Sierra Balmain: obiekty handlowe mają do odegrania ważną rolę w sprzedaży omichannelowej

Przyszłość nowoczesnych, dobrze zaprojektowanych i mądrze zarządzanych obiektów handlowych w dobie sprzedaży w modelu omnichannel jawi się w jasnych kolorach – mówią w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Paul Cawood, Group Director, oraz Magdalena Kondeja, Director, Head of Retail, Sierra Balmain.

Jaki wpływ na branżę retail ma model sprzedaży omnichannelowej?   

Paul Cawood: W Polsce rola e-commerce, a co za tym idzie omnichannelu, nie jest jeszcze tak spektakularna, jak ma to miejsce w Anglii czy USA. Tym niemniej, będzie ona rosła, i cała branża musi być przygotowana na te zmiany. Podam ciekawe dane z rynku brytyjskiego. Jak wynika z raportu firmy CACI “Halo Effect”, sprzedaż online marek posiadających sklepy stacjonarne jest ponad dwukrotnie wyższa, niż pozostałych. Innymi słowy, posiadanie salonów przy głównych ulicach handlowych czy w topowych centrach handlowych jest najlepszą metodą na zwiększenie sprzedaży w e-commerce. W przypadku branży fashion czy elektroniki użytkowej, te statystyki są jeszcze lepsze. Skala tego zjawiska jest zaskakująca, ale jasno wskazuje, że przyszłością handlu jest współistnienie i ścisłe współdziałanie obu kanałów sprzedaży. I obiekty handlowe mają tu do odegrania ważną rolę.

Na czym będzie ona polegała? 

PC: Po pierwsze mogą stanowić świetne miejsce do realizacji usługi click&collect. Ludzie w Polsce rzadko w trakcie dnia są w domu, dlatego przesyłki kurierskie nie są dla nich najwygodniejszym rozwiązaniem. Znacznie łatwiej jest wpaść w drodze z pracy do pobliskiej galerii czy retail parku, i tam odebrać swoje internetowe zakupy. Dlatego warto tak zaprojektować powierzchnię w galerii handlowej, żeby maksymalnie ułatwić logistyczne wyzwania związane z realizacją tej usługi.

Magdalena Kondeja: Co więcej, sklepy stacjonarne coraz częściej stają się miejscem łączącym świat realny, z tym wirtualnym. Dają możliwość obcowania i poznawania marki, co nie jest możliwe z poziomu ekranu komputera czy smartfona. I co kluczowe, liczne badania rynkowe wskazują, że przedstawiciele pokolenia Z są dużo bardziej zainteresowani odwiedzeniem stacjonarnych sklepów i realnym kontaktem z daną marką, niż klienci z pokolenia Millenialsów. Dlatego przyszłość nowoczesnych, dobrze zaprojektowanych i mądrze zarządzanych obiektów handlowych w dobie sprzedaży w modelu omnichannel jawi się w jasnych kolorach.

Cały wywiad można przeczytać w listopadowym numerze SCF Magazine.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.