Glovo z usługą delivery dla największych sieci restauracyjnych

Glovo, jedna z najszybciej rozwijających się aplikacji mobilnych dostarczających produkty na życzenie, uruchomi w Warszawie swoje drugie europejskie centrum technologiczne. W 2019 roku Glovo wkroczyło do Polski i przejęło platformę Pizza Portal za 35 mln euro. To dopiero początek realizacji planów związanych z dalszą ekspansją polskiego rynku.

80 proc. zamówień poprzez aplikacje Glovo to zamówienia z restauracji, kawiarni i barów. Spółka przejęła obsługę dostarczania zamówień z wszystkich sieci restauracji w Polsce obsługiwanych dotąd przez Pizza Portal. Głównym partnerem Glovo jest AmRest, a także kilkadziesiąt innych sieci restauracyjnych działających na polskim rynku.

Oscar Pierre, CEO Glovo

– Polska jest dla nas bardzo ciekawym rynkiem z ogromnym potencjałem. W ciągu kilku najbliższych lat ma szansę stać się jednym z pięciu najważniejszych dla nas rynków – mówi Oscar Pierre, CEO Glovo.

– Cieszymy się z umocnienia naszego strategicznego partnerstwa z AmRest wynikającego z zakupu Pizza Portal i jesteśmy podekscytowani możliwościami, jakie nam to stwarza. Mamy ambicję, by być liderem rynku i zapewniać naszym użytkownikom usługę najlepszej jakości. Chcemy również stworzyć dobre środowisko pracy dla naszych kurierów i zapewnić możliwości zysku partnerom – dodaje CEO Glovo.

Glovo to aplikacja, dzięki której użytkownicy mogą zamówić online wszystko: dania z restauracji, artykuły spożywcze, a nawet produkty parafarmaceutyczne. Na liście sieci gastronomicznych z którymi współpracuje Glovo są takie brandy jak: Pizza Hut, KFC, Burger King, Sphinx, Gringo Bar, Amrit Kebab, Bobby Burger, Izumi Sushi, Silver Dragon, Tutti Santi, Pap John’s i wiele innych.

Centrum technologiczne Glovo w Polsce

Glovo planuje stworzyć w Polsce centrum technologiczne, w którym zatrudni 40 inżynierów oraz 50 ekspertów technologicznych i produktowych. Jak twierdzi CEO Glovo, kształcenie technologiczne i inżynieryjne jest w Polsce na bardzo wysokim poziomie. Polska cieszy się również zainteresowaniem inwestorów zagranicznych – świadczy o tym szereg nowych inwestycji, takich jak Google Campus Warsaw czy IdeaHub. Bardzo korzystny dla biznesu ekosystem technologiczny w połączeniu z rozwijającą się gospodarką sprawił, że kraj nad Wisłą stał się niezwykle atrakcyjną lokalizacją.

– Podczas poszukiwań lokalizacji naszego centrum technologicznego mieliśmy duże możliwości wyboru. Polska jest silnym konkurentem dla innych państw europejskich – to inkubator nowych talentów, które naszym zdaniem nie zostały jeszcze w pełni docenione przez świat. Zależało nam na tym, aby nasze centrum było zlokalizowane w wyjątkowym kraju, który jest gotowy na innowacje. Przez najbliższy czas głównym celem Glovo będzie rozwój funkcji skierowanych do użytkowników i partnerów platformy. Obszary naszych działań będą obejmowały rozwijanie aplikacji na urządzeniach mobilnych i stronie internetowej, co pomoże generować przychody dla naszych partnerów na różne sposoby i tworzyć wspaniałe doświadczenia dla naszych klientów – zauważa Mustafa Sezgin, wiceprezes ds. inżynierii Glovo.

Drugie centrum technologiczne w historii Glovo jest integralną częścią planu polegającego na budowie 300-osobowego zespołu inżynierów. Celem ich pracy będzie wspieranie innowacji – takich jak SuperGlovo, czyli centra dystrybucji umożliwiające całodobowe dostarczanie produktów spożywczych w ciągu 20 minut od złożenia zamówienia online.

Glovo obecne w 26 krajach na świecie

Glovo uruchamiało w zeszłym roku swoje usługi w nowych miastach średnio co cztery dni. Na ten moment hiszpańska aplikacja zatrudnia ponad 1,3 tys. osób i jest najszybciej rozwijają się platformą w Ameryce Łacińskiej i regionie EMEA. W tym roku Glovo zwiększyło swoją obecność na polskim rynku dostaw poprzez przejęcie Pizza Portal, największej polskiej platformy gastronomicznej w Polsce. Umowa została podpisana w sierpniu z AmRest Holdings SE, głównym operatorem wielu franczyzowych restauracji w Europie.

Glovo to aplikacja, która pozwala kupować, odbierać i wysyłać dowolny produkt w tym samym mieście w czasie krótszym niż godzina. Ma ponad 1,8 miliona aktywnych użytkowników miesięcznie i 20 tys. partnerów stowarzyszonych. Glovo działa w 202 miastach w 26 krajach.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl