Paul Cawood, Sierra Balmain: dobra restauracja magnesem przyciągającym klientów

Czynnikami, które decydują o sukcesie w branży F&B, niezależnie od lokalizacji, są: wysoka jakość, sprawna obsługa i dobry stosunek jakości do ceny. Dlatego jestem przekonany, że wraz z rozwojem tego sektora w Polsce, jakość jedzenia oferowanego w centrach handlowych będzie coraz wyższa, również w przypadku fast foodów – mówił podczas debaty na SCF 2019 Paul Cawood, Group Director, Sierra Balmain.

– W swoich centrach posiadamy mocne marki, których szukają klienci. McDonald’s, KFC czy Olimp to tylko niektóre z nich. Trendem, który w Polsce dopiero się rozwija, jest otwieranie w galeriach restauracji z obsługą kelnerską, czyli konceptu casual dining. W Wielkiej Brytanii to bardzo popularne rozwiązanie. Co ciekawe, nawet w czasach spowolnienia gospodarczego, kiedy wydatki klientów na zakupy wyraźnie spadły, restauracje notowały wzrost obrotów. W Polsce na razie nie ma wielu takich konceptów. Jest Jeff’s, a ostatnio dużym sukcesem było uruchomienie we wrocławskim CH Borek restauracji Tutti Santi. Stała się ona magnesem, który ściąga do nas klientów z całego miasta. Pamiętajmy jednak, że “one size doesn’t fit all” – nie ma uniwersalnych recept na sukces. Ludzie oczekują jakości i autentyczności, dlatego warto czasami zaryzykować i dać szansę młodym, lokalnym przedsiębiorcom, którzy coraz częściej wchodzą w branżę F&B. Nikt tak jak oni nie czuje panujących obecnie trendów. Takich ludzi można znaleźć w każdym mieście – komentuje Paul Cawood.

Rozwiązania wspierające strefę gastronomiczną

– Należy także pamiętać, że największym magnesem, budującym footfall w strefie gastronomicznej, jest operator kinowy. To nie jest mała inwestycja, ale nowoczesne kino i dobrej jakości strefa food to w zasadzie gwarancja sukcesu. Aranżując w centrum handlowym strefę food trzeba pamiętać o jeszcze dwóch kwestiach. Po pierwsze szybko rozwijającej się usłudze delivery. Warto wziąć to pod uwagę, można przenieść takiego najemcę w miejsce, gdzie nie będzie to kolidowało z “codziennym życiem” galerii. A po drugie, w strefie food-court trzeba zainstalować dużo miejsc do ładowania telefonów. Dzisiejsza młodzież potrafi rozładować baterię w ekspresowym tempie – podkreśla Paul Cawood.

Debata F&B na SCF

Podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum CEE Edition miała miejsce debata zatytułowana „Zarządcy centrów handlowych i innych nieruchomości komercyjnych wobec nowych trendów w przestrzeni F&B”, której gospodarzem była Marta Mikołajczyk-Pyrć, Head of Retail Property Management w firmie Savills. W dyskusji dotyczącej najnowszych trendów i wyzwań na rynku F&B udział wzięli Hadley Dean, Chief Executive Officer, EPP, Ada Walentek, Operations Leader, Ceetrus Polska, oraz Paul Cawood, Group Director, Sierra Balmain. Relację z debaty będzie można przeczytać w najbliższym numerze miesięcznika Shopping Center Forum Magazine.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl