Halo Effect, czyli jak sklepy stacjonarne napędzają sprzedaż online

comarch-mobile-omnichannel-retail

Posiadanie sklepu stacjonarnego jest kluczowe dla…wsparcia sprzedaży online. Jak pokazują najnowsze badania firmy CACI, aż 90 proc. wydatków konsumenckich wciąż odbywa się przy udziale salonów stacjonarnych. Kanał online odpowiada łącznie za 20,3 proc. sprzedaży, z czego ponad połowa wciąż napędzana jest przez kanał tradycyjny.

Raport “The Halo Effect” przygotowany przez firmę CACI, który powstał na podstawie wyników z rynku brytyjskiego, w dobitny sposób pokazuje to, co jest obecnie wiadome już ponad wszelką wątpliwość – wyraźny symbiotyczny związek między siecią sprzedaży stacjonarnej a kanałem e-commerce. Analiza CACI pokazuje, jak oba kanały mogą pracować w tandemie, aby zapewnić klientom najlepszą obsługę – dostarczając właściwe produkty, w odpowiedniej cenie, miejscu i czasie.

– Nasza analiza pokazuje, w jakim stopniu oba kanały sprzedaży współpracują ze sobą – odkryliśmy, że sklep stacjonarny zwiększa lokalną sprzedaż online średnio o 106 procent. Usługa click&collect oraz możliwość zwrotu zakupów online w sklepie stacjonarnym dodatkowo wzmacniają ten trend – komentuje Alex McCulloch, dyrektor CACI.

How bricks are driving clicks

Posiadanie sklepów stacjonarnych pozostaje kluczowym elementem budującym sprzedaż. Z badań CACI wynika, że 90 proc. wydatków konsumenckich wciąż odbywa się przy udziale tradycyjnych sklepów. Usługa click&collect oraz tzw. showrooming odpowiadają za 1/3 transakcji internetowych. Symbioza między online i offline nie kończy się wraz z dokonaniem zakupów. Już ok. 85 proc. zwrotów dokonywanych jest za pośrednictwem salonów stacjonarnych, w tym 18 proc. zakupów z e-commerce.

– W Polsce rola e-commerce, a co za tym idzie omnichannelu, nie jest jeszcze tak spektakularna, jak ma to miejsce w Anglii czy USA. Tym niemniej, będzie ona rosła, i cała branża musi być przygotowana na te zmiany. Podam ciekawe dane z rynku brytyjskiego. Jak wynika z raportu firmy CACI “The Halo Effect”, sprzedaż online marek posiadających sklepy stacjonarne jest ponad dwukrotnie wyższa, niż pozostałych. Innymi słowy, posiadanie salonów przy głównych ulicach handlowych czy w topowych centrach handlowych jest najlepszą metodą na zwiększenie sprzedaży w e-commerce. W przypadku branży fashion czy elektroniki użytkowej, te statystyki są jeszcze lepsze – podkreśla Paul Cawood, Group Director w firmie Sierra Balmain.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl