Trzecia rocznica Posnanii potwierdza dominującą pozycję w Poznaniu i regionie

posnania

Urodziny obiektów handlowych to okazja do podsumowań i czas nowych decyzji biznesowych. Posnania, świętuje trzecią rocznicę, jako lider w regionie, a ciągłym rozwojem dąży do osiągnięcia pozycji na podium na rynku ogólnopolskim.

W branży nieruchomości komercyjnych oczekuje się, że nowy obiekt handlowy po trzech latach działalności uzyska stabilizację na lokalnym rynku. Posnania osiągnęła ten wynik w ciągu dwóch lat, stając się jednocześnie liderem na bardzo wymagającym rynku. Dodatkowym wyzwaniem dla całej branży było wprowadzenie ustawy o ograniczeniu handlu, a także rosnące znaczenie e-commerce w Polsce. Trudności rynkowe nie wpłynęły na silną pozycję Posnanii, która rok do roku odnotowuje wzrosty wszystkich najważniejszych wskaźników.

– Od początku roku obserwujemy stabilny, 10 proc. wzrost frekwencji i 19 proc. wzrost obrotu. Pomimo kolejnych ograniczeń handlu w niedziele, tendencja została podtrzymana również w miesiącach wakacyjnych, kiedy to większość poznaniaków zdecydowała się na wyjazdy urlopowe. Potwierdza to fakt, iż Posnania jest niekwestionowanym liderem w całym regionie – mówi Marek Ćwiek, dyrektor Posnanii.

Sukces tkwi w znajomości rynku

Sukces Posnanii opiera się między innymi na wnikliwej analizie trendów w branży retail, zachowań konsumenckich i zwyczajów zakupowych, która pozwala antycypować i wyprzedzać oczekiwania zarówno rynku, jak i odwiedzających.

– Od samego początku dobór najemców w Posnanii bazował między innymi na badaniach lokalnego rynku, co pozwoliło na stworzenie tenant mixu, który zaspokaja wiele potrzeb odwiedzających, nie tylko w obszarze zakupów, ale również rozrywki, rekreacji i gastronomii. Od pierwszych dni działalności zakładaliśmy wprowadzanie premier na rynku i konceptów nowatorskich, czego przykładem jest chociażby Notino czy eobuwie.pl, dając klientom wybór, dotychczas niespotykany w regionie. Cały czas pracujemy nad pozyskaniem nowych, najbardziej pożądanych marek, aby jeszcze lepiej dopasować ofertę do wymagań i potrzeb naszych klientów. Aktualnie na powierzchni 100 tys. mkw. klienci mogą odnaleźć sklepy blisko 300 marek z różnych kategorii, a oferta cały czas się rozwija – podkreśla Marek Ćwiek.

Posnania od otwarcia może się chwalić bardzo wysokim wskaźnikiem wynajętej powierzchni, obecnie wynosi on 99 proc. GLA. Po zaledwie trzech latach funkcjonowania wielu najemców deklaruje chęć przedłużenia umów najmu, a także decyduje się na powiększenie powierzchni handlowej. W nowych, powiększonych lokalizacjach klienci Posnanii zrobią zakupy między innymi w salonach: Sizeer, 4F, Notino, Yes i Verona.

Atrakcyjność Posnanii przyciąga także nowe marki. Kategorię fashion uzupełniło w ostatnim czasie siedem brandów: Go Sneakers, Happy Socks, Kazar Studio, Lancerto, Mayoral, Run Colors, Quicksilver. Zmiany zachodzą także wśród najemców gastronomicznych. Organic Market otworzył się w nowej lokalizacji, a do grona 35 restauracji i kawiarni dołączą Salad Story i Azia.

Posnania wspiera rozwój najemców

Posnania dba o swoich najemców i w trosce o dobre relacje z nimi tworzy autorskie projekty. Jednym z nich jest wyjątkowy program Better2gether. Jego celem jest zapewnienie najwyższej jakości obsługi klienta oraz wzrost satysfakcji konsumentów w konkretnych aspektach działalności galerii: przyjazny i profesjonalny personel, dobór oferty oraz usług, wyjątkowa atmosfera czy komfort klientów. W programie przykładana jest także duża waga do satysfakcji najemców ze współpracy z zarządcą obiektu oraz rozwój employer brandingu. Podstawą programu są badania standardów obsługi klienta, prowadzone cyklicznie przez profesjonalną firmę badawczą. Kolejnym krokiem jest analiza wyników oraz warsztaty z najemcami. W efekcie pierwszej edycji powstała m.in. Księga Standardów Obsługi Klienta, która jest co roku aktualizowana. Aby motywować pracowników sklepów do realizacji standardów Posnania zorganizowała także konkurs Posnania Customer Experience Award oraz inne liczne działania.

– Z przyjemnością współpracujemy z naszymi najemcami i cieszymy się z ich sukcesów. Chcemy, aby Posnania była przyjaznym miejscem dla pracowników, dlatego jednym z założeń programu Better2gether są działania z obszaru employer brandingu. Stworzyliśmy wyjątkowy film, podkreślający rolę pracowników w rozwoju centrum. Zorganizowaliśmy również Posnania Family Xmas Party dla 2 tys. pracowników oraz ich rodzin oraz wdrożyliśmy rabaty pracownicze, z których mogą skorzystać w wielu sklepach i restauracjach – mówi Magdalena Skorniak, Tenant Relationship Manager Posnanii.

Klient w centrum zainteresowania

Strategia rozwoju uwzględnia wyniki prowadzonych przez Posnanię zróżnicowanych badań konsumenckich obejmujących badania jakościowe, ilościowe, big data. Tak rozbudowane analizy pozwalają Posnanii wyznaczać trendy w zakresie usług i rozwiązań dopasowanych do indywidualnych potrzeb każdego klienta.

Posnania oferuje 45 usług i udogodnień dla różnych segmentów klientów, mają one na celu ułatwić i uprzyjemnić zakupy. Na przykład dla rodzin z dziećmi Posnania przygotowała spacerówki, opaski tożsamości i dedykowany, wygodny parking. Dla rowerzystów przygotowano naziemne i podziemny parking dla rowerów, szatnię dla rowerzystów wyposażoną w suszarki oraz stacje napraw jednośladów. Opracowano również bogaty pakiet usług biznesowych, między innymi salę konferencyjną i strefę Premium Lounge. Posnania wdrożyła także szereg udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami, co zostało poprzedzone specjalnym audytem i konsultacjami ze stowarzyszeniami, a zaowocowało tytułem Lidera Dostępności w kategorii retail.

Posnania jest inicjatorem wyjątkowych akcji marketingowych i rozwiązań, stawiających na wzrost frekwencji i obrotów oraz na budowanie emocjonalnych relacji z marką. Ponad 60 kampanii i eventów rocznie, realizowanych dla różnych segmentów grupy docelowej sprawia, że Posnania może pochwalić się 92 proc. świadomością marki. Dzięki zaangażowaniu w budowanie lokalnych relacji, organizacji warsztatów, wystaw oraz spotkań autorskich wokół Posnanii tworzy się lojalna społeczność deklarująca, że to najchętniej odwiedzane centrum handlowe w regionie. Żeby zadbać o grupę lojalnych klientów, w czerwcu tego roku Posnania wprowadziła Kartę Stałego Klienta. Jej posiadacze uzyskują, całkowicie bezpłatnie, pakiet rabatów, dostęp do usług i ekskluzywnych wydarzeń. Po czterech miesiącach funkcjonowania karta cieszy się bardzo dużą popularnością zarówno wśród klientów, jak i najemców, którzy  zwiększają wartość oferowanych w jej ramach rabatów i benefitów.

– W ostatnim czasie odbyło się wiele akcji, które przyciągnęły tłumy poznaniaków i mieszkańców regionu. Dbamy o każdego klienta, dlatego nasze eventy charakteryzują się różnorodnością, rozmachem i precyzyjną realizacją. Z myślą o fanach sportu zorganizowaliśmy kolejny raz oficjalną prezentację I składu drużyny Lecha Poznań. Dla miłośników dobrej zabawy i pysznego jedzenia powstał Posnania Food Fyrtel, czyli festiwal food trucków, na którym gościła Magda Gessler. Na letnie wyprzedaże w Posnanii zapraszało aż dziesięciu modowych influencerów, z którymi zorganizowaliśmy miejską sesję zdjęciową w ramach akcji Sales & The City. Letnia kampania COLOR ON z Posnania Bike Parade, Dniem Dziecka i Fun Boxem oraz Zlot Czerwonych Samochodów były przygotowane specjalnie dla rodzin. Takie wydarzenia na długo zapadają w pamięci uczestników i czynią z Posnanii ważne miejsce rozrywki – mówi Agnieszka Juszkis, dyrektorka marketingu Posnanii.

Posnania świętuje trzecie urodziny

Trzecie urodziny Posnania będzie jak zwykle świętować wspólnie ze swoimi klientami. Z tej okazji centrum zaprosi różne grupy swoich klientów na warsztaty, które będą swoistym audytem oferty oraz platformą do wysłuchania potrzeb klientów, ponieważ dbanie o każdego z nich to nie slogan, ale DNA Posnanii. Z okazji urodzin Posnania przygotowała także mnóstwo atrakcji, w których będzie można uczestniczyć przez pierwszą połowę października. Finał wielkiego świętowania odbędzie się 19 października. W wielkim trzypokoleniowym pokazie mody wystąpią klienci Posnanii, a 3 największe gwiazdy muzyczne uświetnią ten dzień występami na żywo.

– Chcemy, aby nasi klienci czuli się w Posnanii docenieni. Dziękujemy za to, że od trzech lat wspólnie tworzymy wyjątkowe miejsce, jakim jest Posnania. Dla takich klientów warto działać i wdrażać kolejne przełomowe inicjatywy. Podczas świętowania nie zapomnimy także o naszych najemcach, ponieważ wiemy, że to oni wspólnie z nami odpowiadają za sukces. Bardzo dziękujemy za współpracę i zaufanie – podsumowuje Marek Ćwiek, dyrektor Posnanii.

Posnania to nowoczesne miejsce na mapie Poznania, które łączy funkcje zakupowe, usługowe, rekreacyjne i rozrywkowe. Posnania została wielokrotnie nagrodzona w międzynarodowych konkursach branżowych. Ostatnimi wyróżnieniami są nagrody ICSC Solal Marketing Awards w kategorii: „Budowania świadomości marki i pozycjonowania”, „Lidera Dostępności” w kategorii: Obiekt usługowy, ICSC European Shopping Centre Awards 2018 w kategorii: New Development oraz ICSC VIVA Best-of-the-Best Awards. Właścicielem oraz zarządcą obiektu jest Apsys Polska S.A.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl