Colliers podsumował, ile Europejczycy przeznaczają na rozrywkę w centrach handlowych

Co skłania konsumentów do opuszczenia wirtualnego świata i odwiedzenia centrów handlowych? Możliwość ciekawego spędzenia wolnego czasu oraz oferta rozrywkowa – tak wynika z najnowszego raportu firmy Colliers International “Exceeding borders” zaprezentowanego podczas targów Mapic.

Badania zostały przeprowadzone w 13 krajach z regionu CEE i dotyczyły oferty z zakresu “leisure and entertainment” oferowanych przez centra handlowe. Wynika z nich, że kluczowymi najemcami z tej kategorii są w chwili obecnej operatorzy kinowi oraz sieci klubów fitness, choć w ofercie pojawia się coraz więcej nowych konceptów. Chodzi o takie projekty jak szkoły tańca, spa i wellness, czy nawet kasyna.

– W Polsce jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się konceptów są różnego rodzaju escape roomy i labirynty, takie jak TEPfactor czy Jump World. Najwięcej tego rodzaju najemców można jednak spotkać na Ukrainie, która jest pod tym względem liderem w całym regionie CEE – komentuje Dominika Jędrak, dyrektor ds. Badań i Doradztwa w Colliers.

Czesi wydają najwięcej na rozrywkę

Jeżeli chodzi o wydatki konsumentów, to najwięcej na ofertę rekreacyjną i kulturalną wydają Czesi. Przeciętny mieszkaniec tego kraju przeznacza na to ponad 38 euro miesięcznie. Na kolejnych miejscach znaleźli się Łotysze (średnio 36,6 euro miesięcznie) oraz Słowacy (22,46 euro). W Polsce przeciętne wydatki na ofertę z zakresu “leisure and entertainment” wynoszą obecnie jedynie 17,89 euro miesięcznie. 

Dynamiczny rozwój branży rozrywkowej

Jak podkreśla Colliers w swoim raporcie, branża rozrywkowa należy do tych, które rozwijają się bardzo dynamicznie w ciągu ostatnich kilku lat. Deweloperzy i właściciele centrów handlowych mają coraz większą świadomość, że innowacyjna i atrakcyjna oferta rozrywkowa jest nieodzowną częścią każdego centrum handlowego, niezależnie od tego, w jakim kraju czy mieście jest ono zlokalizowane. 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.