Hadley Dean, EPP: tworząc strefę gastronomiczną trzeba ryzykować

Rynek gastronomiczny w Polsce rośnie bardzo szybko. O ile w 2015 roku statystyczny Polak wydawał na jedzenie poza domem ok. 40 zł miesięcznie, to rok temu było to już dwa razy więcej. Uważam, że w 2021 roku wydatki te wzrosną do 120 zł, a w perspektywie 5 lat nawet do 200 zł miesięcznie – mówił podczas debaty na SCF 2019 Hadley Dean, Chief Executive Officer, EPP.

– Ludzie coraz częściej przychodzą do centrum handlowego spotkać się ze znajomymi, pogadać, zjeść, czy napić się kawy lub piwa – jednym słowem spędzić miło wolny czas. I my musimy zapewnić im takie miejsce. Najlepszym tego przykładem jest Galeria Młociny, zlokalizowana w pobliżu komunikacyjnego huba, przez który przewijają się miliony osób rocznie. Chcieliśmy stworzyć miejsce, do którego ludzie będą przychodzili w drodze z pracy czy szkoły do domu. Sądząc z liczby osób, zwłaszcza młodych, które nas odwiedzają, oraz kompletu najemców w tej strefie, cel został chyba osiągnięty. Część gastronomiczna Galerii Młociny łączy funkcje tradycyjnego food-courtu, z koncepcją food-hallu. Przy tworzeniu tego projektu wykorzystaliśmy ogromne doświadczenie Michała Świerczyńskiego, który stworzył niepowtarzalną koncepcję Hali Koszyki. Jego pomysł na Halę Koszyki był jasny – powiedział “nie” wszystkim znanym i międzynarodowym sieciom gastronomicznym. Oczywiście budując tenant-mix gastronomiczny w centrum handlowym, nie możemy jeden do jednego czerpać wzorców z inny projektów. Nie wyobrażam sobie food courtu bez znanych sieci burgerowni czy pizzeri, takich jak Pizza Hut, KFC czy McDonald’s – wyjaśnia Hadley Dean. 

Ryzyko, które popłaca

– Kluczowe jest znalezienie złotego środka między lokalnymi markami i największymi brandami na tym rynku. To co sprawdza się w Paryżu czy Londynie, niekoniecznie sprawdzi się w Warszawie, a warszawski projekt niekoniecznie odniesie sukces np. w Łomży. Projekt strefy gastronomicznej musi być odpowiednio skrojony na lokalne potrzeby, to jest kluczowe. Dlatego zaufajmy lokalnym managerom, stawiajmy na ludzi z pasją, nawet jeżeli popełniają czasami błędy. Na 10 pomysłów, być może tylko 2 lub 3 będą wybitne, ale to właśnie one zrobią różnicę. Trzeba ryzykować. Klienci to widzą i doceniają – dodaje Hadley Dean. 

Debata F&B na SCF

Podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum CEE Edition miała miejsce debata zatytułowana „Zarządcy centrów handlowych i innych nieruchomości komercyjnych wobec nowych trendów w przestrzeni F&B”, której gospodarzem była Marta Mikołajczyk-Pyrć, Head of Retail Property Management w firmie Savills. W dyskusji dotyczącej najnowszych trendów i wyzwań na rynku F&B udział wzięli Hadley Dean, Chief Executive Officer, EPP, Ada Walentek, Operations Leader, Ceetrus Polska, oraz Paul Cawood, Group Director, Sierra Balmain. Relację z debaty będzie można przeczytać w najbliższym numerze miesięcznika Shopping Center Forum Magazine.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl