Stary Browar od 16 lat na rynku

5 listopada Stary Browar świętuje 16. rocznicę otwarcia. Nowe inwestycje, premiery marek, współpraca z najemcami i nowe kierunki w działaniach marketingowych – kierownictwo Centrum podsumowuje ostatni rok działalności.

Staremu Browarowi, jak podkreśla zarząd obiektu, od kilkunastu lat udaje się utrzymać status najbardziej wyjątkowego centrum handlowego w Polsce. Strategia wyprzedzająca rynkowe trendy, unikalne portfolio sklepów, lokalizacja w samym sercu Poznania, pełen rozmachu program eventowy – to wszystko sprawia, że poznańskie Centrum jest istotnym benchmarkiem w  branży.

Magdalena Kowalak, prezes spółki zarządzającej Starym Browarem, o strategii i inwestycjach:

Niezmiennie od 16 lat oferujemy klientom najbardziej spójną i unikalną ofertę na rynku centrów handlowych pod względem shoppingu, gastronomii i spędzania wolnego czasu. Ostatni rok pokazał, że konsekwentnie realizowana strategia Starego Browaru i mocne DNA marki naszego Centrum dalej wyprzedzają rynek. Masowo podejmowane przez centra handlowe działania u nas od lat są stałym elementem oferty. Dzięki temu, że odrobiliśmy “zadanie domowe”, dziś nie gonimy konkurencji, tylko snujemy nowe ambitne plany.

16. rok działalności był dla nas szczególny ze względu na wejście w fazę realizacji dwóch dużych inwestycji. Najważniejsza to początek budowy pierwszego etapu nowej strefy restauracyjnej Food Park. Po 3 latach przygotowań, projektowych i formalnych, przystąpiliśmy do urzeczywistnienia wizji wypracowanej przez nasz zespół i zewnętrznych partnerów. Jesteśmy przekonani, że to przedsięwzięcie wykreuje nową jakość na rynku i spełni oczekiwania coraz bardziej wymagającej klienteli. Kolejny projekt to przebudowa placu od strony ul. Ratajczaka. Nie będzie to zwykły “lifting”, ale kompleksowa rewitalizacja, wpisująca się w szerszy proces zmian zachodzących w tkance miejskiej w tym obszarze. Sąsiedztwo Starego Browaru przeżywa okres dynamicznego rozwoju: powstają wielkie projekty biurowe jak Nowy Rynek czy Andersia Silver, trwa developerski boom na Wildzie i rewitalizacja centrum przy św. Marcinie. Walory lokalizacji Starego Browaru – już teraz atrakcyjnej i sprzyjającej biznesowi naszych najemców – sukcesywnie się zwiększają.

Renata Gralec, dyrektor Centrum Stary Browar, o nowościach w portfolio:

Stary Browar wyróżnia na rynku najbardziej zróżnicowane portfolio – od marek sieciowych, przez koncepty autorskie, do luksusowych butików. 16 lat temu nasi klienci kupowali u nas swoje pierwsze ubrania z H&M i Zary. Później przedstawiliśmy im m.in. skandynawski COS i hiszpańskie Uterqüe. Regularnie wprowadzamy do portfolio premiery. W tym roku były to m.in. pierwsze w Polsce monobrandy włoskiego Peserico i niemieckiego domu mody Talbot Runhof czy pierwszy w Poznaniu butik Elisabetta Franchi. To cieszy tym bardziej, że otworzyły je firmy, mające już w Browarze swoje sklepy, więc to potwierdzenie, że chcą się u nas dalej rozwijać. Do Starego Browaru dołączył Distance, Semilac, autorska marka Angell, Costa Coffee, Eva Minge, Olsen, wypatrujemy rychłego otwarcia  Columbus Coffee w nowym koncepcie – trwają prace realizacyjne tej kawiarni. Ważnym wydarzeniem było otwarcie butikowego klubu i siłowni Harder – w każdej branży szukamy konceptów wyjątkowych, a Harder to nowa jakość na rynku fitness. Pozyskaliśmy nowych najemców dla strategicznych lokalizacji: przy wejściu od strony ulicy Ratajczaka w Pasażu otwarto salon eobuwie.pl, aktualnie trwają remonty lokali w zabytkowych zabudowaniach Dziedzińca dla trzech konceptów Mitsuro Restaurants.

Jesteśmy dumni nie tylko z nowości, ale też z przedłużonych umów najmu wielu salonów, które są z nami od lat – dla wielu to kolejne kontynuacje. Wielki sukces to spektakularna rozbudowa centrum Lux Med, które w tym roku zaadoptowało na potrzeby nowych gabinetów dodatkowe 500 mkw. Akademia Beverly Hills, salon fryzjerski, działający u nas prawie od początku, bo od 2005 roku, przeprowadził się do dwukrotnie większego lokalu i przeobraził swoją ofertę wspólnie z nową markę Henkel Authentic Beauty Concept. W nowych większych miejscach są Inglot i La Promesse. Inne brandy właśnie u nas chcą testować swoje najnowsze koncepty, przykładem jest kompletna metamorfoza salonu Nike. Także indywidualni przedsiębiorcy i właściciele decydują się na inwestowanie w swoje butiki, remonty i otwieranie kolejnych sklepów. Doświadczenia zakupowe wzbogacamy interesującą i zróżnicowaną ofertą tymczasową. Regularnie współpracujemy z organizatorami najlepszych w Polsce targów niezależnego designu, jak nasze poznańskie Tutu, Shop Local! czy Mamaville.

Stary Browar jest uznawany za najlepsze miejsce w regionie do wprowadzania na rynek nowych konceptów. Nasi klienci są wymagający, ale też otwarci. To efekt pielęgnowanych od 16 lat relacji, bezkompromisowego stawiania na jakość oferty i konsekwencji w budowaniu marki Starego Browaru – wbrew nazwie – zawsze kojarzonego z nowym.

Joanna Tupalska, dyrektor marketingu Starego Browaru, o nowych kierunkach w ofercie eventowej i współpracy z markami:

Stary Browar wyróżnia strategia marketingowa zakorzeniona w kulturze i edukacji. Ciągle szukamy nowych kierunków dla jej realizacji. W ostatnim roku postawiliśmy na kreatywne partnerstwa. Zrealizowaliśmy rekordową liczbę wydarzeń we współpracy z lokalnymi animatorami i podmiotami miejskimi. Do największych należą wystawa Konkursu 30/30 i pierwsza w historii scena festiwalu Enea Spring Break w Starym Browarze, Poznań Design Days, wystawa Ryszarda Kai oraz wielki urodzinowy koncert Wyższej Szkoły Bankowej w naszym Parku. Ogromnym sukcesem frekwencyjnym był październikowy koncert Nosowskiej, rozpoczynający świętowanie 16. rocznicy otwarcia Starego Browaru. Bawiło się na nim ponad pięć tysięcy osób. Nasze działania w obszarze kultury i edukacji są coraz bardziej otwarte i przystępne. Klienci nazywają Galerię na Dziedzińcu galerią popkultury. Otwierana dziś przez nas wystawa genialnego brytyjskiego artysty Daniela Lismore’a przypieczętuje ten status.

W tym roku szczególnie mocno zaangażowaliśmy naszych najemców w wydarzenia organizowane w Centrum. Świetnym przykładem był event Back to School z dziecięcym wyścigiem Survival Race Kids. Kilkanaście marek wykorzystało go do promocji swojej oferty i punktów w Browarze poprzez organizację dedykowanych stref aktywności.

Prowadzimy najbardziej unikalny na polskim rynku program lojalnościowy w postaci wydarzeń Klubu Starego Browaru. To odbywające się dwa razy w roku święto naszych najwierniejszych Klientów. Spotykamy się na profesjonalnych pokazach mody naszych marek premium, przygotowanych przez najlepsze w Polsce ekspertki – Kasię Sokołowską i Annę Męczyńską. Towarzyszą im spektakle, koncerty, aukcje charytatywne. Nie ma drugiego tak spektakularnego wydarzenia dla klientów centrum handlowego.

Marketing Starego Browaru nie opiera się wyłącznie na kalendarium wydarzeń. Niedawno zainaugurowaliśmy program Karta Sąsiada dedykowany pracownikom biurowców w pobliżu Starego Browaru. Karta gromadzi wszystkie zniżki w lokalach gastronomicznych w Starym Browarze, korzysta z niej już kilka tysięcy osób. Promując nasze marki posługujemy się takimi narzędziami jak jakościowy content marketing i storytelling. Od kilku miesięcy rozwijamy autorską platformę lifestyle’ową BrowarMAG, na której prezentujemy materiały przygotowane we współpracy z naszymi markami – wywiady, edytoriale, przewodniki prezentowe oraz rekomendacje influencerów. Nasza współpraca z instagramerami i blogerami z różnych branż jest długofalowa i wiarygodna. Feedback naszych najemców jest jednoznaczny – te działania mają realny wpływ na sprzedaż w ich sklepach i restauracjach.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl