Rośnie sprzedaż Grupy Esotiq & Henderson

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnięte w październiku 2019 r. przez Grupę Kapitałową wyniosły około 13,5 mln zł i były wyższe o około 8 proc. od przychodów osiągniętych w październiku 2018 r. – informuje Zarząd Esotiq & Henderson S.A.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w okresie styczeń-październik 2019 r. wyniosły około 147 mln zł i były wyższe o około 17 proc. wobec analogicznego okresu ubiegłego roku.

Przychody Grupy Kapitałowej ze sprzedaży internetowej w październiku 2019 r. wyniosły około 1 mln zł i były wyższe o około 40 proc. rok do roku. Narastająco, w okresie styczeń – październik 2019 r., skonsolidowane przychody ze sprzedaży internetowej wyniosły około 13,5 mln zł i były wyższe o około 90 proc. niż w analogicznym okresie 2018 r.

Szacunkowa marża brutto na sprzedaży Grupy Kapitałowej wyniosła około 61 proc. i była na tym samym poziomie w porównaniu z marżą zrealizowaną w październiku roku poprzedniego. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń-październik 2019 r. wyniosła około 60 proc. i według szacunków była niższa o około 3 p.p. w porównaniu z marżą osiągniętą w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Historia Esotiq&Henderson

Esotiq&Henderson to firma, która zajmuje się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych (głównie bielizny) i kosmetycznych. Historia firmy sięga roku 1998, kiedy wprowadzono na rynek markę bielizny męskiej Henderson. W latach 1998-2003 trwało przygotowywanie i wprowadzanie marki Esotiq na rynek. Pierwszy salon pojawił się w 2005 roku w Bielsku Białej. W ciągu następnych 5 lat marka osiągnęła zasięg ogólnopolski.

W 2011 roku w wyniku wydzielenia marki Esotiq z grupy LPP powstała Spółka Esotiq&Henderson, której twarzą została modelka Joanna Krupa. Współpraca trwa do dzisiaj. W następnym roku w efekcie współpracy z projektantką mody Ewą Minge powstała spółka Eva Minge Design, w której Esotiq&Hendersonposiada 50 proc. udziałów.W 2011 roku  firma została notowana na rynku NewConnect w Warszawie, a w 2015 roku spółka została przeniesiona na parkiet główny warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych.

Sprzedaż prowadzona jest w Polsce i za granicą. W Polsce jest 270 salonów własnych oraz działających na zasadach franczyzowych. W 2015 roku otwarty został pierwszy salon Niemczech, a w kolejnym pojawiły się salony w Ukrainie i Białorusi. Aktualnie trwa rozwój marki oraz ekspansja salonów Esotiq w Polsce i za jej granicami.

Powierzchnia handlowa Grupy Kapitałowej na koniec października 2019 r. wynosiła 18,66 mkw. i była większa o około 7 proc. niż rok wcześniej.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.