PARTNERZY PORTALU

Fit Cake otwiera pierwszy lokal w stolicy

12 października br. ruszył nowy lokal sieci Fit Cake. Marka cukiernicza znana jest z oferowania zdrowych słodyczy. Nowy lokal otwarto w Pasażu Ursynowskim w Warszawie. Jest to siódma cukiernia w sieci i pierwsza otwarta w stolicy.

Sieć Fit Cake specjalizuje się w sprzedaży ciast, deserów i słodyczy bez cukru. Do każdego produktu Fit Cake dołączana jest informacja żywieniowa, w której znaleźć można skład, kaloryczność oraz rozkład makroskładników. Aktualnie pod szyldem Fit Cake działa 7 cukierni: w CH Park w Białymstoku, w Bydgoszczy, Gliwicach, Skierniewicach, Tarnowie oraz we Wrocławiu. Marka jest rozwijana zarówno w centrach handlowych jak i lokalach przyulicznych.

Ekspansja Fit Cake w miasta powyżej 20 tys. mieszkańców

Fit Cake powstaje w miastach liczących minimum 20 tys. mieszkańców. Spółka 4 You sp. z o.o. – właściciel sieci – poszukuje punktów handlowych w łatwo dostępnej i widocznej lokalizacji, o dużym natężeniu ruchu pieszego, ulicach handlowych, przy dużych osiedlach lub w galeriach handlowych. Fit Cake wymaga witryny od strony ulicy i minimalnej powierzchni lokalu – 45 mkw.

Spółka od franczyzobiorcy nie wymaga doświadczenia w gastronomii, a zapewnia m.in. wszechstronną i aktywną pomoc opiekuna w prowadzeniu restauracji, kompleksowe szkolenia produktowe, operacyjne i techniczne oraz warsztaty dla cukierników; aktualizowany przez cały okres trwania umowy „podręcznik operacyjny”z listą przepisów; a także zapewnia projekt  wnętrza restauracji, dobór wyposażenia lokalu i ogólnopolskie wsparcie marketingowe i reklamowe.

Sieć Fit Cake powstała w 2016 roku. Marka jest rozwijana w oparciu o system franczyzowy. Średnia wartość obrotów Fit Cake to 30-60 tys. zł, a koszty kształtują się na poziomie 9-15 tys. zł.

Minimalna kwota inwestycji to około od 5 tys. zł netto (remont, adaptacja oraz wyposażenie sali konsumpcyjnej)+ok. 20 tys. zł netto (sprzęt kuchenny i akcesoria). Jak informują przedstawiciele sieci, finalna kwota inwestycji może być nieco wyższa i zależy głównie od stanu technicznego lokalu oraz od tego czy w lokalu były wcześniej świadczone usługi gastronomiczne. Istnieje możliwość zrobienia wstępnej koncepcji technologii wybranego lokalu przed podpisaniem umowy franczyzowej. Pozwoli ona franczyzobiorcy wraz z firmą remontową oszacować koszty adaptacji lokalu. Koszt wstępnej koncepcji technologii to 299 zł netto; opłata wstępna- start-up: 25 tys. zł netto (księga standardów, przepisy kulinarne, szkolenia, koordynacja projektów, wizualizacja sali konsumpcyjnej, koordynacja remontu, pomoc w zamówieniach, uruchomienie lokalu). Bieżąca miesięczna opłata franczyzowa to 2 proc. od obrotu netto lub stała kwota 300 pln netto.

– Wiodącym celem naszej sieci jest zmienić myślenie i upodobania ludzi, aby żyli zdrowo. Zarabianie na zdrowiu daje nam pewnego rodzaju przewagę. Nikt nie chce oszczędzać na sobie, dlatego zdrowy produkt nie ma górnej granicy ceny – informują przedstawiciele sieci.

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

LET'S TALK RETAIL

Informacje partnerów portalu

Najnowsze informacje

Scroll to Top