Prezent Marzeń: rozwijamy nowy koncept sprzedażowy

Piotr Kaptór, dyrektor ds. marketingu Prezent Marzeń

Każde kolejne otwarcie sklepu stacjonarnego wiązało się z udoskonaleniem naszego konceptu, które miało nie tylko wizerunkowy wymiar, ale i mający na celu wzmocnienie offline’owego kanału sprzedaży i większego nacisku na jakość obsługi klienta. Po trzech latach możemy stwierdzić, że eksperyment jest zakończony. Stworzyliśmy finalny kształt sklepów, które zamierzamy dalej rozwijać – mówi w wywiadzie dla Retailnet.pl Piotr Kaptór, dyrektor ds. marketingu Prezent Marzeń.

Retailnet.pl: – Jakie mają Państwo plany na najbliższe miesiące? Na czym przede wszystkim chcecie się skupić? 

Piotr Kaptór: – Skupiamy się przede wszystkim na rozwoju naszego nowego formatu sprzedaży – sklepów stacjonarnych. Po trzech latach przygotowań i otwarciu trzech, nazwijmy to eksperymentalnych lokali we Wroclavii (2017 rok), Forum Gdańsk (2018) i warszawskiej Galerii Młociny (2019), jesteśmy przygotowaniu do dalszego rozwoju. Decydując się na debiuty nowego konceptu postawiliśmy na nowe obiekty handlowe, realizowane przez inwestorów, do których mamy zaufanie. Mimo, że rozpoczęcie ekspansji od nowootwoartych obiektów mogłoby wydawać się zbyt ryzykowne, nam się opłaciło. Zyskaliśmy na czasie, ponieważ dostępna powierzchnia handlowa w najlepszych centrach handlowych jest ograniczona, co oznaczałoby wydłużenie czasu ekspansji. Ponadto, zadebiutowaliśmy w prestiżowych lokalizacjach, które – jak się okazało – cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony klientów.

Każde kolejne otwarcie sklepu stacjonarnego wiązało się z udoskonaleniem naszego konceptu, które miało nie tylko wizerunkowy wymiar, ale i mający na celu wzmocnienie offline’owego kanału sprzedaży i większego nacisku na jakość obsługi klienta. Po trzech latach możemy stwierdzić, że eksperyment jest zakończony. Stworzyliśmy finalny kształt sklepów, które zamierzamy dalej rozwijać.

Prezent Marzeń

Co charakteryzuje nowy koncept?

– Koncepcja sklepu pozwala na zdecydowanie większą swobodę w aranżacji niż dotychczas otwierane stoiska. Postawiliśmy na minimalizm w meblach i kolorach. W jasnych i przestronnych wnętrzach salonów o powierzchni ok. 30 mkw. dominują stonowane barwy i energetyczna muzyka. Dzięki możliwościom, jakie stwarza taki koncept jesteśmy w stanie wydzielić przestrzeń, która zapewni naszym klientom chwilę wytchnienia. Klient może u nas odpocząć od nadmiaru informacji, dźwięków, obrazów i świateł.

W sklepach pojawiły się ażurowe witryny, na której wybiórczo podświetlone są piktogramy symbolizujące atrakcje dostępne w naszej ofercie. Całość jest interaktywna, a kolorystyka podświetlenia zależna od materiału wyświetlanego na wbudowanym w witrynę ekranie. Subtelnie mieniąca się różnymi kolorami witryna dodaje świeżości całej kompozycji. Uzyskana, dzięki temu zabiegowi dynamika doskonale wpisuje się w różnorodną specyfikę oferowanych przez nas przeżyć. Motyw umieszczony na witrynie ma swoją kontynuację w okołosprzedażowych materiałach poligraficznych, co czyni całą koncepcję jeszcze bardziej spójną.

Nie chcieliśmy stworzyć kolejnego miejsca, w którym klient będzie atakowany informacjami sprzedażowymi, nachalną obsługą. U nas ma odpocząć, złapać oddech i w ciszy zdecydować o spełnieniu marzeń swoich lub bliskich. Po trzyletnich testach jesteśmy pewni, że obraliśmy właściwy kierunek. Doszliśmy do poziomu, na którym nam zależało, dlatego poszukujemy kolejnych lokalizacji, w których otworzymy sklepy pod naszym szyldem.

Jaki jest plan ekspansji? 

– Nasz cel to obecność w każdym mieście powyżej 200 tys. mieszkańców. Poszukujemy lokali o powierzchni około 30 mkw. Koniecznie na parterze, bo taka lokalizacja zapewnia odpowiedni przepływ klientów. Celujemy w najlepsze galerie w największych miastach w Polsce, zwłaszcza w obiekty typu prime.

Prowadzimy rozmowy z właścicielami i zarządcami galerii handlowych, w których planujemy otwarcie kolejnych sklepów. Nie zamykamy się na żadne lokalizacje, analizujemy każdą możliwość dalszego rozwoju. Staramy się jednak podchodzić do tematu rozsądnie, dokładnie kalkulując kolejne otwarcia. Jeśli zapadną decyzje, które zadowolą obie strony, z pewnością poinformujemy o nowych otwarciach.

Wierzymy, że uda nam się zrealizować założony plan, ponieważ widzimy jeszcze sporo przestrzeni dla rozwoju naszego konceptu. Ta branża ma ogromny potencjał. Widzimy, jak rośnie zainteresowanie Polaków prezentami w formie przeżyć, jak wiele firm coraz częściej zgłasza się do nas z propozycją nawiązania współpracy i rozwija swoją ofertę. Kiedy 10 lat temu zaczynaliśmy w Polsce, jazda luksusowymi samochodami odbywała się po dwóch torach, dziś jest ich 17. Realizowane są kolejne ogromne inwestycje, jak chociażby rozbudowa Energylandii, z którą współpracujemy od 3 lat. Wiemy też, że już niedługo w Mszczonowie powstanie największy w Europie tropikalny park wodny. Te sygnały z rynku pozwalają nam pewnie patrzeć w przyszłość, jednocześnie zachowując zimną krew i konsekwencję dalszego rozwoju.

Prezent Marzeń

W dużych miastach rynek powierzchni handlowych jest nasycony, inwestorzy stawiają na mniejsze rynki i mniejsze obiekty handlowe. Czy bierzecie pod uwagę taki kierunek rozwoju? 

– Nie zamykamy się na żadne obiekty. Równolegle z rozwojem sklepów stacjonarnych, na które obecnie stawiamy, będziemy rozwijać format wysp handlowych. Taki koncept doskonale wpisuje się w potrzeby mniejszych obiektów handlowych.

Sieć wysp handlowych w Polsce konsekwentnie, ale bez pośpiechu rozwijamy od pięciu lat. Dziś mamy ich 26 i zamierzamy utrzymać to tempo wzrostu. Ostrożnie dobieramy kolejne lokalizacje, wciąż ucząc się rynku. Przy decyzji o ekspansji sugerujemy się nie tylko footfallem, ale kluczowymi z naszego punktu widzenia czynnikami, takimi jak demografia, otoczenie miasta i galerii, dostępna powierzchnia handlowa w określonym promieniu.

Słuszność naszej strategii potwierdzają wyniki. Trzy lata z rzędu rok finansowy zamykamy z wynikami przekraczającymi 50-procentowy wzrost sprzedaży. 2019 rok planujemy zamknąć z 70-75 proc. wzrostem.

Rozmawiała Ewelina Zezula

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl