Aplikacja APCOA Flow: co 2 minuty rejestruje się nowy klient

apcoa

– APCOA Flow stanie się platformą integrującą wiele funkcjonalności z zakresu parkowania i mobilności w ramach rozwiązań tzw. smart city – mówi dla Retailnet.pl Maciej Zawadzki Prezes APCOA Parking Polska.

Retailnet.pl: – W lipcu Polska dołączyła do grona 7 krajów, w których dostępna jest aplikacja mobilna Apcoa Flow.

– Mamy obecnie mobilne aplikacje na wszystkich naszych największych rynkach: w Niemczech (maj 2018), we Włoszech, w Szwajcarii i Norwegii (listopad 2018), w Szwecji (marzec 2019), a od lipca jesteśmy obecni także w Polsce. W naszych aplikacjach dodano już 389 tys. miejsc parkingowych, odnotowaliśmy ponad 300 tys. pobrań aplikacji i 275 tys. nowych użytkowników. Co 2 minuty rejestruje się nowy klient. To imponujące liczby, ale wszyscy ciężko pracujemy, aby Apcoa Flow osiągnęła wielki sukces, rozumiany jako 100 proc. zadowolonych klientów, którzy otrzymują od nas produkt skrojony na ich potrzeby, zgodny z ich oczekiwaniami, bez wad i błędów technicznych.

Czym jest APCOA Flow?

– Najogólniej mówiąc: APCOA Flow przenosi branżę parkingową w sferę cyfrową. Klienci każdego z kilkuset parkingów w Polsce zarządzanych przez APCOA, którzy zarejestrowali się w aplikacji, będą mogli znaleźć najbliższy parking, sprawdzić dostępność miejsc parkingowych oraz wysokość opłaty parkingowej. Będą mogli zarezerwować miejsce parkingowe z obniżoną ceną lub wybrać opcję gwarancji miejsca. Aplikacja zapewni sprawną nawigację aż do wjazdu na parking. Klient będzie mógł również skorzystać z lokalnych rabatów np. w centrum handlowym jako lojalny klient.

Jak to działa w praktyce?

– System kontroli wjazdu rozpozna samochód poprzez LPR (automatyczne rozpoznawanie numerów tablic rejestracyjnych) lub odczytu kart RFiD i potwierdzi w chmurze możliwość automatycznego pobrania opłaty parkingowej z karty kredytowej klienta. Szlaban podniesie się automatycznie. Przy wyjeździe platforma obliczy i pobierze z karty kredytowej wartość opłaty oraz otworzy szlaban.

Podobnie sytuacja będzie wyglądać na parkingach wyposażonych w parkometry np. przy marketach handlowych. Po zaparkowaniu samochodu klient uruchamia w smartfonie  aplikację APCOA Flow w celu rozpoczęcia sesji parkowania. Podobnie po zakończeniu parkowania klient kończy sesję i system pobiera odpowiednią opłatę proporcjonalnie do czasu postoju lub uwzględnia darmowy czas parkowania np. pierwszą godzinę parkowania gratis. W innej opcji w chwili wjazdu i wyjazdu samochód jest identyfikowany przez system sczytywania tablic rejestracyjnych, następnie błyskawicznie przesyła dane do platformy APCOA Flow, która nalicza i pobiera z karty kredytowej odpowiednią opłatę parkingową.

Polski rynek branży parkingowej rozwija się dynamicznie, a to oznacza, że potencjał dla Apcoa Flow jest bardzo duży.

– Ludzie cenią sobie wygodę i czas. Poprzez integrację sieci kilkuset świetnie zlokalizowanych parkingów Apcoa w praktycznie każdym większym mieście na terenie Polski z innymi rozwiązaniami typu aplikacje centrów handlu i rozrywki, budynków biurowych, obiektów sportowych, lotnisk, stref płatnego parkowania, komunikacji miejskiej, kolei, car sharing’u czy też roweru miejskiego, APCOA Flow powinna stać się platformą integrującą wiele funkcjonalności z zakresu parkowania i mobilności w ramach rozwiązań tzw. smart city. Jestem przekonany, że APCOA Flow podbije polski rynek parkingowy i przeniesie go do chmury.

Aplikacja jest narzędziem skrojonym również na potrzeby szeroko pojętej branży retail. Co dzięki niej zyskają właściciele i zarządcy centrów handlowych?

– APCOA Flow otwiera możliwości obsługi parkingu z jedną lub wieloma godzinami parkowania gratis, realizacji programów lojalnościowych, udzielania rabatów na parkowanie w zależności od zrealizowanych zakupów, dedykowania specjalnych (np. szerszych lub położonych obok wejścia do centrum) miejsc parkingowych wybranym klientom, realizację kampanii promocyjnych typu „noc zakupów“ połączonych z darmowym parkowaniem dla posiadaczy aplikacji. APCOA Flow zapewnia sprawną integrację z niemal wszystkimi aplikacjami zewnętrznymi oraz współpracę z niemal każdym systemem parkingowym. Niewątpliwą zaletą jest również oszczędność w kosztach biletów oraz zużyciu urządzeń parkingowych, ponieważ kontrola dostępu na parking i pobieranie opłat będzie się odbywać w formie cyfrowej.

Firma APCOA Parking Polska była wystawcą jesiennej edycji Shopping Center Forum 2019 CEE.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl