Bubamara i Papa Diego otworzyły restauracje w Łodzi

bubamara-manufaktura

Manufaktura w Łodzi umacnia swój wizerunek prawdziwego tygla smaku. To tu działa blisko 30 restauracji oferujących kuchnie z całego świata. Smakosze wybierają się w kulinarne podróże nawet w najdalsze zakątki globu – od niedawna także w dwóch dodatkowych kierunkach. A to za sprawą nowych restauracji – bałkańskiej Bubamara na rynku oraz meksykańskiej Papa Diego w strefie food court.

Bubamara to miejsce powstałe z miłości do kuchni bałkańskiej. Sama nazwa oznacza po chorwacku „biedronkę”. Wystrój wyjątkowo silnie nawiązuje do pofabrycznej historii Manufaktury – odkryte czerwone cegły na ścianach i szedowy dach to spuścizna po dawnych zakładach włókienniczych Poznańskiego, w których dziś funkcjonuje Manufaktura. Do tego drewniane podłogi i stoły, dużo stali i szkła – jest loftowo, a nadal przytulnie. Centralnym punktem jest grill, a dania z rusztu, przygotowywane na bieżąco to wyróżnik Bubamary. Można tu zjeść m.in. kultowe cevapcici z ajvarem. Jest też m.in. pljeskavica, czyli kotlet z siekanej wołowiny i jagnięciny. Do tego autorskie sosy, domowy ajvar, ser kajmak oraz chlebki bałkańskie.

Ale nie oznacza to wcale, że Bubamara to mekka wyłącznie mięsożerców. Ciekawostką w menu jest obszerny dział dań wegańskich. – Jest niewiele lokali, które mają tak skomponowaną kartę: gdzie najedzą się i miłośnicy dań mięsnych i osoby na diecie roślinnej. A często jest tak, że ktoś w towarzystwie jada wegańsko. Cieszymy się, że w Manufakturze powstał kolejny lokal, który wyznacza trendy w gastronomii, właśnie takich najemców szukamy – przyznaje Agnieszka Mikurenda, Tenants Relations Manager Manufaktury.

Z kolei w strefie food court od niedawna działa lokal ogólnopolskiej sieci Papa Diego. Nowe miejsce idealnie uzupełnia ofertę strefy foodcourt o dania kuchni tex-mex. W części gastronomicznej Manufaktury, która właśnie przechodzi modernizację i niebawem całkowicie zmieni swój wygląd, działają zarówno największe światowe sieci, jak i marki lokalne, a także młode, prężnie rozwijające się polskie brandy, jak choćby właśnie Papa Diego.

W menu Papa Diego oczywiście królują kultowe klasyki: tacos z kolorowymi salsami, nachosy z dodatkami oraz burrito lub burrito bowle w różnych wersjach smakowych. Dania przyrządzane są na bieżąco, a zamawiający mogą podglądać pracę kucharzy. Papa Diego w Manufakturze jest 14. lokalem tej sieci w Polsce. To pierwsza marka stworzona przez Foodio Concepts – firmę założoną przez spółkę Helios z Grupy Agora.

Apsys zarządcą Manufaktury

Zarządcą Manufaktury jest Apsys –  jeden z wiodących operatorów branży centrów handlowych w Polsce i we Francji. Firma powstała w 1996 roku i działa jako inwestor, deweloper, agent ds. najmu, menadżer projektu oraz zarządca nieruchomości. Tworzy innowacyjne, „szyte na miarę” projekty uwzględniające specyfikę danego miejsca, kontekst społeczny oraz środowisko naturalne. Do największych inwestycji firmy należą Manufaktura w Łodzi oraz Posnania w Poznaniu. Apsys Polska zarządza obecnie ok. 1,1 mln mkw. GLA w 24 centrach handlowych zlokalizowanych w 17 największych miastach w Polsce.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl