Właściciel sieci Lidl i Kaufland inwestuje w sztuczną inteligencję

lidl-shutterstock

Grupa Schwarz, do której należą takie sieci handlowe jak Lidl i Kaufland, systematycznie inwestuje w nowe technologie, które mają usprawnić procesy zakupowe. W tym celu firma zacieśniła współpracę i stała się udziałowcem Niemieckiego Centrum Badań Sztucznej Inteligencji (DFKI).

Współpraca z Deutsche Forschungszentrum für Künstliche Intelligenz ma doprowadzić do powstania rozwiązań m.in. z zakresu sztucznej inteligencji, które wpłyną na jakość usług oferowanych w sklepach stacjonarnych. W ciągu ostatnich lat, właściciel Lidla i Kauflanda, wraz z DFKI opracował już kilka rozwiązań z zakresu robotyki i głosowych asystentów sprzedaży.

Lidl rozwija nowoczesne formy sprzedaży

Również w Polsce Lidl inwestuje w rozwój nowoczesnych kanałów sprzedaży. Wiosną tego roku firma uruchomiła w naszym kraju sklep internetowy.  Na początku w e-sklepie znalazło się ponad 650 artykułów przemysłowych m.in. tekstylia, akcesoria kuchenne, AGD, sprzęt elektroniczny czy narzędzia. Liczba dostępnych produktów będzie systematycznie wzrastać. Wcześniej Lidl wprowadził kilka innych innowacyjnych projektów z kategorii e-commerce: platformę do rezerwacji win i innych alkoholi WinnicaLidla.pl, witrynę do rezerwacji wycieczek Lidl-podroze.pl czy nową aplikację mobilną Lidl Plus.

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 30 krajach istnieje około 10,5 tys. sklepów tej marki, a w Polsce ponad 670.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl