Sklepy eobuwie.pl wyznaczają nowy standard w omnichannelu

Konsumpcja nie jest już determinowana tradycyjną segmentacją według wieku, płci, lokalizacji czy dochodów. Przepływy informacji są szybkie, a innowacje łatwo
adaptowalne. Dlatego w poszczególnych kanałach sprzedaży należy zaproponować unikalny omnichannelowy CX, ale spójny w skali całej firmy – pisze Marek Pabich, Head of Research and Development w firmie Schwitzke Górski.

Rozwiązaniem problemu wydaje się być takie zaprojektowanie dedykowanego dla marki Customer Experience, które wykorzystując wszystkie atuty, jakie oferuje e- i m-commerce, jest w stanie przełożyć je na przestrzeń i sposób działania sklepu offline. Co więcej nie tracąc przy tym dotychczasowych klientów, a w zdecydowany sposób otwierając się na nowych, zapraszając tym samym do naszego teatru kolejnych widzów.

marek-pabich
Marek Pabich, Head of Research and Development w firmie Schwitzke Górski

Oczywiste jest, że konsumpcja nie jest już determinowana tradycyjną segmentacją wg. wieku, płci, lokalizacji czy dochodów. Przepływy informacji są szybkie, a innowacje łatwo adaptowalne. Dlatego też w poszczególnych kanałach sprzedaży należy zaproponować unikalny, omnichannelowy CX, będący jednak spójny w skali całej firmy. Wszelki fałsz w tej dziedzinie zostanie natychmiast wychwycony i odpowiednio skomentowany, a nasze zakupowe przedstawienie zrujnowane.

Seksowny Customer Experience

Dla dotychczasowych klientów oraz tych, którzy pojawią się w nowym kanale sprzedaży, brandy musiały znaleźć coś, co z jednej strony nie zgubi zautomatyzowanej sprawności kanału e-commerce, a z drugiej da poczucie ‘seksowności’ i wyjątkowości tradycyjnego sklepu. Pojawia się więc pytanie: jak pokazać naszą sprawność w tradycyjnym wnętrzu? Ono właśnie zrodziło kierunek Teatru Efektywności, który na naszym rynku najlepiej ilustruje przypadek firmy e-obuwie. Ta z mocnego gracza w kanale e-commerce w udany i bezprecedensowy sposób weszła na rynek sklepów stacjonarnych, wyznaczając jednocześnie nowy standard w omnichannelu. Sklepy e-obuwia, nie posiadając na sali sprzedaży fizycznego towaru, eksponują w ostatnich realizacjach to, co do tej pory klasyczne sklepy skrywały – magazyn i całą jego pochodzącą z e-commerce logistyczną efektywność, która sprawia, że towar ląduje w rękach klienta niemalże w chwili złożenia zamówienia. Magazyn, stanowiący 80 proc. (!) powierzchni sklepu wraz ze swoją logistyką jest widoczny, a wręcz wyeksponowany za strefy obsługi klienta, stanowiąc integralną część jego koncepcji aranżacyjnej.

Podobne rozwiązania były już co prawda aplikowane (zrobiło to chociażby Nike), ale bardziej na zasadzie technologicznej ciekawostki w wybranych flagshipach. Tymczasem e-obuwie uczyniło z tego systemowe rozwiązanie będące fundamentem Customer Experience brandu. To ruch praktycznie bez precedensu na polskim (a nawet europejskim) rynku i przykład śmiałego wkroczenia na nowy obszar doświadczeń Klienta. Co ciekawe, podobne operacje były do tej pory domeną gigantów takich jak Amazon czy Alibaba. Budowanie rozpoznawalności i wartości brandu w nowych obszarach retailu nie może obyć się więc bez zaoferowania klientom oryginalnych usług bądź wrażeń, które przełożą się na unikalne doświadczenie teatralności, zakupowy show. To właśnie spowoduje, że marka będzie innowacyjna i nie zginie w walce na coraz częstsze i większe promocje zabijające podstawowy wskaźnik efektywności – marżę.

Cały artykuł można przeczytać w listopadowym numerze SCF Magazine.

O autorze: Marek Pabich, Schwitzke Górski Architects, Head of Research and Development Architekt, od 20 lat specjalizujący się w kreacji skutecznej przestrzeni retail oraz budowaniu strategii Customer Experience. Doświadczenie zbierał pracując dla takich marek jak Grupa LPP, CCC, Orange, zarządzając zespołami projektowymi i wprowadzając na rynek nowe marki i koncepty. W swojej pracy współtworzy i wykorzystuje pogłębione metody badawcze i analityczne, a także metodykę Design Thinking.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.