Współpraca najemcy gastronomicznego z zarządcą centrum handlowego [case study]

O tym, co wpływa na właściwą relację między wynajmującym, a najemcą lokalu gastronomicznego mówią w rozmowie z Retailnet Marek Rogala, współzałożyciel i dyrektor zarządzający sieci restauracji Charlie Food & Friends, i Kazimierz Ćwikła, Prezes European Outlet S. A.

Przedsiębiorców działających w branży gastronomicznej, którzy na potrzeby swojej działalności chcą wynająć lokal w galerii handlowej, czeka spore wyzwanie związane z wyborem odpowiedniego miejsca i uzgodnieniem warunków najmu z wynajmującym. By współpraca ta przebiegała modelowo, konieczne jest nie tylko przestrzeganie wcześniej ustalonych wspólnie zasad i planu działania, ale także zaangażowanie obu stron oraz wzajemne wsparcie landlorda i najemcy.

Marek Rogala, dyrektor zarządzający Charlie Food & Friends

– Współpraca Charlie’ego z Ptak Outlet rozpoczęła się w 2016 roku, kiedy to Kazimierz Ćwikła (Prezes European Outlet S. A.) usłyszał o filozofii marki i realizowanej przez nas strategii rozwoju poprzez akwizycje lokali w galeriach handlowych. Zaproponował nam przejęcie lokalu w Ptak Outlet w Rzgowie. Zarząd Charlie Food & Friends musiał wtedy podjąć jedną z najszybszych i najodważniejszych decyzji w swojej dotychczasowej karierze – przekształcenie poprzedniego lokalu z jedzeniem na wagę i zaaranżowanie go na potrzeby nowej marki w rekordowo krótkim czasie było ogromnym wyzwaniem. I w tym momencie nie bez znaczenia okazało się wsparcie zespołu Ptak Outlet, ich obecność, pomoc i wspólne nastawienie na cel. Dzięki temu, zarówno otwarcie, jak i aktualna współpraca, okazały się sukcesem – mówi Marek Rogala, dyrektor zarządzający Charlie Food & Friends.

Charlie Food & Friends to sieć restauracji, której misją jest serwowanie jedzenia dobrego na co dzień w swobodnej, przyjacielskiej atmosferze. Oferuje dania kuchni europejskiej w sprawdzonej formule samoobsługowego bufetu z jednolitą ceną za 100 gram. Dania przygotowywane są na miejscu i na bieżąco podawane na bufecie, więc klient dokładnie widzi, co wybiera. Kucharze stawiają na prostą, domową kuchnię. Restauracje zlokalizowane w galeriach handlowych na terenie całego kraju charakteryzuje modny wystrój w przystępnym wydaniu.

Jak zaznacza Marek Rogala, filozofia marki Charlie Food & Friends opiera się przede wszystkim na ludziach, którzy związani są z firmą długoterminowo i na wartościach, które są podstawą funkcjonowania przedsiębiorstwa.

Nie bez znaczenia jest również obrany przez obie strony model współpracy. W opinii zarządu spółki European Outlet S. A. kluczowa jest sprawna komunikacja i dążenie do rozwiązań satysfakcjonujących obie strony.

Kazimierz Ćwikła, Prezes European Outlet S.A.

– Zarząd Ptak Outlet przede wszystkim słucha swoich najemców, ich potrzeb, wniosków i sugestii. Z pozoru wydaje się to rzecz banalna i oczywista, jednak nie każde duże przedsiębiorstwo świadome jest wagi takich działań. Znacząca jest także codzienna obecność Zarządcy na miejscu, w obiekcie. Współpraca ma dzięki temu charakter bezpośredni, rozmowy “twarzą w twarz” z najemcami zacieśniają relacje, ułatwiają wzajemne zrozumienie. To wszystko pozwala udzielić wsparcia, które przekłada się dla naszych najemców na wymierne rezultaty – podkreśla Kazimierz Ćwikła, Prezes European Outlet S.A.

Model biznesowy Ptak Outlet opiera się na spójnej strategii leasingowej dla całego obiektu, zapewniającej kompleksową ofertę dla klientów, przy równoczesnym zapewnieniu zdrowej konkurencji marek, także tych z oferty restauracyjnej.

– Na uwagę zasługuje stabilna odwiedzalność o bardzo wysokiej konwersji na zakupy. Centrum prowadzi wiele działań marketingowych i PR-owych, organizuje duże eventy i wiele akcji promocyjnych. Właściciel Ptak Outlet stale inwestuje w jego rozwój w sposób zrównoważony, rozsądny i przemyślany, regularnie uzupełniając ofertę. W ostatnich miesiącach na terenie Miasta Mody Ptak powstały między innymi siłownia oraz park rozrywki dla dzieci. Obecnie w bezpośrednim sąsiedztwie Ptak Otlet powstają park handlowy oraz duży tematyczny park rozrywki – Mandoria. Rezultaty prowadzonych działań odczuwamy w postaci stabilnego wzrostu odwiedzin także w naszej restauracji. Ptak Outlet nie zapomina także o kwestiach pragmatycznych, ale niemniej istotnych – np. przed centrum znajduje się olbrzymi parking, dzięki któremu nawet przy dużym skoku odwiedzalności, klienci mogą swobodnie zaparkować – podkreśla Marek Rogala.

Współpraca Ptak Outlet z Charlie Food & Friends

Co Ptak Outlet ceni sobie najbardziej we współpracy z Charlie Food & Friends? Jak podkreśla Kazimierz Ćwikła, Zarząd Charlie’ego słucha ich sugestii, ale także potrafi przejąć inicjatywę i po swojemu wdrażać to, czego oczekują goście.

– We współpracy z Charlie’em cenimy dobrą i szybką komunikację, terminowość i trzymanie się ustalonych zasad. Są dobrym terminowym płatnikiem. Potrafili odnaleźć się także w sytuacji podbramkowej, gdy inny najemca nie był w stanie podjąć się otwarcia lokalu i pojawiło się ryzyko przestoju – szybko uzgodnili warunki i podpisali umowę. Sprostali tym samym wyzwaniu wpasowania się w przejęty lokal, szybko i sprawnie uruchamiając go, nie robiąc zbędnej i kosztownej rewolucji. Co więcej, byli w stanie odbudować reputację miejsca i jednocześnie całego food courtu znajdującego się w galerii – wymienia K. Ćwikła.

– Charlie Food & Friends to nie tylko duży wybór smacznego jedzenia, ale też miła, przyjazna atmosfera w lokalu i bardzo dobrze wyszkolona obsługa. Marka cały czas się rozwija, wchodzi na inne rynki; dlatego z perspektywy galerii handlowej są stabilnym i pewnym partnerem, z którym warto utrzymać długoletnią współpracę. To ludzie z pasją, kreatywni i zaangażowani, stawiający na ciągły rozwój konceptu, idący z duchem czasu i nie bojący się nowych wyzwań i ryzyka inwestycyjnego – podsumowuje K. Ćwikła.

Sieć Charlie Food & Friends to obecnie 6 restauracji bufetowych z jednolitą ceną za 100 gram zlokalizowanych w CH Korona we Wrocławiu, Galerii Glogovia w Głogowie, Ptak Outlet w Rzgowie, Centrum Bonarka City Center w Krakowie, w Zielonej Górze w CH Focus Park, oraz w galerii Avion w czeskiej Ostravie. Ponadto do Grupy Kapitałowej Food & Friends Polska S.A. należą jeszcze 2 restauracje w Polsce. Charlie Food & Friends otwiera lokale zarówno w food courtach w centrach handlowych, jak i w formacie dine-in. Średnia powierzchnia lokalu w koncepcie food court to 75-115 mkw. Natomiast format dine-in wymaga większej powierzchni – 150-180 mkw.

Miasto Mody Ptak to największe w Polsce centrum handlowe, łączące sprzedaż hurtową i detaliczną, o powierzchni handlowo-wystawienniczej 250 tys. mkw., na którą składają się: Centrum Handlowe Ptak – kompleks hal handlowych, w których funkcjonuje ponad 2,5 tys. firm – producentów i importerów odzieży; Ptak Outlet – największe w Polsce centrum sprzedaży outletowej, oferujące ubrania i dodatki ponad 100 marek w fabrycznych cenach; Ptak Moda – salon mody polskiej, oferujący kolekcje odzieży 300 najlepszych polskich producentów. Rocznie Miasto Mody Ptak odwiedza 9 mln. klientów z kraju i z zagranicy. Obiekt zlokalizowany jest w Rzgowie przy drodze krajowej nr 1 i zbiegu autostrady A1 (Gdańsk – Katowice) oraz drodze ekspresowej S8 (Białystok – Warszawa – Wrocław). Kompleks nawiązuje stylem do architektury przemysłowej XIX-wiecznej Łodzi.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl