ShopperTrak: rozwój technologii pogłębia wyzwania stojące przed branżą retail

Rynek centrów handlowych, i generalnie cała branża retail, przechodzą obecnie duże zmiany. Zarówno zarządcy jak i właściciele centrów handlowych zdają sobie sprawę z konieczności stałego podnoszenia jakości świadczonych przez siebie usług. Wszystko po to, aby utrzymać wysoką odwiedzalność swoich obiektów – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Thomas Hillebrand, dyrektor generalny ShopperTrak na Europę.

W jaki sposób nowe technologie i innowacyjne rozwiązania zmieniają rynek centrów handlowych? 

TH: Widzimy obecnie kilka technologii, które mają realny wpływ na zmiany zachodzące na rynku retail. Wśród nich musimy wymienić m.in. digital signage, wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość (VR i AR), czy marketing oparty na lokalizacji – to wszystko łączy świat cyfrowy ze światem realnym. Staje się to coraz bardziej powszechne, a wiele sklepów i centrów handlowych wykorzystuje te rozwiązania do budowania wysokiej odwiedzalności swoich obiektów.

Thomas Hillebrand, dyrektor generalny ShopperTrak na Europę

Przestrzenie „instagrammable” również są obecnie hitem, szczególnie wśród przedstawicieli pokolenia Z. W dobie, gdy dzielimy się wszystkim w mediach społecznościowych, przestrzeń zaprojektowana i rozplanowana w taki sposób, by oferować „wyjątkowe, niezapomniane i możliwe do dzielenia się wrażeniami miejsca” przyciąga wielu młodych ludzi. Jest to również świetna okazja do “darmowej” promocji centrów handlowych, ponieważ często są one oznaczone w postach i wpisach na social mediach.

W jaki sposób analizy danych o footfallu mogą odegrać rolę w przyszłości branży nieruchomości handlowych?

TH: Dzięki nowym wzorcom zachowań i potrzebom konsumenckim, rola danych i analiz dotyczących ruchu i ścieżek klientów jeszcze nigdy nie była tak ważna, jak obecnie. To kluczowe narzędzie mogące zapewnić wzrost obrotów najemców, a w rezultacie również zarządcom i właścicielem centrów handlowych. Trzeba zachować rozwagę, nie można podążać za każdym trendem, niektóre z nich są bowiem bardzo krótkotrwałe. Z pewnością należy jednak uważnie śledzić wpływ wszelkich nowych inicjatyw oraz rozwiązań na ruch i konwersję w danym obiekcie. Dzięki temu można na bieżąco reagować i korygować ewentualne błędy.

Postępujący rozwój technologii będzie pogłębiał wyzwania stojące przed branżą retail. Innowacje takie jak druk 3D, „Internet rzeczy” (IoT), wearables, beacony, rozszerzona i wirtualna rzeczywistość być może jeszcze nie spełniły wszystkich pokładanych w nich oczekiwań, ale z pewnością będą miały coraz większy wpływ na zachowania konsumentów w nadchodzącej dekadzie. Firmy będą starały się wykorzystywać wszelkie dostępne dane, aby dostarczyć klientom spersonalizowaną ofertę i zapewnić mu doświadczenie zakupowe na najwyższym poziomie. To będzie kluczowe wyzwanie mające na celu przyciągnięcie uwagi coraz bardziej wymagających konsumentów.

Cały wywiad  będzie można przeczytać w listopadowym numerze SCF Magazine.

O firmie ShopperTrak

Firma ShopperTrak (wcześniej Footfall) od ponad 20 lat analizuje dane dotyczące handlu na całym świecie. Bazując na posiadanym doświadczeniu doradza klientom w jaki sposób maksymalizować zyski i podnosić współczynnik konwersji, a swoje decyzje opierać o rzetelne dane. Dzięki zaawansowanemu oprogramowaniu analitycznemu ShopperTrak Analytics, firma zapewnia dostęp do szerokiej gamy raportów dotyczących branży retail.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.