Trei nie zwalnia – inwestor wiąże z Polską bardzo ambitne plany biznesowe

vendo-park-trei

Trei Real Estate GmbH, międzynarodowy deweloper i zarządca nieruchomości komercyjnych z Niemiec, konsekwentnie rozwija swoje polskie portfolio Vendo Parków. Tylko w pierwszej połowie tego roku inwestor podpisał umowy z 40 najemcami na łączną powierzchnię 20 tys. mkw. W budowie natomiast znajduje się 14,4 tys. mkw. przestrzeni handlowej w Kobyłce (woj. mazowieckie), Jaworze (woj. dolnośląskie) i Łasku (woj. łódzkie). Inwestor intensywnie przygotowuje się też do startu projektów.

Tylko w tym roku Trei nabył grunty o powierzchni 23,92 ha, na których powstanie około 35 tys. powierzchni najmu. Plany firmy bardzo dobrze odzwierciedlają sytuację na rynku handlowym w Polsce, gdzie deweloperzy coraz częściej dywersyfikują swoje portfele o nieruchomości zlokalizowane w mniejszych miejscowościach.

Bytów i Pułtusk wita Trei

W marcu tego roku Trei zadebiutował na Pomorzu, otwierając Vendo Park w Bytowie, którego koszt wyniósł ok. 4 mln euro. Inwestycja o powierzchni 2,9 tys. mkw. została w całości wynajęta przez popularne sieci handlowe – drogerię Rossmann, lidera branży AGD i RTV – Media Expert, a także marki oferujące odzież i obuwie, tekstylia czy artykuły gospodarstwa domowego: CCC, KiK i Pepco. W obrębie inwestycji znalazło się ponad 100 miejsc parkingowych. Park handlowy został wybudowany w sąsiedztwie supermarketów Lidl i Kaufland, dzięki czemu bardzo dobrze uzupełnił istniejącą ofertę handlową. Dodatkowo w jego pobliżu jest planowana budowa marketu budowlanego Bricomarché.

Z kolei w sierpniu spółka otworzyła Vendo Park w Pułtusku. Dwunasta inwestycja handlowa w polskim portfelu Trei dostarczyła na lokalny rynek 4,1 tys. mkw. nowoczesnej przestrzeni handlowej, która została zajęta przez Martes Sport, KiK, Hebe i Dealz, Empik, Media Expert, CCC i Kakadu. W obrębie parku handlowego, który jest zlokalizowany w sąsiedztwie supermarketów Lidl i Stokrotka, znalazło się ponad 100 miejsc parkingowych. Prace budowlane w Pułtusku toczyły się we współpracy z konserwatorem zabytków – na kupionej przez Trei działce dawniej mieścił się dworzec PKS, a w trakcie prac projektowych okazało się, że niektóre elementy budynku mają wartość sentymentalną dla mieszkańców. Inwestor postanowił więc zachować charakter tego miejsca i przeprowadzić renowację zabytkowej mozaiki, dworcowego zegara oraz neonu.

We wrześniu otwarty został Vendo Park w Ostrołęce. Obiekt przy ul. Zielonej, którego budowa rozpoczęła się w marcu tego roku, powstał na działce o powierzchni prawie 7 tys. mkw. Do dyspozycji najemców zostało oddane 3,1 tys. mkw. nowoczesnej przestrzeni handlowej, którą w całości wynajęły popularne sieci. Wśród nich jest Neonet – marka z branży AGD i RTV oraz KiK oferujący tekstylia, dekoracje i odzież. W gronie najemców znalazły się również marki, które do tej pory nie były obecnie w Ostrołęce. Wraz w Vendo Parkiem w mieście zadebiutowała drogeria Hebe oraz sieci sklepów wielobranżowych Tedi i Dealz. Vendo Park powstał w sąsiedztwie supermarketu Lidl, dzięki czemu bardzo dobrze uzupełnił istniejącą ofertę zakupową.

– Za każdym razem naszym strategicznym celem jest odpowiedzieć na potrzeby zakupowe mieszkańców danej lokalizacji. Bardzo zależy nam, aby mieli oni dostęp do znanych i prestiżowych w swoich segmentach marek, dlatego koncentrujemy się m.in. na współpracy z sieciami handlowymi, które dotąd nie celowały w mniejsze miasta. Przykładem może być Empik. W tym roku planujemy też rozszerzenie grona naszych najemców o znane marki odzieżowe, które do tej pory były obecne jedynie w centrach handlowych w dużych aglomeracjach – komentuje Jacek Wesołowski, Dyrektor Zarządzający Trei Real Estate Poland.

Kolejne Vendo Parki w budowie

Już w grudniu z szerokiego asortymentu parków handlowych inwestora będą mogli skorzystać mieszkańcy Kobyłki. Będzie to piąty projekt Trei w woj. mazowieckim, który dostarczy na lokalny rynek 3,2 tys. mkw. powierzchni najmu, gdzie docelowo ma powstać 6 sklepów. W sierpniu spółka rozpoczęła proces komercjalizacji parku, podpisując umowy z sieciami Rossmann i Pepco. Mazowsze to jeden z kluczowych kierunków ekspansji Trei. Portfel firmy w tym regionie obejmuje obiekty w Milanówku, Mińsku Mazowieckim i Pułtusku.

vendo-park-trei1

Nadchodzące miesiące będą czasem intensywnej pracy także w woj. dolnośląskim, gdzie Trei realizuje inwestycję w Jaworze – powstaje tam Vendo Park oraz Biedronka. Obiekt dostarczy ok. 6,1 tys. mkw. nowoczesnej przestrzeni zakupowej, a Biedronka będzie miała powierzchnię 1,1 tys. mkw. Jej otwarcie nastąpi jeszcze w tym roku, natomiast Vendo Park zacznie działać na początku 2020 r. Zainteresowanie projektem jest tak duże, że obiekt jest już w tym momencie całkowicie skomercjalizowany. W gronie najemców znajdują się takie sieci jak KiK, Empik, Hebe, Action, Martes Sport, Pepco, Media Expert oraz Sinsay.

Aktualnie Trei buduje jeszcze Vendo Park w Łasku, który również ma być oddany do użytku w tym roku.

Parki handlowe na celowniku

Segment parków handlowych stanowi w tym momencie niezwykle atrakcyjną niszę dla deweloperów działających na polskim rynku. Klienci z większych miast doceniają możliwość wygodnych i sprawnych zakupów w tego typu obiektach, podczas gdy mieszkańcy mniejszych miejscowości traktują je jako główne centrum handlu.

– Ciągły wzrost zainteresowania klientów formatem parków handlowych przekłada się na rosnące zainteresowanie najemców. W przypadku Vendo Parków proces komercjalizacji jest sfinalizowany na długo przed otwarciem obiektu, a rozmowy z sieciami, które chciałyby wejść do naszych inwestycji, rozpoczynamy już na etapie planowania parku – podkreśla Jacek Wesołowski.

Jak wynika z raportu CBRE oraz Trei Real Estate Poland „Parki handlowe w Polsce”, zasoby tego formatu handlowego na koniec sierpnia 2019 roku wynosiły 1,7 mln mkw. powierzchni. W strukturze dominowały obiekty typu „big box”, które cechują się największą powierzchnią i stanowią 47 proc. aktualnej podaży (670 tys. mkw.). Dużą popularnością cieszą się również parki handlowe o powierzchni 3 tys. – 10 tys. mkw., a ich udział w rynku wynosi 40 proc. Podaż tej grupy nieruchomości na koniec sierpnia wyniosła 670 tys. mkw. 2020 rok może przynieść natomiast co najmniej 200 tys. mkw. nowej powierzchni w tym segmencie handlowym.

– Parki handlowe to niezwykle perspektywiczny i coraz bardziej konkurencyjny sektor, zapewniający alternatywne możliwości rozwoju zarówno dla inwestorów, jak i najemców. Bardzo duży potencjał  tego rynku przekłada się na ambitne plany rozwoju deweloperów obecnych w Polsce. Nasza spółka intensywnie przygotowuje się do rozpoczęcia kolejnych inwestycji, prowadząc obecnie prace projektowe Vendo Parków w Kutnie, Częstochowie, Solcu Kujawskim, Płocku, Inowrocławiu i Władysławowie. Planujemy otwarcie tych obiektów już w przyszłym roku – podsumowuje Jacek Wesołowski.

Parki handlowe zachęcają najemców, oferując im atrakcyjne warunki najmu: stosunkowo niski poziom czynszu i opłat eksploatacyjnych. Biorąc pod uwagę potencjał lokalizacji, standardowe czynsze w mniejszych miastach wahają się od 8 do 12 EUR/ mkw./ mies., natomiast czynsze w większych miastach, zwłaszcza w Warszawie, mogą sięgać nawet 16 EUR/ mkw./ mies.

Trei Real Estate

Trei Real Estate GmbH z siedzibą w Mülheim an der Ruhr, inwestuje, rozwija i zarządza dostosowanymi do indywidualnych potrzeb mieszkaniami i nieruchomościami komercyjnymi. W kontekście długoterminowej strategii, spółka zależna należąca w całości do niemieckiej grupy Tengelmann koncentruje się na inwestycjach w nieruchomości w Niemczech, Polsce, Czechach, na Słowacji, w Portugalii i USA. Oprócz istniejącego portfela o wartości około 1.1 miliarda EUR, Trei Real Estate GmbH, realizuje projekty o łącznej wartości około 686 milionów euro. Pod marką Vendo Park firma rozwija, buduje i wynajmuje parki handlowe w Polsce, Czechach i na Słowacji. Obecny rozwój Trei w Niemczech obejmuje nieruchomości mieszkaniowe z powierzchniami komercyjnymi, a także apartamenty studenckie budowane pod marką Quartillion. Spółka aktywnie działa również na rynku międzynarodowym i realizuje projekty mieszkaniowe w Czechach, Polsce i USA.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl