Nathalie Depetro: MAPIC podąża za trendami rynkowymi

Wraz ze zmianą przyzwyczajeń zakupowych konsumentów zmienia się oblicze centrów handlowych, a wraz z nimi targi MAPIC. Nathalie Depetro, Dyrektor Zarządzająca targów MAPIC, przedstawia, w jaki sposób jej organizacja odpowiada na szybko zmieniający się rynek powierzchni handlowych.

Jak zmienia się świat zakupów, a wraz z nim targi MAPIC?

W ostatnich latach największe na świecie międzynarodowe targi MAPIC zmieniły się zarówno pod względem merytorycznym, jaki i „geograficznym” – zaczęto organizować lokalne targi MAPIC w Rosji, Indiach czy we Włoszech. Zaczęto także poszerzać ofertę targową o nowe kierunki – rozrywkę, sektor rozwiązań innowacyjnych czy sektor gastronomiczny. W zeszłym roku w targach wzięło udział 8,5 tys. delegatów, w tym 2 tys.sieci handlowych z 80 krajów, 2,2 tys. deweloperów, 350 funduszy inwestycyjnych i instytucji finansowych.

Jakie korzyści mogą odnieść klienci Waszych targów? Jak MAPIC pomaga w kształtowaniu przyszłych trendów?

Nathalie Depetro, Dyrektor Zarządzająca targów MAPIC

Jako organizator największej imprezy targowej na rynku powierzchni handlowych zdajemy sobie sprawę, jak szybkie i duże zachodzą zmiany i „rewolucje”. To, co obecnie obserwujemy na całym świecie, jest dalekie od tradycyjnie pojmowanego sklepu i tradycyjnych zakupów. Coraz rzadziej używa się sformułowania „centrum handlowe” – teraz są to miejsca, doświadczenia, emocje. Trend ten, który wywodzisię w dużej mierze z koncepcji obiektów na Bliskim Wschodzie, stworzył nowy benchmark dla elementów rozrywkowych i wypoczynkowych w wielofunkcyjnych projektach. Nie jest to oczywiście nowość, ale tego typu zmiany zachodzą teraz wszędzie, a powierzchnia handlowa jest tylko jednym z elementów nowo tworzonych miejsc. W 2019 roku naszym celem jest przyciągnięcie jak największej liczby sieci handlowych o ugruntowanej pozycji, jak i nowych graczy, którzy zainteresowanisą nowymi pomysłami, rozwiązaniami i koncepcjami. Od firm, takich jak Inditex, Nike, Matalan, Primark, Galeries Lafayette czy H&M przez Amazon, Zalando, Raymond, BA&SH, Ace & Tate, Big Chefs, Daiso, Thai Wok, Jimmy Fairly, Rifle, Hamaki-Ho, aż po Equinox Fitness. W tym roku również będziemy gościć wielu nowych operatorów rozrywkowych.

Dlaczego stworzyliście zupełnie nowe, oddzielne wydarzenie poświęcone tylko tematowi rozrywki?

Jest mi niezmiernie miło ogłosić powstanie International Leisure Event – będzie to platforma do wymiany doświadczeń, spotkań oraz integracji między operatorami rozrywkowymi a właścicielami i inwestorami oraz przedstawicielami miast. W ciągu jednego dnia (wtorek, 12 listopada) ponad 600 uczestników, włączając operatorów projektów rozrywkowych,sieci handlowe, architektów, urbanistów, usługodawców oraz władze miast, spotka się, aby dzielić się swoimi doświadczeniami, zapoznawać się z nowymi modelami biznesowymi oraz dyskutować, jak tworzyć zrównoważone, przyjazne środowisku, wyjątkowe miejsca dla lokalnych społeczności.

Rozrywka jest obecnie jednym z gorących trendów, ale nadal na topie pozostaje gastronomia. Czy to dlatego stworzyliście specjalne targi w Mediolanie?

Zdecydowanie tak i oczywiście miejsce nie było przypadkowe – kuchnia włoska jest jedną z ulubionych kuchni świata. W tym roku odbyła się druga edycja targów MAPIC FOOD (targi odbywały się w dniach 8–9 maja), w tym samym tygodniu co International Food Week i przyciągnęła ponad 2 tys. uczestników z rynku gastronomii i nieruchomości.

Opowiedz nam o wystawcach i uczestnikach targów MAPIC z Bliskiego Wschodu?

Deweloperzy, inwestorzy oraz sieci handlowe z Bliskiego Wschodu od wielu lat pokazują nam nowe drogi i trendy, a także najnowsze technologie i innowacje sprawdzone w centrach handlowych. Przedstawiciele tego regionu na naszych targach podpisują także ważne umowy franczyzowe, które pomagają międzynarodowym sieciom handlowym wejść na te rynki.

Jaki będzie temat przewodni tegorocznych targów?

Tematem przewodnim będzie hasło: Retail Remixed: Rethinking Spaces and Places. MAPIC to nie tylko targi, ale również debaty, dyskusje oraz imprezy towarzyszące. W zeszłym roku w sumie odbyło się ponad 50 takich sesji, w których wzięło udział ponad 4,5 tys. przedstawicieli firm z całego świata. W tym roku będziemy dyskutować o świecie konsumpcji, w którym żyjemy, robimy zakupy, jemy, pijemy, pracujemy,spędzamy czas wolny w wielu różnych miejscach, z różnymi ludźmi, ale głównie o transformacji tego świata, o innym myśleniu o powierzchniach handlowych i miejscach.

Czy w tym roku także zobaczymy MAPIC Innovation Forum oraz Leisure Zone?

Tak, nadal rozwijamy te dwie ważne dla nasstrefy – Forum Innowacji oraz specjalnie wydzielona strefa dla usługodawców z sektora rozrywki. W tym roku stworzymy także strefę dla przedstawicieli sieci handlowych – Retailers Lounge. Oprócz wspomnianej już konferencji oraz warsztatów dotyczących rozrywki organizujemy także osobne wydarzenie poświęcone sektorowi outletów.

MAPIC – największe na świecie targi nieruchomości handlowych, które odbywają się co roku w Pałacu Festiwalowym w Cannes. W tym roku odbędą się w dniach 13-15 listopada, a już 12 listopada odbędą się imprezy towarzyszące poświęcone sektorowi rozrywki i rynkowi outletów. Wśród tegorocznych polskich wystawców będziemy mogli zobaczyć zarówno firmy deweloperskie (Liebrecht&Wood, Fashion House Group, Echo Investment, EPP, Trei Real Estate, Atrium Real Estate), jak i przedstawicieli firm świadczących usługi związane z sektorem nowych technologii (Reveal Systems, Toolbox Group, TopKey) oraz firmy reprezentujące sektor rozrywki. Po raz pierwszy będzie także obecny jako wystawca jeden z największych deweloperów powierzchni magazynowych – firma Panattoni Europe.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl