H&M poprawia wyniki. Polska na dużym plusie

hm-plany-ecommerce

Szwedzka marka H&M po raz pierwszy od wielu miesięcy może pochwalić się wzrostem zysku. Wyniósł on w III kwartale bieżącego roku ok. 460 mln euro. Rok wcześniej było to ok. 370 mln euro.

25 proc. wzrost zysku przed opodatkowaniem to wynik lepszy niż spodziewali się analitycy. To równocześnie pierwszy kwartalny wzrost zysku zanotowany od II kwartału 2017 roku.

Sprzedaż w III kwartale 2019 roku wzrosła o 12 procent. W dużej mierze jest to zasługą szybko rosnącej sprzedaży online. Ta, w badanym okresie, wzrosła aż o 30 proc. rok do roku.

Polska wśród największych rynków zbytu dla H&M

Dobre wyniki H&M zauważalne są także na polskim rynku. W III kwartale 2019 roku sprzedaż szwedzkiej marki w naszym kraju wzrosła aż o 20 proc. w ujęciu rocznym. Wyniosła w przeliczeniu ok. 166,5 mln euro. To czyni z Polski 10. największy rynkek sprzedaży dla H&M.

W tym okresie sieć powiększyła się o 2 sklepy (netto) co oznacza, że na koniec sierpnia H&M posiadał w Polsce 189 salony. Globalnie ma ich 4,972 tys.

Dla porównania, w całym 2018 roku sprzedaż H&M w Polsce wyniosła ponad 507 mln euro, a rok wcześniej było to ok. 422 mln euro. W 2018 roku sieć sprzedaży H&M w Polsce poszerzyła się łącznie o 11 lokalizacji.

H&M rewiduje plany inwestycyjne

W I półroczu bieżącego roku finansowego przychody szwedzkiej Grupy H&M wzrosły o 11 proc. i wyniosły w przeliczeniu ok. 5,5 mld euro. Przy zachowaniu stałych kursów walut wzrost wyniósł 6 proc. W tym okresie sprzedaż online wzrosła o 27 proc.

– Sprzedaż rozwija się dobrze na większości rynków, na których jesteśmy obecni. Największy wzrost odnotowaliśmy w takich krajach, jak USA, gdzie zwiększyliśmy sprzedaż o 17 proc., w Meksyku o 25 proc., w Indiach o 39 proc., w Rosji o 19 proc., czy w Polsce o 11 proc. Mówimy o wzrostach w lokalnych walutach. Rozwinęliśmy się także w Wielkiej Brytanii i Szwecji, gdzie zwiększyliśmy udziały w rynku pomimo trudnych warunków biznesowych panujących w tych krajach – komentuje Karl-Johan Persson, prezes H&M.

Gorzej przedstawia się sytuacja w przypadku uzyskanego zysku. Ten spadł w ujęciu rok do roku o 1,3 proc. i wyniósł ok. 550 mln euro. To, a także postępujący proces transformacji w kierunku bardziej cyfrowych rozwiązań sprawił, że tegoroczne plany inwestycyjne związane z otwieraniem nowych sklepów stacjonarnych zostały mocno okrojone. Pierwotnie zakładano, że w 2019 roku H&M otworzy ok. 175 sklepów netto. Teraz te założenia zostały mocno zrewidowane. Szwedzka firma zapowiada, że w bieżącym roku sieć powiększy się o 130 sklepów netto, czyli 45 mniej niż zakładano.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl