Kutno z drugą restauracją McDonald’s

Ostatniego dnia października została otwarta druga restauracja McDonald’s w Kutnie. Nowy lokal mieści się przy ul. Kościuszki 75 obok centrum handlowego Galeria Różana.

– Mieszkańcy Kutna doczekali się drugiej w mieście restauracji McDonald’s, która jest czynna codziennie od 6:00 do 24:00. Goście mogą skorzystać również ze strefy kawiarnianej McCafé – informują przedstawiciele sieci McDoland’s.

Sala jadalna oraz strefa McCafé oferują łącznie ponad 100 miejsc siedzących. Na zewnątrz restauracji znajduje się plac zabaw dla dzieci, ogródek z ponad 80 miejscami siedzącymi oraz parking dla samochodów osobowych, liczący 33 miejsca. Zmotoryzowani goście mogą skorzystać z linii McDrive. Lokal jest przystosowany do obsługi osób z niepełnosprawnościami. Oferuje też darmowy dostęp do internetu. Sprawną obsługę gości zapewnia 35 pracowników, w tym 10 menadżerów.

McDonald’s rozwija sieć restauracji w Polsce

McDonald’s Polska rozpoczął działalność w 1992 roku, otwierając pierwszą restaurację w Warszawie. Obecnie w Polsce działa ponad 420 restauracji sieci, które zatrudniają blisko 25 tys. osób. 80 proc. restauracji polskiej sieci McDonald’s to restauracje licencyjne, a więc prowadzone przez niezależnych przedsiębiorców. Jest ich obecnie ponad 60. Licencjobiorca McDonald’s to samodzielny przedsiębiorca, prowadzący swoją własną restaurację pod szyldem i w ramach systemu McDonald’s. Inwestując własne środki finansowe osoba taka korzysta zarówno z systemu stworzonego przez korporację, jak i jej doświadczenia. Franchising umożliwia połączenie siły wielkiej organizacji z elastycznością przedsiębiorstw średniej wielkości. Osoba, która zdecyduje się na dołączenie do sieci firmy i zostanie przez nią zakwalifikowana (wymogi obejmują m.in. własny wkład finansowy, doświadczenie w biznesie, gotowość do samodzielnego prowadzenia restauracji), przechodzi trwające około roku szkolenie. Rozpoczyna je od poznania podstawowych mechanizmów działania restauracji, poprzez zasady zarządzania ludźmi, po współpracę z dostawcami, marketing i promocję.

Każda restauracja McDonald’s to inwestycja rzędu 6-7 mln złotych. Oprócz otwierania nowych lokali sieć nieustannie inwestuje w te istniejące. Wychodząc naprzeciw nowym trendom w architekturze oraz zmieniającym się oczekiwaniom konsumentów firma zmieniła wystrój lokali, ich kolorystykę, a także same bryły budynków. Miejsce tradycyjnej czerwieni zajęła bogatsza paleta kolorów, w których dominuje żółć, biel, głęboka zieleń, a także kolory drewna i kamienia. Restauracje stają się bardziej zróżnicowane w swoim wyglądzie, by lepiej dostosować się do specyfiki danego miejsca i klientel.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl