NEPI Rockcastle: Arena Mall i Bonarka City Center wyróżnione przez ICSC

Międzynarodowa Rada Centrów Handlowych ICSC ogłosiła finalistów tegorocznej edycji konkursu ICSC Solal Marketing Awards. Należąca do NEPI Rockcastle, węgierska Arena Mall i Bonarka City Center w Krakowie, zostały nominowane do głównej nagrody w kategorii marketingu strategicznego.

Arena Mall w Budapeszcie zdobyła srebro w kategorii marketingu strategicznego. Nagroda jest wyrazem uznania dla wyników kampanii, które obejmują mieszankę dyscyplin, takich jak reklama, digital, PR czy wydarzenia. Tematem całorocznej kampanii Areny, która miała na celu zwiększenie sprzedaży stał się zachęcający do dyskusji kontekst napięcia kulturowego. Projekt w sposób odważny i kreatywny przedstawia, m.in. zjawisko imigracji, równości płci czy aktualne tło polityczne Węgier. W efekcie wielopłaszczyznowych działań Arena Mall pokazała pozytywny aspekt różnorodności społecznej czy kulturowej. Angażując do reklamy czarnoskórą modelkę, podjęto aktualny na Węgrzech temat imigracji. To ważny element kampanii, który zwrócił uwagę na fakt, że w reklamach liczy się przekaz a nie kolor skóry. Emocje oraz nieszablonowe myślenie, to główne założenia zwycięskiego projektu. W ramach aktywności w sposób prowokacyjny i kreatywny zamieniono również typowe role kobiece i męskie. To niestereotypowe podejście miało na celu zachęcenie konsumentów do weryfikacji postaw wobec tradycyjnych funkcji. Niestandardowa, oparta na emocjach strategia Areny, będąca swoistą manifestacją reklamową, okazała się strzałem w dziesiątkę.

Projekt wyróżnia zmiana perspektywy komunikacyjnej, dla której kluczowe stają się różnice kulturowe czy polityczne. Strategia galerii kreuje otwarty, aktywny i uczestniczący w życiu społeczności wizerunek Areny. W wyniku kampanii wzrost sprzedaży wzrósł o ponad 11 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku, wobec czego Arena Mall planuje kontynuować rozwój tej strategii w kolejnych latach.

Międzynarodowe jury zwróciło także uwagę na kampanię wizerunkową, „Mozaika krakowska” Bonarki City Center. Doceniony projekt po raz kolejny eksponuje pierwiastek lokalny, jako wyróżnik stylu komunikacji reklamowej. Tak jak w poprzednich latach, w spotach występuje Małgorzata Kożuchowska – ambasadorka marki. W reklamach obok aktorki pojawiły się nazwy krakowskich ulic. Wspomniane nazwy są pretekstem do zabawy językowej, która polega na zestawieniu przestrzeń miasta z handlowym kontekstem przekazu. Ten kreatywny zabieg to zgrabne połączenie lifestyle’u z lokalnym charakterem, gdzie przenikają się krakowski dowcip z ideą lokalności. Całość kompozycji prowokuje, uczy oraz bawi. Działania reklamowe objęły CH Bonarka City Center, Internet oraz outdoor. W efekcie kampanii filmiki reklamowe wygenerowały ponad 2 000 000 wyświetleń.

– Jesteśmy dumni, że nasze kampanie zostały zauważone w międzynarodowym konkursie branży retali. Do tegorocznej edycji zgłoszono ponad 180 kampanii organizowanych przez centra handlowe w całej Europie i Afryce Południowej. Arena Mall znalazła się w gronie 38 nagrodzonych projektów. NEPI Rockcastle tworzy innowacyjne przedsięwzięcia wychodzące poza utarte schematy i wyznaczające trendy, dlatego jesteśmy usatysfakcjonowani, że nasze starania oraz kreatywne podejście zostały docenione – komentuje Dominik Piwek, Head of Marketing & PR, NEPI Rockcastle.

ICSC Solal Marketing Awards to najbardziej prestiżowe nagrody w branży marketingu centrów handlowych. Organizatorem konkursu jest Międzynarodowa Rada Centrów Handlowych (ICSC). W konkursie zostają wyłonione najlepsze i najbardziej efektywne działania marketingowe realizowane przez centra handlowe w Europie i Afryce Południowej.

Obiekty w portfolio NEPI Rockcastle

Właściciel Bonarki i Arena Mall NEPI Rockcastle plc jest wiodącym inwestorem oraz deweloperem nieruchomości komercyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej, którego akcje notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Johannesburgu oraz Amsterdamie. Znajduje się również w pierwszej dziesiątce firm z branży nieruchomości komercyjnych w kontynentalnej Europie pod względem wartości rynkowej. Firma posiada jeden z największych portfeli nieruchomości w Rumunii, Polsce oraz na Słowacji, a także wyraźnie zaznacza swoją obecność w Chorwacji, Czechach oraz Serbii.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl