J. Tymofiejew, AmRest: chcemy być wiodącym operatorem restauracyjnym w Europie

W ciągu ostatnich dwóch lat AmRest podwoił liczbę restauracji (obecnie jest ich 2,2 tys.) i rozszerzył działalność z 13 do 25 krajów. Docelowo naszą wizją jest stać się wiodącym operatorem restauracyjnym w Europie – mówi redakcji Retailnet.pl Jerzy Tymofiejew, Dyrektor ds. Rozwoju AmRest.

AmRest skupia się aktualnie na rozwoju na istniejących rynkach. Czy macie jednak Państwo plany na kolejne przejęcia?

Naszym priorytetem jest obecnie konsekwentna realizacja  strategii dla istniejących marek i rynków. Aczkolwiek, jesteśmy otwarci na nowe możliwości. Gdyby na rynku pojawiła się atrakcyjna perspektywa przejęcia, na pewno byśmy się jej poważnie przyjrzeli.

Jakie wyzwania organizacyjne i strukturalne wiążą się z tak szybkim wzrostem?

Jerzy Tymofiejew, Dyrektor ds. Rozwoju AmRest

Największym wyzwaniem na dziś są ludzie. Kiedy do organizacji dołącza lub otwiera się  tak wiele restauracji – 200 w 2017 roku, 270 w zeszłym roku, 280 w tym roku – należy zapewnić adekwatną ilość pracowników z odpowiednimi kwalifikacjami. Nasze działy HR pracują bardzo intensywnie, praktycznie- działamy w trybie ciągłej rekrutacji. Wiele wyzwań stoi również przed działem szkoleń i rozwoju. Zdobywanie wiedzy i umiejętności musi być dostosowane do każdego poziomu i wymagań danego stanowiska.

Jak skok z około 1 tys. do ponad 2 tys. restauracji wpływa na sposób zarządzania firmą?

Kiedy organizacja staje się globalnym graczem, zdecydowanie potrzebne jest inne podejście do zarządzania. Dlatego dostosowujemy strukturę naszej organizacji tak, aby sprostać temu wyzwaniu. Powołaliśmy zespoły zarządzające dla każdego kraju. I choć wiele decyzji nadal odbywa się na szczeblu centralnym, przesuwamy się w kierunku zwiększenia wpływu lokalnego zarządzania.

Jaką rolę odgrywa dostawa w strategii ekspansji AmRest?

Dostawa jest jednym z najszybciej rozwijających się kanałów sprzedaży. W tym segmencie KFC jest marką nr 1, dostarczającą jedzenie poprzez własną flotę, ale także dzięki współpracy z agregatorami.

Gdzie Pan widzi AmRest za dziesięć lat?

Naszą wizją jest stać się wiodącym operatorem restauracyjnym w Europie.

Pierwszą część wywiadu można przeczytać TUTAJ

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl