygodne, skórzane fotele z regulacją siedzeń, systemem dźwięku Dolby Atmos i obrazem w rozdzielczości 4K. Sale Helios Dream można znaleźć w kinach w Gdańsku, Katowicach i Warszawie.

Sieć multipleksów Helios liczy już 47 obiektów w całej Polsce, 269 ekranów i ponad 52 tys. miejsc. Najnowsze kino zadebiutowało w lutym tego roku w CH Blue City w Warszawie (ma 8 ekranów, 880 miejsc i 3 sale Helios Dream). Do portfolio sieci Helios wkrótce dołączą kolejne kina – jeszcze w tym roku otwarte zostaną multipleksy w Pabianicach (4 ekrany, 600 miejsc) i w Legionowie (4 ekrany, 600 miejsc). Kolejne kina powstaną w Żorach (4 ekrany, 650 miejsc), Ostrowie Wielkopolskim (4 ekrany, 600 miejsc) i w Pile (4 ekrany, 700 miejsc).

Oryginalne smaki Papa Diego i Van Dog

W ubiegłym roku Helios rozpoczął działalność na rynku gastronomicznym zakładając, wspólnie z doświadczonymi managerami z branży restauracyjnej, firmę Foodio Concepts. Spółka od podstaw stworzyła dwie własne marki: Papa Diego i Van Dog, które łącznie otworzyły już 18 lokali w całej Polsce.

– Cały czas obserwujemy, jak dynamicznie zmienia się styl życia Polaków – już nie tylko mieszkańcy największych miast coraz chętniej stołują się poza domem. Poprzez marki Papa Diego i Van Dog chcieliśmy zaproponować im najlepszej jakości jedzenie w rozsądnej cenie i towarzyszyć tam, gdzie spędzają wolny czas, m.in. w centrach handlowych – mówi dla Retailnet.pl Tomasz Jagiełło, prezes spółki Helios i członek zarządu Agory, która dzięki temu projektowi rozpoczęła działalność w zupełnie nowym segmencie.

Pierwsza marka gastronomiczna Foodio Concepts – Papa Diego proponuje gościom wyrazistą i świeżą kuchnię meksykańską, pełną aromatycznych ziół i naturalnych przypraw. Goście Papa Diego mogą spróbować klasycznych dań kuchni meksykańskiej takich, jak tacos i burrito – również w formie modnych burrito bowli, a także przekąsek: ciepłych, chrupiących nachos z zestawami zaskakujących dodatków i tradycyjnych deserowych churros.

Od debiutu w 2018 roku sieć Papa Diego urosła do 14 lokali w 8 miastach: w Katowicach (2 restauracje), Gdańsku (2 restauracje), Poznaniu, Wołominie, Opolu (2 restauracje), Pruszkowie, Warszawie (4 restauracje) i Łodzi. Do końca roku sieć zadebiutuje w  dwóch kolejnych miastach: w Gdyni (Centrum Riviera) i Szczecinie (Galaxy CHR).

Van Dog

Drugi koncept stworzony od podstaw przez spółkę z grupy Helios to Van Dog – propozycja dla koneserów street foodu, szukających oryginalnych i zaskakujących doznań smakowych. W menu tej sieci fast casual królują Van Dogi w wersji gourmet – z kiełbaskami robionymi według autorskich receptur lokalnych masarzy, w chrupkiej Van Bułce wypiekanej specjalnie dla sieci przez rodzinną piekarnię z województwa mazowieckiego, z mnóstwem nietypowych dodatków i oryginalnych sosów.

Van Dog to obecnie sieć czterech lokali – trzy znajdują się w Warszawie (Centrum Praskie Koneser, CH Blue City, Galeria Młociny), a najnowszy został otwarty w Radomiu (Galeria Słoneczna).

Pasibus – kultowy street food w centrach handlowych

Na początku 2019 roku Helios rozpoczął współpracę z Pasibusem – dynamicznie rozwijającą się siecią burgerowni stworzoną przez Dawida Bojarojcia, Jana Kulisiewicza i Piotra Staszczyńskiego. Marka rozpoczęła swoją działalność od popularnego food trucka, który stanął jesienią 2013 r. we Wrocławiu i szybko stał się kultowym miejscem na kulinarnej mapie miasta.

Pasibus to street food w wydaniu fast casual – jedzenie jest przyrządzane na bazie autorskich receptur z najwyższej jakości świeżych składników od lokalnych dostawców. Mięso na burgery jest mielone i doprawiane ręcznie, podobnie jak sosy i dodatki. W menu można znaleźć kilkanaście unikatowych burgerów, Pasi sałatki, zestawy dla dzieci (Pasi Kids), dodatki (m.in. frytki i kulki serowe) oraz napoje (m.in. Pasi Lemoniada) i alkohole (m.in. własną markę piwa). Co miesiąc w karcie pojawia się nowa propozycja – Burger Miesiąca, któremu nazwę nadają fani marki.

W tej chwili Pasibus ma już sieć 19 lokali (w galeriach handlowych, a także przy głównych ulicach miast i popularnych deptakach) i dwóch stacjonarnych food trucków we Wrocławiu. Marka jest obecna w 9 miastach: w Gdańsku, Katowicach, Lubinie, Łodzi, Olsztynie, Opolu, Poznaniu, Warszawie i we Wrocławiu.

W ramach współpracy z Heliosem otwarte zostały dotychczas trzy lokale: w CH Młociny w Warszawie, w galerii Solaris w Opolu i w Galerii Warmińskiej w Olsztynie. W sumie Helios planuje otwarcie ok. 40 lokali tej marki. W tym roku nowe punkty pojawią się w Katowicach (Silesia City Center) oraz w Bydgoszczy (Stary Rynek).

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.