Prezes MK Illumination wskazuje, jak zwiększyć footfall w centrach handlowych

mk-illumination-dubaj

Dzisiaj, żeby zachęcić klienta do przyjścia i pozostania w danym centrum handlowym, potrzeba czegoś więcej niż tylko i wyłącznie bogatej oferty handlowej. Chodzi o emocje, atmosferę i szeroko pojęte doświadczenie zakupowe.

– Jednym z elementów, które budują footfall i przyczyniają się do dłuższej wizyty klienta w danym centrum są różnego rodzaju akcje, np. ekologiczne czy charytatywne, które budują zaangażowanie lokalnej społeczności. Jednym słowem galerie handlowe muszą stać się centrum lokalnej aktywności. Ważne jednak, żeby zaangażowanie lokalnej społeczności było naturalne i spontaniczne. Tylko wówczas będzie można osiągnąć zamierzony efekt, czyli zbudowanie pozytywnego wizerunku danego centrum. Dużą rolę odgrywają tutaj również spontaniczne wpisy klientów na mediach społecznościowych, czy marketing szeptany. Takiej “kampanii” reklamowej nie można kupić za żadne pieniądze – mówi Klaus Mark, prezes i założyciel MK Illumination.

Budowanie spójnego przekazu marketingowego

Akcje społeczne to jedna z metod przyciągnięcia ludzi do galerii. Inną jest stworzenie nieszablonowej i niezapomnianej atmosfery. Tutaj z pomocą przychodzą ciekawe, inspirujące, innowacyjne i co najważniejsze spersonalizowane instalacje świetlne, które wpisują się w szerszy przekaz marketingowy budowany przez dane centrum handlowe.

– Tworzymy sezonowe i trwałe instalacje świetlne, elementy dekoracyjne, a także świecące rzeźby, które można dowolnie skonfigurować. Na życzenie klienta jesteśmy w stanie zaoferować także rozwiązania tematyczne, stworzyliśmy specjalny dział, który zajmuje się realizacją tego typu projektów. Współpracujemy z klientami z różnych branży. Są wśród nich przede wszystkim centra handlowe, lotniska, hotele, czy biura, ale tworzymy także realizacje dla miast budując instalacje ożywiające większe przestrzenie publiczne. Tylko w 2018 roku zrealizowaliśmy ponad 4 tys. projektów, a globalne obroty wyniosły ok. 130 mln euro – kończy Klaus Mark.

Emocje, które budują sprzedaż

– Naszym celem jest stworzenie takiej atmosfery i zbudowanie takich pozytywnych emocji, których ludzie nie zapomną na długo. Przez ostatnie 20 lat dużo podróżowałem, zdobyłem wiele ciekawych doświadczeń, które teraz wykorzystujemy w naszej pracy. Jedno wiem na pewno – niezależnie o jakim zakątku świata mówimy, konsumenci oczekują emocji, chcą cieszyć się chwilą. A spośród 5 zmysłów, najważniejszy moim zdaniem pozostaje wzrok. I na tym koncentrujemy się w naszych projektach – tłumaczył podczas Shopping Center Forum  Klaus Mark.

W trakcie swojej prezentacji, Klaus Mark przytoczył również twarde wyniki badań. Wynika z nich, że 95 proc. decyzji zakupowych podejmowanych jest nieświadomie, 70 proc. to decyzje impulsywne, a 72 proc. decyzji zakupowych rodzi się na podstawie atmosfery i nastroju panującego w danym centrum handlowym czy sklepie. To sprawia, że obiekty handlowe nie mogą być już tylko i wyłącznie miejscem dokonywania zakupów. Obecnie to bardziej miejsca spotkań, gdzie ludzie przychodzą aby się rozerwać, przeżyć nowe doświadczenia, spotkać się ze znajomymi – innym słowy nacieszyć się życiem. Kluczowe staje się zatem dostarczenie klientom jak największej dawki emocji, które zbudują w nich pozytywny nastrój, co w rezultacie przełoży się na wysokość dokonywanych zakupów.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl