Premium Park Łowicz sprzedany. Teraz będzie działał pod nazwą Stop Shop

Fortis Investments – firma deweloperska, specjalizująca się w realizacji projektów komercyjnych na terenie Polski sfinalizowała sprzedaż Premium Park Łowicz na rzecz Immofinanz – inwestora i właściciela europejskiej marki parków handlowych Stop Shop. Premium Park Łowicz to park handlowy o powierzchni najmu niemal 8 tys. mkw. z łącznie 20 sklepami i 200 miejscami parkingowymi. Obiekt jest w 100 proc. wynajęty. Nieruchomość dołączy do marki parasolowej Stop Shop (pod nazwą Stop Shop Łowicz) jako ósmy działający park handlowym pod tym „brandem” na terenie Polski.

Premium Park Łowicz  to największy w mieście nowoczesny park handlowy. Budynek zlokalizowany jest w centrum Łowicza, przy ul. Władysława Broniewskiego. Poza doskonałą lokalizacją, pasaż oferuje klientom jedyne w mieście oddziały wielu sklepów sieciowych. W lokalach prowadzą działalność sklepy renomowanych marek, takich jak: Polo Market, CCC, KiK, Pepco, Neonet, Deichmann, Hebe czy Empik. W czerwcu 2019 roku, po zrealizowanej rozbudowie, dołączyli do nich nowi najemcy, a wśród nich takie marki jak: TEDi, Rossmann, Smyk, Quiosque i 4F. W transakcji sprzedaży obiektu spółkę Fortis Investments reprezentowała firma Colliers International.

– Od momentu otwarcia Premium Park Łowicz, czyli od około roku byliśmy zainteresowani tym obiektem, gdyż idealnie wpisuje się on w koncepcję naszej marki Stop Shop Celem Immofinanz jest zwiększenie portfela parków handlowych na wszystkich rynkach z aktualnych 90 do ponad 100, w najbliższych dwóch latach. Planujemy osiągnąć to przez przejęcia ale też projekty deweloperskie, jak chociażby w przypadku aktualnego realizowanego projektu w Siedlcach”, skomentowała Magdalena Kowalewska, Country Manager Operations Poland, Immofinanz.

— Sprzedaż Premium Park Łowicz dowodzi, że nieruchomości handlowe nie tylko w dużych, ale też w mniejszych miastach w dalszym ciągu cieszą się zainteresowaniem inwestorów, a popyt na wysokiej jakości produkty inwestycyjne w Polsce nie maleje — komentuje Sebastian Wiśniewski, prezes zarządu, Fortis Investments.

— Mieliśmy ogromną przyjemność reprezentować Fortis Investments w sprzedaży jednego z najlepiej przygotowanych do procesu parków handlowych w miejscowości poniżej 50 tysięcy mieszkańców. Parki handlowe to bardzo atrakcyjne produkty inwestycyjne dla wielu międzynarodowych funduszy — powiedział Dariusz Forysiak, dyrektor w Dziale Usług Inwestycyjnych Colliers International.

Parki handlowe Stop Shop

Stop Shop to marka Immofinanz dla parków handlowych w Europie Środkowej i Wschodniej. Jest określana mianem atrakcyjnego i praktycznego lokalnego operatora oferującego zróżnicowany asortyment produktów w dobrej cenie, który jest łatwo dostępny dzięki bardzo dobrej lokalizacji z zasięgiem od 30 tys. do 150 tys. mieszkańców. Stop Shop w Polsce to łącznie niemal 40.000 m kw.  Marka jest obecna w Legnicy, Mławie, Żarach, Kętrzynie, Włocławku, Szczytnie i Świnoujściu. Oprócz przejęć, Immofinanz rozwija markę także poprzez projekty deweloperskie. Aktualnie na terenie w Polski w tracie budowy jest Stop Shop Siedlce (ponad 14 tys. mkw.) oraz zakupiona została działka pod projekt w Zielonej Górze (ok. 6,6 tys. mkw.).

Patrząc z perspektywy wszystkich rynków i projektów deweloperskich Stop Shop to łącznie 90 parków handlowych w dziewięciu krajach: Słowacji (16), Słowenii (14), Węgrzech (14) ), Austrii (13), Czechach (10), Serbii (10), Polsce (10), Chorwacji (2) i Rumunii (1).

Grupa Fortis i Immofinanz

Grupa Fortis działa w polskiej branży deweloperskiej od 2007 roku. Ma duże doświadczenie w realizacji wielorodzinnych inwestycji mieszkalnych i obiektów handlowych. W ciągu ostatnich kilku lat oddała do użytkowania ponad 150 mieszkań oraz rewitalizowała kamienice o charakterze usługowo-mieszkalnym. Od 2016 roku, w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku, deweloper przygotowuje projekty parków handlowych pod marką Premium Park m.in. w Prudniku i Strzelcach Opolskich oraz kolejne inwestycje mieszkaniowe na ponad 20 tys. PUM.

Immofinanz to firma z sektora nieruchomości komercyjnych, której działalność skupia się na obiektach handlowych oraz biurowych na siedmiu głównych europejskich rynkach, tj. w Austrii, Niemczech, Czechach, Słowacji, Węgrzech, Rumunii oraz Polsce. Podstawa działalności firmy obejmuje zarządzanie nieruchomościami oraz część deweloperską. Marki handlowe Stop Shop, VIVO! oraz marka biurowa myhive stanowią kluczowy obszar dla tych aktywności i odzwierciedlają koncentrację na wysokiej jakości usługach. Firma posiada portfel o wartości około 4,3 mld euro obejmujący ponad 220 nieruchomości. Spółka jest notowana na giełdzie w Wiedniu (indeks ATX) oraz w Warszawie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl