Carrefour notuje rekordowe wyniki w Polsce

W III kwartale 2019 roku sprzedaż like for like sieci Carrefour w Polsce wzrosła o 6,2 proc. To rekordowy wynik w całej historii.

“Rekordowy wzrost potwierdza trafność modelu handlowego oraz inicjatyw podejmowanych w celu zaspokojenia oczekiwań konsumentów” – czytamy w komunikacie opublikowanym przez Carrefour.

881 sklepów Carrefour w Polsce

W III kwartale bieżącego roku sprzedaż sieci Carrefour w naszym kraju wyniosła 523 mln euro, nie licząc sprzedaży paliwa. To oznacza organiczny wzrost na poziomie 6 proc., oraz 5,9 proc. biorąc pod uwagę zmienny kurs walut. Po 9 miesiącach 2019 roku sprzedaż francuskiej sieci w Polsce sięgnęła 1,55 mld euro. Oznacza to wzrost sprzedaży like for like aż o 5 proc. rok do roku.

Na koniec III kwartału sieć Carrefour w Polsce liczyła łącznie 881 sklepami, z czego 89 to hipermarkety, 152 supermarkety, a 640 sklepy typu convenience.

Globalne przychody Carrefour wyniosły po III kwartałach prawie 59 mld euro. Jak poinformowała francuska sieć, sprzedaż w kanale e-commerce wzrosła globalnie o 30 proc. Ten kanał rozwijany jest również systematycznie w Polsce. Od 21 października br. Carrefour będzie dostarczać zamówienia zrobione w sklepie internetowym na terenie całego kraju. Dotychczas z zakupów w e-sklepach Carrefour mogli korzystać jedynie mieszkańcy Warszawy, Krakowa i Katowic. Sieć zadebiutowała na polskim rynku e-grocery jesienią 2016 roku w Warszawie, gdzie w nieco ponad 2 lata zbudowała silną markę swojego sklepu internetowego z żywnością. W lutym  br. Carrefour otworzył e-sklep spożywczy w Katowicach, a trzy miesiące później w Krakowie.

– Kontynuujemy inwestycje w strategię omnikanałową. Sukcesywnie otwieramy e-sklepy w nowych miastach, ale teraz nasza oferta artykułów niewymagających chłodzenia dostępna będzie dla mieszkańców całej Polski – mówi Michał Sacha, Dyrektor Marketingu, Digital, IT, E-commerce i Usług Finansowych. – To kolejna odsłona realizowanej przez Carrefour strategii transformacji żywieniowej, której celem jest zapewnienie wszystkim konsumentom stałego dostępu do produktów spożywczych wysokiej jakości i w przystępnych cenach – dodaje.

Carrefour: sklepy i centra handlowe w portfolio

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 tys. GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.