Zalando testuje kolejne innowacyjne rozwiązanie

zalando-connected-retail-omnichannel

Zalando, europejska platforma modowo-lifestylowa, testuje kolejne rozwiązanie z zakresu omnichannel. Tym razem chodzi o stacjonarny pop-up store. Nie jest to jednak zwyczajny, tymczasowy sklep, a naszpikowane nowymi technologiami stoisko działające trochę jak wirtualna przymierzalnia.

Innowacyjny pop-up stworzony przez Zalando testowany był przez kilka dni Madrycie. Wykorzystano w nim m.in. technologię mapowania ludzkiego ciała oraz projekcji obrazów, dzięki czemu klienci mogli przymierzyć na miejscu dowolny element ubioru znajdujący się w wirtualnym portfolio Zalando. Fizycznie, na miejscu, nie było ani jednego produktu – wszystko odbywało się wirtualnie.

Pop-up Zalando niczym wirtualna przymierzalnia

Po wejściu do środka specjalne kamery skanowały ciało, a następnie klient mógł wybrać dowolne ubranie, które chciał przymierzyć. Dzięki systemowi projekcji na ekranie wyświetlała się dana osoba ubrana w wybrany przez siebie strój. Co więcej, projekcja była na tyle realna, że ubranie w naturalny sposób dopasowywało się do figury danej osoby i reagowała na ruchy.

Technologia zastosowana w madryckim pop-upie to kolejny innowacyjny sposób połączenia światów online i offline. Strategicznym planem Zalando jest stworzenie i udostępnienie klientom takich rozwiązań, które w najlepszy sposób łączą nieograniczone możliwości jakie daje sprzedaż w kanale e-commerce, z doświadczeniem zakupowym i emocjami znanymi ze sklepów stacjonarnych.

Zalando w modelu omnichannel

Pop-up w Madrycie to niejedyny stacjonarny projekt Zalando. W tym roku w berlińskiej galerii handlowej Alexa otwarty został sklep Zircle, który oferuje używaną odzież dla kobiet.

W sklepie Zircle klienci znajdą noszoną już odzież, która jest jednak w dobrym stanie i nadaje się do dalszego użytku. Cały asortyment został podzielony na trzy grupy cenowe: za 3, 5 lub 7 euro. Jak podkreślają przedstawiciele Zalando, sklep nie będzie prowadził skupu używanej odzieży, a jedynie jej sprzedaż.

Jak donosi portal Excitingcommerce, to już druga inicjatywa Zalando mająca na celu rozwinięcie biznesu typu second-hand. Wcześniej niemiecka firma uruchomiła aplikację Zalando Wardrobe. Za jej pośrednictwem klienci mogą nie tylko kupować online używane ubrania od innych użytkowników aplikacji, ale również sprzedać ją bezpośrednio do Zalando.

Działanie Zalando

Zalando jest wiodącą w Europie platformą modową i lifestyle’ową. Założona w Berlinie w 2008 roku dostarcza pełen asortyment modowy do ponad 28 milionów klientów na 17 rynkach, oferując odzież, obuwie, akcesoria oraz produkty kosmetyczne. Asortyment obejmuje szerokie spektrum międzynarodowych marek zarówno znanych na całym świecie jak i lokalnych. Zalando to platforma pierwszego wyboru dla poszukujących inspiracji, innowacji i interaktywnego doświadczenia zakupowego. Jako najmocniej związana z modą firma technologiczna w Europie, nieustannie opracowuje cyfrowe rozwiązania dla każdego etapu modowej podróży klientów, partnerów i innych współtwórców historii Zalando. Najważniejszym celem jest sprawienie, aby platforma była pierwszym miejscem, do którego trafiają konsumenci, gdy myślą o modzie – tak zwany “starting point for fashion”.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl