Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Puma bije kolejne rekordy

Niemiecka marka Puma zanotowała w III kwartale bieżącego roku rekordowe wyniki. Zarówno obroty jak i zysk rosły w dwucyfrowym tempie. Spółka zamierza podnieść prognozy wyników finansowych za cały rok.

Przychody marki Puma wzrosły w III kwartale aż o 19 proc. i wyniosły 1,48 mld euro (nie uwzględniając zmian kursów walut). Co ważne, niemiecka firma zanotowała wzrost sprzedaży we wszystkich regionach, w których jest obecna, a także we wszystkich kategoriach produktowych (buty, odzież, akcesoria). Dzięki temu Puma zanotowała wzrost wskaźnika EBIT z 129,9 mln euro, do 162,2 mln euro, czyli o ¼. Po 9 miesiącach tego roku obroty Pumy sięgnęły 4,02 mld euro, a zysk operacyjny wzrósł o 28 proc. rok do roku i wyniósł 385 mln euro.

puma-prezes
Bjorn Gulden, prezes Puma

– To był najlepszy kwartalny wynik w historii – komentuje Bjorn Gulden, prezes firmy. – Dzięki tym wynikom, a także dobrym perspektywom na IV kwartał, liczymy że całoroczny wzrost sprzedaży wyniesie ok. 15 proc., a wynik EBIT osiągnie wartość 420-430 mln euro – dodaje.

Rozwój marki Puma w Polsce

Obecnie niemiecka marka posiada w Polsce 18 sklepów Puma działających na zasadzie franczyzy, 7 franczyzowych outletów, jak również 7 outletów własnych. W planach jest otwarcie nowych sklepów. Jak mówił w redakcji retailnet.pl Grzegorz Filipek, Head of Retail Eastern Europe w firmie Puma, „plany obejmują zarówno otwarcie własnego sklepu typu fullprice w Warszawie, jak również powiększenie sieci outletów franczyzowych”.

Puma to jedna z wiodących marek sportowych na świecie. Przez ponad 65 lat firma Puma wypracowała reputację producenta sportowego obuwia dla najszybszych atletów. Firma z siedzibą w Niemczech rozprowadza swoje wyroby w ponad 120 krajach i zatrudnia ponad 10 tys.osób na całym świecie.