Międzynarodowowa ekspansja sieci Makarun

Fashion Island to jedno z popularniejszych centrów handlowych w Orange County, a dokładniej w Newport Beach w Kalifornii – kultowe, z tradycjami, zawsze pełne ludzi. Od 20 września swój punkt ma tam także polska sieć franczyzowa – Makarun. Sieć należy do portfolio Gastromall Group, partnera gastronomicznego Shopping Center Forum 2019.

Inwestorów ze Stanów Zjednoczonych, właścicielom marki udało się pozyskać dzięki wypracowanej międzynarodowej sieci biznesowych kontaktów. Nie bez znaczenia było też, szeroko komentowane w branży, wejście Makaruna na sztuczną wyspę – Palmę Jumeirah w Dubaju, zaliczaną do najbardziej prestiżowych miejsc na świecie.

– Naszymi amerykańskimi franczyzobiorcami są Polacy, którzy od ponad dwóch dekad mieszkają w Stanach. Wcześniej prowadzili biznes gastronomiczny o innym profilu – cukierniczy. Teraz szukali rokującego konceptu, który zapewniłby im sukces na większą skalę, z możliwością rozwoju franczyzy i zgłosili się do nas – mówi Przemysław Tymczyszyn współwłaściciel sieci.

Do podpisania umowy franczyzowej w USA doszło w maju, a od czerwca ruszyły procedury uruchomienia Makaruna za oceanem. Odbyły się testy produktów, zmodyfikowano menu tak,by spełniało oczekiwania amerykańskich klientów. Nowością jest m.in. wprowadzenie bardzo popularnej w Stanach Zjednoczonych pasty z cukinii czy Mac and Cheese. Dania testowała około 20 osobowa grupa specjalistów z branży.

Międzynarodowy rozwój

Lokal w Newport Beach ma ponad 70 mkw. powierzchni. Uruchomiony został w formule specjalnie zaprojektowanej do food courtów w centrach handlowych. Marka wprowadziła ją do swojej oferty  franczyzowej w ostatnim roku wraz z zupełną zmianą designu. Jest to funkcjonalna i bardzo estetyczna lada wydawnicza, gdzie zamówienie realizowane jest na oczach klientów. Podobny model sprawdzony był uprzednio w polskich warunkach np. w Gliwicach w Galerii Forum oraz w Lublinie w Galerii Vivo, gdzie z powodzeniem działają od tego roku.

– California to piąta gospodarka świata, zaistnienie na tym rynku to dla sieci naprawę duża rzecz – przyznaje Przemysław Tymczyszyn. – Nasi amerykańscy partnerzy podpisali z nami plan rozwoju sieci, dzięki któremu będą w stanie uzyskać wyłączność na Kalifornię oraz możliwość sprzedaży franczyzy na rynku lokalnym na zasadzie masterfranczyzy, są przekonani, że znajdą inwestorów chętnych do prowadzenia naszych spaghetterii w USA.

Pod marką Makarun działa blisko 30 lokali w 17 miastach w Polsce. Już w przyszłym tygodniu otwarcie Makaruna w Pile, a następnie w Dubaju. Wtedy makarunowych dań będzie można skosztować już na trzech kontynentach. Marzenia właścicieli o tym, by Makarun stał się międzynarodowym koncernem stają się więc coraz bardziej realne.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl