Restauracje Olimp: ponad 10 lat intensywnego rozwoju

restauracja-olimp

– Od początku istnienia naszej wiodącej marki zależało nam, aby wokół idei nieformalnego miejsca z dobrą kuchnią i wolnością w komponowaniu posiłku tworzyła się społeczność, które wszystkie te zalety doceni – mówi Izabela Domaradzka, Dyrektor Działu Marketingu w Gastromall Group, który jest właścicielem sieci Restauracji Olimp.

– Wszystkie ważne cechy konceptu, a więc przede wszystkim fakt, że potrawy przygotowywane są od podstaw, na miejscu, ze świeżych składników przez doświadczonych kucharzy jak również samoobsługa i prostota zostały od razu docenione i zaakceptowane przez klientów. Zdobyliśmy zaufanie grupy osób, która poszukiwała oferty bogatej, różnorodnej, dopracowanej w smaku i ekspozycji dań, gdzie jednocześnie jedzenie smakuje autentycznie i naturalnie. To był doskonały punkt wyjścia, bo nikogo nie udawaliśmy ani zachodnich sieciówek, ani regionalnych kuchni świata. Przez ponad 10 lat intensywnego rozwoju marki jedzenie nadal pozostało najważniejsze, zmieniło się jednak otoczenie i potrzeby naszych gości – mówi Izabela Domaradzka, Dyrektor Działu Marketingu.

Lokalizacje Restauracji Olimp

– Przede wszystkim weszliśmy jako operator gastronomiczny do centrów biurowych. W 2013 roku wystartowaliśmy z Restauracją Olimp w Centrum Biurowym Enterprise Park w Krakowie. Było to wielkie wyzwanie, bo oczekiwania codziennych użytkowników restauracji a przypadkowych klientów restauracji w galerii handlowej to dwa różne światy. Skonstruowaliśmy na nowo menu, wzbogacone regularnymi dniami tematycznymi a restauracje biurowe stopniowo w miarę rozwoju i ekspansji zostały wyposażone w stanowiska do livecookingu. Opracowaliśmy dwujęzyczną (pol-ang.) komunikacją marketingową spersonalizowaną dla danej lokalizacji, również regionalnie – mówi Piotr Beltrani, Specjalista ds. Rozwoju Sieci.

– Od nowa zbudowaliśmy strukturę wewnętrzną załogi, Manager restauracji dostał nowe zadanie – organizację regularnych spotkań z przedstawicielami najemców a także koordynację cyklicznych spotkań zespołów składających się z pracowników obsługiwanych przez nas korporacji. Ideą pomysłu „ambasadorów” jest zbieranie na bieżąco informacji dotyczących oceny jakości naszej pracy – menu, obsługi, wystroju itd. Są to niezwykle cenne i wartościowe spotkania, bo oprócz regularnych ankiet, które dają nam feedback dotyczący poziomu zadowolenia klientów oraz wyników audytów wewnętrznych dostajemy materiał dzięki któremu możemy być lepsi – dodaje.

Restauracja Olimp
Restauracja Olimp

– W tym momencie trwają prace nad aplikacją, która zastąpi nasze plastikowe Karty lojalnościowe. Wiążemy z nią ogromne nadzieje, bo łączyć będzie wiele funkcjonalności – zniżki i rabaty dla stałych klientów, kupony, cenne informacje dotyczące zdrowego żywienia, diety; zawrzemy w niej różnorodny, wartościowy content – przepisy, porady, szczegółowe informacje o oferowanych daniach i naszych dostawcach – dodaje.

Spójna komunikacja

– Ważnym krokiem stało się ujednolicenie komunikacji w mediach społecznościowych. Nasz przekaz na FB i Instagramie stał się spójny i wspólny dla całej marki. Posty publikowane są codziennie, skupiamy się w nich na przekazaniu w jak najbardziej atrakcyjny sposób informacji o dostępnych danego dnia wyróżnionych daniach, ich walorach smakowych i zdrowonych. Drugą ważną linią komunikacyjną jest linia expierience – pokazujemy, że w nowych, atrakcyjnych wizualnie wnętrzach naszych restauracji można doskonale spędzić czas również na nieśpiesznym śniadaniu, kawie i deserze z kolegami z pracy, zorganizować firmowe urodziny czy wpaść tuż przed zamknięciem kupić lasagne na domową kolację.

Co miesiąc organizujemy sesję zdjęciową i zdjęcia, które potem widzą nasi goście w materiałach marketingowych pokazują autentyczne potrawy, przygotowane przez naszych kucharzy, zgodne z konwencją aktualnej kampanii (w tym roku jest to kampania SezoNowości).

Jak bardzo jesteśmy otwarci na naszych klientów i ich potrzeby może świadczyć fakt że jako pierwsza sieć zdecydowaliśmy się na wprowadzenie do menu klopsików roślinnych z białka grochu „mięso bez mięsa”. Zdobyliśmy zaufanie nowej grupy – osób świadomie ograniczających mięso w diecie ze względów etycznych a także wegetarian i wegan. Wszystkie te działania mają jeden cel. Budują tożsamość i osobowość marki Olimp, a mając ją tak wyraziście ukształtowaną możemy budować trwałe, wartościowe relacje z naszymi gośćmi i partnerami biznesowymi – dodaje.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl