Grupa Muszkieterów zadowolona z wyników po trzech kwartałach 2019

Grupa Muszkieterów w okresie od stycznia do września bieżącego roku osiągnęła obroty w wysokości prawie 5,7 miliarda zł. Ten wynik, jak podkreśla zarząd Grupy jest efektem konsekwentnie przeprowadzanej transformacji supermarketów i stacji paliw Intermarché oraz sklepów  Bricomarché.

Sieć Intermarché, wraz z przymarketowymi stacjami paliw zamknęła III kwartały 2019 roku obrotami w wysokości blisko 3,8 miliarda złotych. W ostatnich miesiącach sieć otworzyła kolejne trzy stacje paliw pod szyldem Intermarché: w Działdowie, Gorzowie Wielkopolskim oraz Przemkowie. W przypadku ostatniej lokalizacji do dyspozycji mieszkańców miasta oddany został także sklep oferujący blisko 10 tys. artykułów pochodzących także od lokalnych dostawców. Dzięki tym inwestycjom Intermarché konsekwentnie umocniło pozycję lidera w sektorze przymarketowych stacji paliw. Docelowo, sieć planuje otwierać stacje paliw przy każdym supermarkecie, gdzie tylko będzie to możliwe.

Transformacja Intermarche

– Wyniki, które osiągnęliśmy są efektem m.in. zmian, jakie stopniowo wprowadzamy w przypadku sieci Intermarché. Na bieżąco obserwujemy rynek i dostosowujemy się do jego dynamiki, również poprzez zamknięcia niektórych placówek i otwarcia w nowych lokalizacjach. Te działania pozwoliły nam stopniowo powrócić do zdrowszego modelu biznesowego. Otwarcia zrealizowane w poszczególnych miastach w ostatnich miesiącach są obiecujące zarówno pod kątem obrotów, jak i rentowności – mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce i dodaje – Dobre wyniki to także zasługa zaangażowania i wytężonej pracy właścicieli supermarketów oraz pracowników centrali i sklepów. Jestem przekonany, że kolejne miesiące będą również czasem wzmacniania pozycji Grupy, co pozwoli nam zamknąć 2019 wzrostem obrotów w stosunku do poprzedniego roku.

Bricomarché innowacyjne w e-commerce

Udane trzy kwartały odnotowały również supermarkety Bricomarché. Obroty sieci z sektora „dom i ogród”, wyniosły blisko 1,9 miliarda złotych i były wyższe o ponad 11 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym.

Sieć aktywnie wychodzi naprzeciw oczekiwaniom współczesnych klientów, którzy coraz częściej decydują się na zakupy przez internet. Już w 68. supermarketach można przeglądać i nabywać asortyment online, na który obecnie składa się ponad 13 tysięcy artykułów. Dodatkowo w lutym, w wybranych miejscowościach sieć wprowadziła innowacyjną usługę Click&Collect, która pozwala na odbieranie towaru zamówionego przez internet, w specjalnie wyznaczonych do tego boksach – Bricomatach. Odbiór zamówień możliwy jest w dowolnym dniu tygodnia przez całą dobę. W ramach dostawy do Bricomatów sieć oferuje szeroką gamę produktów. Można w nich odebrać także towary o dużych gabarytach, co jest całkowicie unikatowe w tego typu rozwiązaniach. Do końca tego roku Bricomaty mają być dostępne łącznie w 10 miejscowościach. Jednocześnie Bricomarché utrzymuje intensywne tempo otwarć. Od 18 września 2019 roku z oferty supermarketu mogą także korzystać mieszkańcy Aleksandrowa Kujawskiego. Jest to 160. placówka handlowa prowadzona pod szyldem Bricomarché w Polsce.

– Konsekwentnie rozwijamy udogodnienia w zakresie usług e-commerce, z których już wkrótce będą mogli skorzystać mieszkańcy kolejnych miejscowości. Jesteśmy zadowoleni, że strategia, którą realizujemy zapewnia stały wzrost obrotów naszej sieci. Co więcej przed nami mocny kwartał jeśli chodzi o otwarcia nowych supermarketów Bricomarché jeszcze w tym roku – mówi dr Katarzyna Jańczak-Stefanide, Dyrektor Generalna sieci Bricomarché w Polsce i dodaje – Jestem przekonana, że tworzymy ofertę, która odpowiada wymaganiom współczesnych konsumentów. Cieszymy się, że klienci cenią nasze działania, co w konsekwencji przekłada się na coraz lepsze wyniki sieci.

O Grupie Muszkieterów w Polsce

Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem prawie 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W Centrali Grupy w podpoznańskim Swadzimiu, w dwóch magazynach logistycznych oraz supermarketach zatrudnionych jest aktualnie około 13,3 tys. osób. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl