Marka Esotiq wchodzi do Gemini Park Tychy

Segment mody Gemini Park Tychy, liczący sobie już 48 sklepów, zyskał kolejnego najemcę. Marka Esotiq właśnie otworzyła tam mający 84 mkw. salon.

– Otwarcie Esotiq dopełnia ofertę modową Gemini Park, ale także w znaczny sposób poszerza ofertę bielizny w tym segmencie. Nowy sklep jest już piątym w naszym centrum handlowym, w którym znajdziemy wyłącznie tego typu asortyment. Jesteśmy przekonani, że obecność tak dużego gracza rynkowego, mającego tak dobrze rozpoznawalną markę, sprawi, że nasi klienci, a zwłaszcza panie, znajdą kolejny powód, aby wpaść na zakupy do Gemini Park – mówi Justyna Kozioł, leasing manager  w Gemini Holding.

Także przedstawiciele Esotiq nie ukrywają, że obecność w tyskiej galerii jest ważna dla rozwoju sieci sprzedaży marki na Śląsku. – Chcemy, aby salony Esotiq były dostępne w najlepszych galeriach handlowych w Polsce. Gemini Park to jedno z lepiej prosperujących centrów handlowych w regionie, a zależy nam na tym, aby docierać do największej grupy klientek. I to zarówno do tych obecnych, jak i nowych. Poza tym widzimy, że tyski rynek jest bardzo chłonny i ma duży potencjał sprzedażowy dla naszego brandu – komentuje otwarcie Piotr Trzciałowski brand manager Esotiq.

Więcej marek w Gemini Park Tychy

Esotiq to już kolejny brand modowy, który w ostatnich miesiącach zainwestował w powierzchnię w Gemini Park Tychy. Niedawno w galerii zadebiutowała marka Carry, wynajmując 1,5 tys. mkw., a także Top Secret, zajmując 180 mkw. Także w ciągu roku od otwarcia swoje sklepy otworzyły tutaj takie marki jak chociażby New Yorker,  Medicine,  Calzedonia czy Reporter Young. W efekcie, segment mody przekroczył już 52 proc. GLA tyskiej galerii.

– W zaledwie rok moda stała się dominującym elementem naszej oferty. To segment, który mamy w planach dalej wzmacniać, przede wszystkim zasilając go kolejnymi doskonale znanymi polskimi i zagranicznymi markami sieciowymi. Zależy nam na tym, aby klienci robiący zakupy w Gemini Park, znaleźli w jednym miejscu wszystkie ulubione , doskonale rozpoznawalne na polskim rynku marki. To cel, który dzięki przemyślanej strategii leasingowej udało się nam już w dużej mierze zrealizować – mówi Kozioł.

I faktycznie, oferta Gemini Park coraz szczelniej wypełnia się modą. Dziś znajdziemy tu takie marki jak m.in. H&M, TK Maxx, Reserved, Mohito, Medicine, Sinsay, New Yorker,  House, Cropp, Vistula, Deichmann, CCC, Ryłko, Wittchen, Vistula czy Orsay. Oprócz nowo otwartego Esotiq ofertę bielizny znajdziemy z kolei m.in. w sklepach Triumph, Calzedonia, Aren czy Gatta. Tego typu asortyment dostępny jest także w innych sklepach z odzieżą, chociażby w H&M, TK Maxx, Reserved czy KiK.

Co sprawia, że marki modowe coraz chętniej spoglądają w stronę Tychów? Zdaniem Anny Malcharek, dyrektor zarządzającej Gemini Holding, firmy odzieżowe doceniają udany debiut rynkowy Gemini Park, ale także pozycję, jaką w niecałe 2 lata galeria zbudowała na Śląsku.

– Marki, które już zdecydowały się na najem w Tychach otwarcia mówią o udanej inwestycji, mającej także duży potencjał na przyszłość. Wpływ na to ma m.in. udane pozycjonowanie centrum handlowego jako galerii rodzinnej, a także idące w ślad za tym wyniki, w tym stabilnie rosnący footfall oraz idące w górę obroty. Nie bez znaczenia jest także dynamika rozwoju tenant-mix’u. Jesteśmy dziś już w ponad 98 proc. wynajęci, co jest dziś rzadkością w tak młodych rynkowo obiektach – mówi przedstawicielka holdingu.

Rzeczywiście, odkąd Gemini Park Tychy może już porównywać wyniki rok do roku, tj. od kwietnia 2019, widać wyraźnie jak centrum handlowe stale zyskuje. Drugi i trzeci kwartał tego roku przynoszą nawet dwucyfrowe  wzrosty średniego dziennego fooftall’u. Dla przykładu w czerwcu 2019 vs. czerwiec 2018 liczba klientów wzrosła tutaj aż o 18 proc., a we wrześniu 2019 vs. wrzesień 2018 o 10 proc. Podobnie kształtują się obroty, tutaj rok do roku wzrosły one nawet o blisko 28 proc. Taki wyniki zanotowano we wrześniu 2019 vs. wrzesień 2018.

Ale wyniki to nie jedyne, co przyciąga inwestorów. Nie bez znaczenia jest także sam rynek. Tychy od lat znajdują się w czołówce najzamożniejszych regionów  w Polsce.  Wśród miast na prawach powiatu zajmują 11. pozycję w kraju i jednocześnie 3. w województwie śląskim, osiągając dochód per capita na poziomie 4922,19 zł. Wpływ ma na to przede wszystkim obecność w mieście dużych polskich i zagranicznych firm, w tym koncernów motoryzacyjnych. Plusem Gemini Park jest także lokalizacja w miejscu od lat doskonale kojarzonym z handlem. Dziś centrum handlowe wraz z sąsiednimi obiektami tj. Tesco, MediaMarkt i Obi tworzy unikalne na Śląsku handlowe Power Center, które dzięki kolejnym inwestycjom, docelowo ma mieć 100 tys. mkw. GLA.

130 sklepów, restauracji i punktów usługowych na powierzchni 36,6 tys. mkw.

Gemini Park to jedna z najnowocześniejszych galerii handlowych w Polsce i pierwsza tak duża w Tychach.  Na powierzchni 36,6 tys. mkw. ma znaleźć się docelowo 130 sklepów, restauracji i punktów usługowych. Obiekt położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie uczęszczanej trasy DK1, łączącej m.in. Śląsk z Podbeskidziem, zaledwie 3,5 km od ścisłego centrum miasta. W gronie najemców galerii znajdują się m.in: H&M, TK Maxx, Reserved, Vistula, Wólczanka, Bytom, Cropp, Mohito, Sinsay, House, Kubenz, Quiosque, Big Star, Lavard, Diverse, Medicine, Monnari, Pako Lorente, Szachownica, Calzedonia, Gatta, Orsay, Lee/Wrangler/Levi’s, Apart, W.Kruk, By Dziubeka, Swiss, Time Trend, Yes, CCC, Deichmann, Ochnik, Ryłko, Wittchen, Wojas, Komfort, Komfort Łazienki, Jysk, Home&You, Pepco, Homla, Douglas, Endorphine, Hebe, Inglot, Rossmann, Vision Express, Yves Rocher, Ziaja, Empik, Kolporter, Świat Książki, Smyk, Coccodrillo. Usługi  w Gemini Park to aż blisko 30 punktów, m.in. Fabryka Formy, salony Orange, T-Mobile, Play, Plus, Poczta Polska, Maxi ZOO, Tauron, Itaka, Rainbow Tours czy E-Smoking World. Operatorem spożywczym galerii jest Biedronka. W centrum handlowym znajduje się także 11 restauracji i kawiarni, w tym KFC, McDonald’s, City Kebab, Czas na Herbatę, Grycan, Lodomania, Olimp, Companieros i Thai Express.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl