Marro na SCF: kompleksowy fit-out, czyli projektowanie doświadczeń

W dążeniu do wykreowania wyrazistego wizerunku centrum handlowego pomocne jest – oprócz lokalizacji i niepowtarzalnych najemców – umiejętne wykorzystanie części wspólnych. – To tu zarządcy obiektów, podobnie jak sklepy sieciowe, mogą projektować doświadczenia, dzięki którym odwiedzający nie pomylą miejsca z żadnym innym – przekonuje Robert Pełka, prezes firmy Marro, która ma na koncie ponad 100 realizacji w centrach handlowych takich jak m.in.: food courty, coworkingi, przestrzenie zewnętrzne (tarasy, ogrody), strefy relaksu, a także strefy zabaw dla dzieci czy pokoje dla rodzica z dzieckiem. Którym rozwiązaniom warto poświęcić osobną uwagę i budżet?

Prezes Zarządu Marro, Robert Pełka, będzie uczestniczył w panelu dyskusyjnym Shopping Center Forum „Wizja, projekt, realizacja: nowe koncepty stref food court”. W dyskusji, która odbędzie się w drugi dzień Forum (czwartek, godz. 13:15) wezmą także udział Paul Ayre (Dyrektor, VSF-Cretative), Radosław Sojka (Współwłaściciel, MSA) oraz Agnieszka Zygmunt (Partner, Funkciona).

Smak designu

Świetnym przykładem znaczących zmian w projektowaniu food courtów jest Nowa Stacja w Pruszkowie (projekt: Jeske Design+). „Strefa smaków” została tu podzielona na: obszary otwarte, dedykowane grupom oraz rodzinom z dziećmi (punktem charakterystycznym jest stół dla 10 osób, który pozwala na wspólne biesiadowanie i integrację) oraz te bardziej kameralne, dające poczucie intymności. Wiele rozwiązań kojarzy się z wystrojem z modnych restauracji. Wysokie stalowe panele tworzą efekt wielkich okien. Pomiędzy nimi zamontowano m.in. tafle kolorowego szkła, które tworzą efektowną grę świateł. W przestrzeni odnajdziemy też wiele różnorodnej roślinności, nasadzonej w donicach zarówno wiszących, jak i wolnostojących.

Zastosowane stoły i krzesła to ikony designu od topowych producentów, między innymi: Pedrali, Hay, Normann Copenhagen, Muuto. To istotny szczegół: wraz z przekształcaniem się strefy gastronomicznej rośnie znaczenie dobrego, jakościowego designu. Dlaczego? – Na podstawowym poziomie: design przyciąga uwagę, wzrok. Tworzy fotogeniczną przestrzeń, stanowiąc dobre tło do zdjęć, a wiemy, że w dobie social mediów, to istotna zaleta – wyjaśnia Robert Pełka. – Patrząc szerzej warto pamiętać, że współczesny design niesie ze sobą nie tylko atrakcyjność wizualną, ale także bagaż wartości kulturowych i społecznych. Najczęściej jest skorelowany z innowacją (nowe materiały, technologie), luksusem (wcześniej dostępny dla najbardziej zamożnych, dzisiaj o wiele bardziej demokratyczny), czy indywidualnością (kolekcje sygnowane znanym nazwiskiem). Nie dziwi więc, że jest on już coraz częściej świadomym wyborem wizerunkowym i biznesowym – dodaje.

Między sklepami

To samo dotyczy stref relaksu. Coraz rzadziej są poczekalnią dla osób towarzyszących, coraz częściej – atrakcyjną i jednocześnie przytulną przestrzenią. – Kluczem są wygodne tapicerowane meble i ciepłe barwy – podpowiada arch. Aleksandra Zalska. – W Nowej Stacji na każdej wyspie chilloutu umieszczony jest parawan zintegrowany z zielenią i wyjątkowo komfortową sofą posiadającą wbudowane gniazda elektryczne. Uzupełnieniem są pufy i klimatyczne lampy podłogowe – dodaje.

Projekt koncepcyjny food courtu w Kazachstanie
Projekt koncepcyjny food courtu w Kazachstanie

Standardem, również projektowanym zgodnie z założeniami human-centered design, stają się także strefy coworkingowe. Znajdą w nich dla siebie miejsce zarówno freelancerzy potrzebujący skupienia i osobności, jak i osoby, które szukają wygodnego, w pełni wyposażonego miejsca na zawodowe spotkanie.

Projektowanie doświadczeń jest z natury multidyscyplinarne i wymaga szerszego niż dotychczas zakresu kompetencji. Dla inwestora problematyczna bywa konieczność koordynacji wielu jednocześnie zaangażowanych podmiotów. – Nasi klienci coraz częściej potrzebują nie tylko dobrego projektu i sprawdzonego wykonawcy, ale także wsparcia na wielu innych etapach całego procesu – potwierdza Robert Pełka. W odpowiedzi na zmieniające się realia rozbudował zespół i portfolio usług. Jako firma fit-outowa Marro wspiera inwestorów już kompleksowo: od projektu do realizacji. – Wieloletni know-how okazuje się szczególnie pomocny w realizacjach wymagających niestandardowego podejścia – deklaruje Robert Pełka. – Współpracę ułatwia także obecność sprawdzonych technologów i podwykonawców z różnych dziedzin, między innymi: rzemieślników, akustyków, specjalistów od oświetlenia czy biophilic design. W ten sposób możemy efektywnie wspierać inwestorów w nieustannym poszukiwaniu sposobów, dzięki którym wyróżnią się na tle konkurencji.

Marro jest wystawcą Shopping Center Forum 2019 CEE Exhibition & Conference. Z przedstawicielami firmy będzie można porozmawiać przy stoisku nr 5.8.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.