Ruszyło centrum logistyczne Zalando Lounge w Polsce

Zalando Lounge – klub zakupowy Zalando, oficjalnie otworzył centrum logistyczne w Olsztynku, w województwie warmińsko-mazurskim. Inwestycja obsługiwać będzie dostawy produktów do rosnącej grupy klientów klubu, która aktualnie liczy około 15 milionów członków na 13 europejskich rynkach.

Poza centrum w Großbeeren w Niemczech, obiekt w Olsztynku jest pierwszym międzynarodowym centrum logistycznym Zalando Lounge, liczącym 130 tys. mkw. powierzchni. W lipcu 2018 roku budynek obchodził ceremonię zawieszenia wiechy, a z początkiem marca 2019 rozpoczęto pierwsze działania operacyjne. Magazyn wyposażony jest w zaawansowane technologie automatyzacyjne, m.in. sortery porządkujące pojedyncze artykuły pod konkretne zamówienie oraz największy w Europie sorter “Optimus”, który kieruje towar do właściwego miejsca dostawy. Ponadto, część powierzchni magazynowej została przeznaczona na asortyment dotyczący wystroju i wyposażenia wnętrz, tak zwany “Home&Living”, aby jego dostawa do klienta była jeszcze bardziej efektywna.

– Rosnąca popularność naszego klubu zakupowego zarówno w Polsce jak i w całej Europie, stawia przed nami wyzwanie jeszcze lepszej optymalizacji procesów logistycznych. Jesteśmy przekonani, że z Fiege jako naszym partnerem operacyjnym oraz jego zespołem wspierającym Zalando Lounge, rozszerzymy naszą ofertę o nowe marki i artykuły, takie jak na przykład dodatki do wnętrz i elementy wyposażenia domu – mówi Martin Rost, Senior Vice President Offprice (Zalando Lounge i Outlets).

Logistyka Zalando Lounge

O wyborze lokalizacji centrum logistycznego zadecydował wysoki potencjał rekrutacyjny regionu, dogodne położenie geograficzne oraz infrastruktura zapewniająca bezpośredni dostęp do dróg ekspresowych S51 i S7, a także pomyślna współpraca z władzami miasta Olsztyna. Nowo otwarta inwestycja dołącza do sieci logistycznej grupy Zalando, która będzie liczyła 15 centrów w 6 krajach. Na polskim rynku, od grudnia poprzedniego roku, działa również magazyn Zalando w Gardnie koło Szczecina, a uruchomienie kolejnego – w okolicach Łodzi, planowane jest na 2020 rok.

Z 15 milionami członków na 13 europejskich rynkach, Zalando Lounge jest jednym z największych klubów zakupowych w Europie. Oferuje wyłączny dostęp do 2,5 tys. marek premium z rabatami do 75 procent. Stanowi on uzupełnienie oferty Zalando Fashion Store o specjalne, limitowane czasowo kampanie sprzedażowe. Koncept ten jest szczególnie popularny wśród polskich konsumentów, którzy coraz bardziej interesują się produktami luksusowymi, a jednocześnie są wrażliwi cenowo i chętnie korzystają ze zniżek i rabatów.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl