Take&GO, czyli płatność w tle

Pierwszy całkowicie bezobsługowy sklep w Polsce wystartował w Poznaniu pod marką Take&GO. Cały proces zakupów, w tym płacenie za towary, jest w pełni zautomatyzowany. Dzięki wykorzystanym technologiom klienci po prostu wchodzą do sklepu, wybierają produkty i wychodzą. To nie znaczy, że za nie nie płacą. Płacenie odbywa się w tle.

Aby robić zakupy w Take&GO wystarczy zainstalować aplikację sklepu oraz przypisać do niej kartę płatniczą (debetową lub kredytową) jako źródło pieniądza. Wchodząc do sklepu należy przyłożyć do czytnika wygenerowany w aplikacji kod QR. Wszystkie produkty w sklepie są oznakowane tagami RFiD (automatycznie odczytywanymi drogą radiową), i podlegają automatycznemu zliczeniu. Klienci nie muszą skanować kodów produktów.

Dzięki w pełni zautomatyzowanemu procesowi płacenia klienci nie muszą wyjmować gotówki czy kart płatniczych. Po zatwierdzeniu listy zakupów w komórce po prostu przechodzą przez specjalną strefę płacenia, a płatność jest pobierana automatycznie. System płatności wykorzystywany w aplikacji Take&GO działa w oparciu o autorskie rozwiązanie płatnicze Blue Media wpisujące się w trend tzw. seamless payments. Dzięki Autopay SDK (software development kit), gotowej bibliotece służącej do realizowania płatności mobilnych na platformach Android i iOS, z rozwiązań mobilnych płatności automatycznych mogą korzystać także twórcy innych aplikacji, wykorzystywanych w różnych sytuacjach i warunkach.

20 sklepów Take&GO do końca 2020 roku

Sklep bezkasowy to zupełnie nowe doświadczenie zakupowe. Za sklepem Take&GO stoi poznańska firma Surge Cloud, która specjalizuje się w procesach cyfrowej transformacji dla punktów sprzedażowych. – Sklep Take&GO powstał przy odpowiednim połączeniu wsparcia publicznego oraz prywatnego. W najbliższych miesiącach planujemy otworzyć 2-3 kolejne lokalizacje, z czego jedna będzie powieleniem sklepu z ul. Półwiejskiej 13, a dwie następne będą miały za zadanie potwierdzenie formatów naszego sklepu w takich miejscach jak miejskie osiedle oraz tzw. lokalizacja niestandardowa, ale nie chcemy zdradzać tutaj jeszcze szczegółów – mówi Łukasz Parafianowicz, współzałożyciel sieci.

Do końca lutego 2020 twórcy zamierzają otworzyć 6 działających lokalizacji, natomiast do końca 2020 planowanych jest powstanie około 20 sklepów – głównie w Poznaniu i Warszawie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl