AmRest coraz bardziej nastawiony na cyfryzację. Analiza ekspertów

Jak podkreślają analitycy Ipopema Securities model biznesowy Grupy AmRest jest coraz bardziej nastawiony na cyfryzację, co, jak szacują, powinno przełożyć się na wzrost przychodów oraz poprawę efektywności operacyjnej, a w efekcie pozwolić obniżyć koszty działania restauracji.

– Cyfryzacja ma coraz większy wpływ na większość aspektów działalności AmRestu. Po pierwsze spółka wprowadza do swoich restauracji kioski samoobsługowe. Z jednej strony, pomagają one obniżyć zatrudnienie na restaurację, gdyż większość funkcji kasjera zostaje zastąpiona. Oprócz tego, średnia wartość zamówienia składana przez kiosk jest około 10 proc. wyższa niż w tradycyjnym kanale, co również sprzyja poprawie przychodów – czytamy w komunikacie Ipopema Securities.

Analitycy oczekują również, że AmRest poprzez swoje zaangażowanie w spółce Glovo (która ostatnio kupiła pizzaportal.pl), będzie rozwijał się w segmencie dostaw jedzenia.

– Na rynkach, na których Glovo nie jest obecne, AmRest będzie współpracował z lokalnymi partnerami, co powinno pozwolić poszerzyć bazę klientów i w rezultacie zwiększyć sprzedaż. Zakładamy, że rosnący udział sprzedaży z dowozem spowoduje rozwój nowego konceptu tzw. „shadow kitchen”. Jest to nastawiony wyłącznie na dostawy model restauracji, w którym w jednej kuchni mogą być przygotowywane dania ze wszystkich marek AmRestu. Takie rozwiązanie daje większy wybór klientom, a od strony operacyjnej pozwala obniżyć koszt dostawy. Otwarcie takiej restauracji jest również dużo tańsze, gdyż nie posiada ona strefy dla klientów oraz kas. Jedna „shadow kitchen” może składać się z maksymalnie ośmiu restauracji, co powinno mieć również wpływ na tempo nowych otwarć. Stąd zakładamy, że Amrest otworzy 284/389/445 restauracji w 2019/2020/2021 – szacują analitycy Ipopema Securities.

W opinii ekspertów Ipopema Securities AmRest poprawi swoją rentowność głównie za sprawą działalności w Europie Zachodniej. – Po przejęciu SushiShop, które miało miejsce około rok temu sądzimy, że synergie wynikające z optymalizacji tego biznesu powinny się pojawić na początku 2020 roku – napisano w komunikacie.

Wyniki sprzedaży AmRest w II kwartale 2019

Przypomnijmy, w drugim kwartale 2019 roku wyniki sprzedaży Grupy AmRest wyniosły 483 mln EUR i były o 32,5 proc. wyższe niż przed rokiem. W tym samym okresie sprzedaż Grupy w walutach lokalnych wzrosła o 32,8 procent. Poza rozwojem organicznym na dynamikę sprzedaży Grupy w Q2 2019 pozytywnie wpłynęła konsolidacja wyników niedawno przejętych 15 restauracji KFC we Francji , sieci Pizza Hut w Rosji, Armenii i Azerbejdżanie, Bacoa w Hiszpanii oraz Sushi Shop. Z wyłączeniem sprzedaży wymienionych biznesów przychody Grupy w Q2 2019 wzrosły o 18,3 procent.

Sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej wyniosła w Q2 2019 203 mln EUR, co stanowi wzrost o 18 proc. w porównaniu do Q2 2018. Sprzedaż wygenerowana w tej dywizji w walutach lokalnych wzrosła o 19,1 procent. Sprzedaż dywizji Europa Zachodnia w Q2 2019 kształtowała się na poziomie 196 mln EUR i była o 56,5 proc. wyższa, niż przed rokiem. Przychody rynku hiszpańskiego, które zostały ujęte w wynikach dywizji Europa Zachodnia, wyniosły w Q2 2019 68 mln EUR i były o 19,8 proc. wyższe, niż przed rokiem.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.