Galeria Jurajska odświeża tenant-mix

Mająca w tym roku 10 lat Galeria Jurajska odświeża swoją ofertę. Najbliższe tygodnie przyniosą w niej serię otwarć.

Galeria Jurajska powoli zamyka proces rekomercjalizacji. Objął on głównie najemców, którym kończyły się 5- i 10-letnie umowy najmu. Przy okazji centrum handlowe dokonało także kilku korekt w swojej ofercie, odświeżając tenant-mix nowymi markami m.in. w segmencie mody oraz zdrowia i urody. Widać to zwłaszcza w planowanych otwarciach. Listopad oraz początek grudnia przyniesie ich aż 9, z czego 5 to nowe marki, które zadebiutują w Galerii Jurajskiej. Wśród nowości, które jeszcze w tym miesiącu zawitają do Częstochowy znaleźć można znaleźć m.in. markę Borgio, oferującą odzieżą dla panów.

W ofercie salonu klienci znajdą m.in. garnitury, marynarki, koszule, płaszcze, buty oraz akcesoria. Nowy najemca zajmie powierzchnię 82 mkw. Oprócz Borgio, w Jurajskiej ofertę dla mężczyzn mają m.in. Vistula, Bytom, Pawo, Pierre Cardin, Lavard, Kubenz czy Pako Lorente. Oprócz tego oferta galerii ma poszerzyć się także o Smoke, czyli sklep tytoniowy, pierwszy tego typu w Galerii Jurajskiej, a także o salon optyczny Kodano, oferujący m.in. badania wzroku, okulary korekcyjne, przeciwsłoneczne, soczewki kontaktowe oraz akcesoria.

Będzie to już 16 punkt w ofercie zdrowia i urody częstochowskiego centrum handlowego, w tym trzeci salon optyczny. Oprócz Kodano klienci w galerii znajdują także marki Vision Express oraz Twoje Soczewki. W najbliższym czasie po raz kolejny zyska segment odzieży damskiej. Grudzień przyniesie otwarcie m.in. duobrandowego salonu Sugarfree / Cardio Bunny w ofercie, którego znaleźć można damską odzież sportową m.in. legginsy i ubrania treningowe oraz szeroką ofertę sukienek. Najemca zajmie lokal mający 85 mkw.

– Nowości, które pojawią się w naszym tenant-mix’ie dopełnią kluczowe dla nas segmenty ofertowe, a tym samym poszerzą i urozmaicą asortyment dostępny w galerii. Tym samym kontynuujemy realizację naszej strategii, której jednym z celów jest wzmocnienie oferty m.in. mody czy zdrowia i urody. Sięgamy przy tym po marki unikalne, dotąd nieobecne w Częstochowie – mówi Anna Borecka-Suda, zastępca dyrektora Galerii Jurajskiej.

Najemcy relokują salony

Ale sporo nowości Galerii Jurajskiej zapewnią także dotychczasowi najemcy, którzy w ostatnich tygodniach przedłużyli umowy. Grupa ta liczy sobie już ponad 50 marek. W efekcie tylko w listopadzie w nowej lokalizacji otwarty zostanie salon Interesport. Zyska on nową aranżację, a także nowy układ oferty. Także salon z kosmetykami do makijażu Inglot będzie miał nowy adres, a co za tym idzie nową aranżację. Podobną zmianę, będącą efektem przeprowadzki, czeka także salon teleoperatora Orange. W grudniu z kolei klienci Jurajskiej będą mogli napić się kawy w kawiarni Costa Coffee, która w nowej lokalizacji zyska nową aranżację.

Również w najbliższych miesiącach należy spodziewać się kolejnych nowości. Oferta gastronomiczna uzupełniona zostanie o lokale Makarun (41 mkw.), a także Pasibus (85 mkw.). Na początku 2020 zaplanowano natomiast otwarcie mającego blisko 1 tys. mkw. salonu eobuwie.pl. – Ostatnie miesiące w Galerii Jurajskiej to okres bardzo dynamicznych zmian. Wielu z naszych dotychczasowych najemców przedłużając umowy, zdecydowało się też na remonty sklepów, odświeżenie formatu czy przeprowadzkę często do większych lokali. Oczywiście niesie to za sobą wiele pozytywnego – mówi Borecka-Suda.

– Przede wszystkim zmiany u najemców wiążą się często z wprowadzeniem nowego, ciekawego konceptu handlowego, a także ze stworzeniem nowej aranżacji przestrzeni. W wielu przypadkach taka decyzja pociąga za sobą także poszerzenie oferty marki w Galerii Jurajskiej – dodaje.

Jurajska utrzymuje swoją atrakcyjność

Co sprawia, że najemcy dziś tak chętnie inwestują w powierzchnię w Galerii Jurajskiej? Przede wszystkim jest to silna pozycja galerii na lokalnym rynku. Od swojego otwarcia w 2009 roku centrum handlowe notuje stale rosnącą liczbę odwiedzających zamykając każdy rok z kolejnym rekordem.

Tylko w 2018 roku obiekt odwiedziła rekordowa liczba 7,2 mln klientów. Na 2019 rok centrum handlowe również prognozuje rekordowy wynik, tym bardziej, że tegoroczne wzrosty w różnych miesiącach sięgały rok do roku nawet 13 proc. Ponadto Jurajska skutecznie oparła się ustawie ograniczającej handel w niedzielę i święta.

Jest to zasługą projektu Niedzielnego Centrum Rozwój, a także  niespotykanego w województwie śląskim bardzo dynamicznego rozwoju oferty czasu wolnego. Ten zaowocował m.in. poszerzeniem oferty rozrywkowej, i gastronomicznej, a także oferty poza handlowej, zwłaszcza o Bulwary Jurajskie. Nie bez znaczenia dla najemców pozostają także osiągane tutaj wyniki finansowe. Tylko w tym roku, w okresie od stycznia do października marki obecne w Galerii Jurajskiej zanotowały rok do roku 8 proc. wzrost obrotów.

– Galeria Jurajska postrzegana jest dziś na rynku jako solidny partner biznesowy, z którym marka ma szansę rozwijać się w północnej części województwa śląskiego. Dlatego też centrum handlowe utrzymuje duże zainteresowanie powierzchnią zarówno ze strony obecnych marek, jak również nowych brandów, które się nam przyglądają – mówi Borecka Suda.

Galeria Jurajska to największe centrum handlowe w Częstochowie (49 tys. mkw. GLA). Działający od 2009 roku obiekt z roku na roku zyskuje na popularności. W efekcie dziś to najchętniej wybierana galeria w mieście i jedna z najpopularniejszych w regionie.  Tylko w 2018 roku galerię odwiedziło blisko 7,2 mln osób. W Galerii Jurajskiej można znaleźć 200 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych oraz wielosalowe kino Cinema City. Ofertę wypełniają najpopularniejsze polskie i zagraniczne marki.  Swoje sklepy mają tutaj m.in. Grupa LPP (Reserved, Cropp, Home & You, House, Mohito, Sinsay), grupa Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti), TK Maxx, C&A, RTV Euro AGD, Intersport, Empik, H&M, New Yorker, Smyk, Rossmann, Sephora, Super Pharm, Biedronka, Douglas, Carry, TruTrussardi, Apart i wiele innych. Do dyspozycji klientów Galerii Jurajskiej jest wielopoziomowy parking mogący pomieścić 2 tys. samochodów, parking autokarowy, rowerowy, motocyklowy a także nowocześnie zaaranżowana strefa restauracyjna z wydzieloną przestrzenią wypoczynkową. Tuż przy galerii klienci znajdują natomiast nowocześnie zaaranżowany miejski ogród nad bulwarami Warty oraz parking autokarowy. We wnętrzu obiektu z kolei przygotowano dla nich kilka stref relaksu, w tym strefę dydaktyczną premium z akwariami (morskim i słodkowodnym). Właścicielem galerii jest GTC S.A.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.