Amazon wzmacnia obecność na polskim rynku

Centrum logistyczne Amazon

Po 10-ciu miesiącach prac budowlanych oraz etapie rozruchu, Centra Logistyczne firmy Amazon w Okmianach oraz Pawlikowicach pod Łodzią zostały oficjalnie otwarte.

W tym roku Amazon zdecydował się na otwarcie w Polsce dwóch nowych budynków. Do wprowadzenia kolejnych inwestycji w kraju firmę zachęcił m.in. wzrost zapotrzebowania na usługi Amazon wśród klientów z Polski i Europy. Obie inwestycje są wyjątkowe i znacząco różnią się od pięciu oddziałów firmy, które dotychczas realizowały operacje w Polsce. Centrum w Okmianach to pierwszy w kraju budynek Amazon, odpowiedzialny za dystrybucję produktów pomiędzy przedsiębiorcami a Centrami Logistyki E-Commerce firmy. Na powierzchni ponad 60 tys. metrów kwadratowych, w wykonywaniu codziennych zadań ponad 1 tys. pracowników wspierać będą najnowocześniejsze technologie.

– Dzisiaj ponad 50 proc. produktów dostępnych na naszych stronach internetowych pochodzi właśnie od Sprzedawców Amazon – powiedział Marcin Rusnaczenko, Dyrektor Centrum Logistycznego w Okmianach. – Nasz budynek pracuje nad tym, aby przesyłanie produktów wewnątrz naszej sieci było jeszcze prostsze niż dotychczas -dodaje.

Specjalistyczne centrum dystrybucyjne

– Centrum w Pawlikowicach pod Łodzią to natomiast pierwszy w Polsce wysoce specjalistyczny oddział firmy, odpowiedzialny za dystrybucję płynów i aerozoli. Nasze Centrum to niezwykły budynek, w którym pracują równie niezwykli ludzie. Cieszę się, że udało nam się zbudować świetny zespół i z radością czekamy na nowych jego członków – powiedział Cezary Pieczetowski, Dyrektor Centrum Logistyki Amazon w Pawlikowicach pod Łodzią.

W obu nowo otwartych Centrach Amazon pracują zarówno osoby zajmujące stanowiska poziomu początkowego, jak i specjaliści w branży IT, finansach, HR, logistyce czy inżynierii.

Amazon wspiera rozwój lokalnych przedsiębiorstw

Inwestycje Amazon, bezpośrednio wspierają również rozwój małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), które realizują sprzedaż poprzez strony firmy. Zasięg platformy e-commerce, umożliwia pozyskanie milionów nowych klientów. Co więcej, programy firmy, takie jak paneuropejski program Fulfillment by Amazon (FBA), pomagają małym i średnim przedsiębiorstwom zwiększać ich konkurencyjność poprzez wsparcie eksportu na zagranicznych rynkach. W ramach FBA producenci przesyłają towary do Centrów Logistyki E-Commerce Amazon znajdujących się w kraju prowadzenia działalności. Następnie ich produkty zostają udostępnione zamawiającym korzystającym ze stron e-commerce firmy. Dla małych i średnich przedsiębiorstw oznacza to możliwość rozwoju międzynarodowej sieci klientów bez ponoszenia dodatkowych kosztów logistycznych.

– Dzięki Amazon mogę skupić się na rozwoju swoich linii produktów, a firma zajmuje się całą resztą – logistyką, magazynowaniem, obsługą klienta. Produkt, który sprzedaję także jest nietypowy – to skarpetki w specjalnych opakowaniach prezentowych – sushi, tortilli, pizzy. Ostatnio stworzyliśmy nową koncepcję – skarpetki w kształcie burgera. Nasze produkty dostępne są w różnych sklepach Amazon: europejskich, w USA, Kanadzie i w Zjednoczonych Emiratach Arabskich – podkreśla Cyprian Iwuć, CEO Rainbow Socks.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl